Finns det någon som använder swiftkey som kan hjälpa Karlia att minska tangentbordet?
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Ja, det känns som att det borde finnas en bättre tangentbordsapp som inte fyller hela skärmen...
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Finns det någon som använder swiftkey som kan hjälpa Karlia att minska tangentbordet?
@Karlia Man trycker på det tre prickarna uppe till höger
Skärmdump av ett digitalt tangentbord med tre prickar synliga i övre högra hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väljer 'Ändra storlek'
Användargränssnitt med ikoner för 'Logga in', 'Kalender', 'Teman' och andra menyval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och drar ner den röda listen till önskad storlek
Skärmdump som visar hur man ändrar storlek på tangentbordet i en smartphone med den röda listen aktiverad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Karlia och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Jag får prova. Är sådan som blir otroligt störd av stavfel, särskilt hos mig själv, så jag har lagt ner mycket tid på att försöka korrigera..

Så liten är inte min telefon! Relativt klumpiga fingrar dock, så mindre tangentbord kanske innebär fler snubbliga bokstäver? Vi får se:D
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Sedan vi återinförde detta ”ofog” (för nu mer än två år sedan) i mångas ögon så har aktiviteten på sajten ökat och vi har fått fler besökare. Fler skapar konto, fler loggar in, fler skriver inlägg och laddar upp bilder.
Ja, lägg av med det! Tar en jävla tid att försöka hänga med i de trådar man är aktiv i! ;):heart:
 
  • Haha
Per Eskilsson
  • Laddar…
B
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Sedan vi återinförde detta ”ofog” (för nu mer än två år sedan) i mångas ögon så har aktiviteten på sajten ökat och vi har fått fler besökare. Fler skapar konto, fler loggar in, fler skriver inlägg och laddar upp bilder.

Vi har många gånger fått höra kommentaren ”tidigare lurkade jag runt på sidan i många år och bara läste men sedan ni började blurra bilder så skapade jag ett konto och började skriva”.

Visst, vi tappar säkert en och annan besökare som bara backar tillbaka men vi upplever att fördelarna överväger nackdelarna.
Förstår absolut poängen med att man vill få användare att logga in. Men som @Broken arrow skriver, texten är missvisande. Ordet högupplöst kan man skippa då man behöver logga in för att se bilder, att de är högupplöst behöver inte vara sant då jag gissar att det utan problem går att ladda upp ganska lågupplöst bilder i inlägg ;)
 
Fury
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Blurrningen är till för att få nya användare att registrera sig och att få folk som redan är registrerade att logga in på fler enheter så att de enklare kan reagera på inlägg, posta inlägg och ställa frågor.

Det är för krångligt att förklara allt detta för de flesta användare som är i förbifarten och därför har vi kommit fram till att ”logga in för att se högupplösta bilder” (vilket är korrekt) är kort nog för att ”sälja in” det önskade beteendet. Om du kan hitta på någon annan kort fras så kom gärna med förslag.

Och nej, blurrningen är inte särskilt resurskrävande.
Varför inte "Logga in för att se bilder", om det nu är så störande med att det står högupplöst...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
Meddelandet är ju korrekt, för bilder som är postade i lågupplöst format visas fortfarande (vet ej var gränsen går mellan lågupplöst och högupplöst).

Men om jag någon gång kollar sajten någonstans där jag inte har loggat in (som i mobilen) så trycker jag bara på bilder och väljer att öppna i ny flik, då visas bilden. Vet ej om detta är en bugg, en feature eller oundvikligt. För mig är detta mindre jobbigt än att logga in (har inte de uppgifterna i huvudet) i de fallen.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Men om jag någon gång kollar sajten någonstans där jag inte har loggat in (som i mobilen) så trycker jag bara på bilder och väljer att öppna i ny flik, då visas bilden. Vet ej om detta är en bugg, en feature eller oundvikligt. För mig är detta mindre jobbigt än att logga in (har inte de uppgifterna i huvudet) i de fallen.
Det är en medveten feature så att sökmotorer ska kunna se bilderna utan att behöva logga in.

Varför göra det svårt för sig själv? Varför inte bara logga in i mobilen också och fortsätta vara inloggad även där så att problemet är ur världen och så att du t ex kan börja i desktop och fortsätta i mobilen, eller tvärtom.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Magnus E K
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Varför göra det svårt för sig själv? Varför inte bara logga in i mobilen också och fortsätta vara inloggad även där så att problemet är ur världen och så att du t ex kan börja i desktop och fortsätta i mobilen, eller tvärtom.
Det beror ju på hur man definierar "problem". Upplever ibland att det är ett större problem att jag fastnar med att läsa (och ibland skriva) på forumet istället för att göra något vettigt. Så det är ganska skönt att slippa det på mobilen när jag är ute.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Jag tror jag förstår hur du menar och jag håller delvis med. Det är därför jag slutat ta med mig mobilen när jag styrketränar, springer eller golfar. De få gånger jag lyckats glömma mobilen under något dygn i samband med resa har jag känt mig mer utvilad än någonsin.
 
  • Gilla
  • Haha
Magnus E K och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Är det någon ny feature att alla bilder maximeras till fönstrets bredd?

T.ex. i detta inlägg blev ju vansinnigt dåligt, då det råkade vara små små bilder (som kom med vid cut'n'paste från originalsiten) som styckesindikeringar ...
[länk]
Det är en bugg som funnits i mobilen länge. Har samma bugg nu kommit i desktop?
 
En sak till jag just upptäckte var borta är när man blev medlem.
Den är praktisk vid moderering
Profilinformation som visar medlemsdatum "jan 2014" och plats "Östergötland" på forum.

Edit: För er som undrar vad det har för koppling till moderering så säger regeln "Det är inte heller tillåtet att hylla, tipsa om ett företag, en produkt eller tjänst förrän man har gjort 50 inlägg i forumet alternativt har varit medlem mer än ett år. Denna regel har vi för att undvika dold reklam."

Det är då praktiskt att direkt se både inläggsantal och hur länge vederbörande har varit medlem
 
Redigerat:
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Sedan vi återinförde detta ”ofog” (för nu mer än två år sedan) i mångas ögon så har aktiviteten på sajten ökat och vi har fått fler besökare. Fler skapar konto, fler loggar in, fler skriver inlägg och laddar upp bilder.

Vi har många gånger fått höra kommentaren ”tidigare lurkade jag runt på sidan i många år och bara läste men sedan ni började blurra bilder så skapade jag ett konto och började skriva”.

Visst, vi tappar säkert en och annan besökare som bara backar tillbaka men vi upplever att fördelarna överväger nackdelarna.
Är forumet inte intressant i övrigt brukar, jag sällan besöka sida/forumet igen. Speciellt om dom kör med detta, brukar bli bara snabb titt och kommer den upp igen i Google så väljer jag annan sida.

Så för mig bidrar det inte till att jag vill vara kvar. Men texten blir helt missvisande , har inte sett en enda bild som inte blir blurr på och dessa är inte lågupplösta utan censurerade/borttagen snarare. Kan ju göra som andra sidor där det bara är text utan bild och texten säger du måste logga in för se bilden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.