major_tom major_tom skrev:
på desktop iaf går det att hovra över avataren, och då får man upp en bubbla med hur länge man varit medlem och var man bor (om man fyllt i det)
Japp, men det kräver en extra åtgärd och det funkar inte på plattor ( i varje fall inte min).
Sen är det inte helt snällt att lägga ett script som emulerar en hoover på alla användare på en sida. Det blir ett nätverksanrop per användare istället för att skicka alltihopa i ett anrop från början men vist går det att göra så
 
Redigerat:
Då vi varit utan fungerande fiber i två veckor har jag inte kollat hela tråden, men jag undrar om man inte på sidan med Bevakningar kunde skippa fet text för de trådar som inte är uppdaterade? Den lilla blå pricken är väldigt diskret, särskilt när vissa trådar har nya inlägg och andra inte.

Fet rubrik + blå prick = tråd med nya inlägg
Icke fet rubrik och ingen blå prick = tråd utan nya inlägg
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Byt inget alls.
Folk med så låg intelligens eller dysfunktionell föreställningsförmåga så de inte inser vad dagens text betyder vill vi ändå inte få in här, eller att de loggar ut för gott, så fort som möjligt ... :devilish:







OBS, ett visst mått av ironi fanns här.
Eller varför inte loggar du in får du se hur jultomten ser ut (nu när vi ändå kör jultema :p).
 
H hapazard skrev:
[bild] Exempel på vansinnet, jag sitter en dryg armslängd från min skärm och har texten i bekväm lässtorlek. Mindre än en tredjedel av skärmen används.
Är detta på en dator eller telefon / surfplatta?
Om telefon/ surfplatta är det i webläsaren detta sker eller i appen?
 
E
Måste säga att jag inte märker någon skillnad.

Men bra kämpat i alla fall! (y)
 
N Nerre skrev:
Då vi varit utan fungerande fiber i två veckor har jag inte kollat hela tråden, men jag undrar om man inte på sidan med Bevakningar kunde skippa fet text för de trådar som inte är uppdaterade? Den lilla blå pricken är väldigt diskret, särskilt när vissa trådar har nya inlägg och andra inte.

Fet rubrik + blå prick = tråd med nya inlägg
Icke fet rubrik och ingen blå prick = tråd utan nya inlägg
I min variant så har jag tagit bort blå pricken helt för att det ska vara samma beteende i forum och trådlistor.
Fet stil i titel= det finns nytt/oläst
normal stil = inget nytt
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Jag undrar, var är förhandsgranska? Det brukade jag nyttja, även bara för att komma till den mera avancerade editorn.

Men nu går det inte att komma dit, kunde svära det brukade finnas mycket mer än de lilla urval med verktyg som nu finns. T.ex. var är knappen som gör man kan bädda in en video? Fanns väl förr eller?
 
DennisCA DennisCA skrev:
var är förhandsgranska? Det brukade jag nyttja, även bara för att komma till den mera avancerade editorn.
Förhandsgranska har inte funnits på 3,5 år.
DennisCA DennisCA skrev:
var är knappen som gör man kan bädda in en video? Fanns väl förr eller?
Knappen för att infoga video togs bort för ett halvår sedan eftersom den inte användes så ofta och eftersom det går lika bra att klistra in en länk från från youtube så gör systemet om det till en embeddad video.
 
M Mats skrev:
I min variant så har jag tagit bort blå pricken helt för att det ska vara samma beteende i forum och trådlistor.
Fet stil i titel= det finns nytt/oläst
normal stil = inget nytt
The Wild Monkey rules!(y) :cool:
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Förhandsgranska har inte funnits på 3,5 år..
Ja jag visste jag hade stört mig på det en längre tid. Fast det var längre än jag trodde. Förstår inte varför den togs bort.
 
Den togs bort i samband med att vi bytte system och för att den funktionaliteten inte prioriterades då.
 
Usch, det här blev inte bra!

Visste inte om förändringen, utan upptäckte det nu när jag kollade in en bevakning.
Som jag ser det är det ännu en sida som offrar sina Desktop-läsare för den heliga "mobil-anpassningen".
En massa schrollande upp och ned och menyerna på sidan = kass.
Hillar det INTE.


Jag kommer besöka forumet MYCKET sällan efter detta...






samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Blev obehagligt och svårt att läsa. Har det blivit mindre eller ändrat typsnitt? I övrigt har jag inte märkt någon skillnad, men då använder jag inte så många funktioner heller.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Knappen för att infoga video togs bort för ett halvår sedan eftersom den inte användes så ofta och eftersom det går lika bra att klistra in en länk från från youtube så gör systemet om det till en embeddad video
Fast det funkar ju inte om man vill att videon ska starta vid en specifik tidpunkt.
 
Känns som det är en del av "mobiliseringen", tar bort en massa funktioner för en klumpig mobil kan man ändå intre nyttja dessa effektivt på. Synd det måste gå ut över desktopversionen... Var ett inlägg jag inte gjorde då jag inte kunde se hur det blev att se ut först. Otroligt frustrerande och inte det första eller sista.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 4 till
  • Laddar…
Magnus E K
Istället för förhandsgranskning som en separat funktion skulle man kunna ha en fördröjning på några sekunder från postning till publicering; under den tiden visas inlägget bara för en själv och om man då trycker redigera så stoppas tiden.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.