341 067 läst · 5 092 svar
341k läst
5,1k svar
Feedback på nya sajten lämnas här
Ja det är en bra frågaj.f.s skrev:
Det var ju liksom rätt praktiskt att snabbt se var någon bor när de tex frågar efter en hantverkare. Att få ett tips på en kanonsnickare som finns en mil bort är ju användbart, att få samma tips på en Snickare 100 mil bort är troligen mindre användbart
Rätt mycket av ett rått hack menBoilerplate4U skrev:
// ==UserScript==
// @nAME New script - byggahus.se
// @namespace Violentmonkey Scripts
// @match https://www.byggahus.se/*
// @Grant GM_addStyle
// @version 1.0
// @author -
// @description 12/17/2020, 12:00:33
// ==/UserScript==
GM_addStyle ( `
.main-container-forum,.main-container{
max-width:100%!important;
}
.header-nav-bottom{
display:block!important;
}
article.full, .content-comments{
max-width:90%!important;
}
@Media (min-width: 992px){
.header-proxy{
height:92px!important;
}
body.sidebar-navigation-visible .floatNavigation, body.sidebar-navigation-visible .header-mover{
padding-left:20px!important;
}
}
#navigation-menu{
display:none!important;
}
`)
Medlem
· Tomte-tekniker · Nordpolen
· 1 686 inlägg
M Mats skrev:Rätt mycket av ett rått hack men
// ==UserScript==
// @nAME New script - byggahus.se
// @namespace Violentmonkey Scripts
// @match [länk]
// @Grant GM_addStyle
// @version 1.0
// @author -
// @description 12/17/2020, 12:00:33
// ==/UserScript==
GM_addStyle ( `
.main-container-forum,.main-container{
max-width:100%!important;
}
.header-nav-bottom{
display:block!important;
}
article.full, .content-comments{
max-width:90%!important;
}
@Media (min-width: 992px){
.header-proxy{
height:92px!important;
}
body.sidebar-navigation-visible .floatNavigation, body.sidebar-navigation-visible .header-mover{
padding-left:20px!important;
}
}
#navigation-menu{
display:none!important;
}
`)
Ps..
Dags att byta gammelapan till mördarapan!
Redigerat:
Medlem
· 1 686 inlägg
Har bytt till vildapan och scriptet körs men verkar inte trigga meny-flytten. Kör Chrome på Mac som kanske hanterar pixelbredden annorlunda.
Medlem
· 1 686 inlägg
Tips till nästa gång ni tänker göra något, tjuvkika på hur SweClockers hantera sin senaste ändring av sidan. Föredömligt gjort med öppen beta för alla och tog åt sig riktigt bra av ideer, förslag och kritik som kom in den vägen. Resultatet där blev att en riktigt bra sida blev snäppet bättre.
Även jag stör mig på mycket vitt utrymme och mindre information per rotation på skrollhjulet, det är utveckling åt fel håll.
Att inte kunna öppna länkar i ny flik är ren felkonstruktion. Normalt användande för mig är att ha ett gäng flikar uppe från varje hemsida jag besöker. Att inte kunna göra det smidigt är väldigt begränsande.
Trådlistan i forumen är svåröverskådad och tungläst. För mycket information i samma ruta, inläggstext + senaste svar + antal svar blir lätt hopblandat. Lägg ut det i kolumner på enhter som har tillräckligt stor bredd.
Placeringen av avatar + övrig information mellan inläggen är dåligt utnyttjande av skärmutrymme. Kläm in dem där på smala enheter (läs: mobiltelefoner i porträttläge) men aldrig någonsin på skärmar som är bredare än vad de är höga. (återigen, kolla på SweClockers)
Kämpa på Per! Ni löser det här också
Även jag stör mig på mycket vitt utrymme och mindre information per rotation på skrollhjulet, det är utveckling åt fel håll.
Att inte kunna öppna länkar i ny flik är ren felkonstruktion. Normalt användande för mig är att ha ett gäng flikar uppe från varje hemsida jag besöker. Att inte kunna göra det smidigt är väldigt begränsande.
Trådlistan i forumen är svåröverskådad och tungläst. För mycket information i samma ruta, inläggstext + senaste svar + antal svar blir lätt hopblandat. Lägg ut det i kolumner på enhter som har tillräckligt stor bredd.
Placeringen av avatar + övrig information mellan inläggen är dåligt utnyttjande av skärmutrymme. Kläm in dem där på smala enheter (läs: mobiltelefoner i porträttläge) men aldrig någonsin på skärmar som är bredare än vad de är höga. (återigen, kolla på SweClockers)
Kämpa på Per! Ni löser det här också
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Detta kommer fixas. Det är en bugg att det visas stora utdragna bilder på bredare skärmar.blackarrow skrev:Om jag klickar på ”Bevakningar” vill jag få en översikt. Tex
Har det hänt något i trådarna jag följer?
Har jag missat att läsa något?
Jag vill ha lång kompakt lättläst lista. Här ser man nu tex 2 inlägg. TVÅ! (IPad, liggande format).
Blå pricken blir svår att hitta.
Men inzoomning, så man slipper vänster och höger spalterna, fungerar fortfarande för mig. Så ska man säga något positivt så är det att man kan se skribenten ovanför inlägget. Då ser jag tre inlägg.
[bild]
@Per Eskilsson
Försök få tillbaka "från informationen" så att den synns i varje inlägg. Den är väldigt användbar när någon frågar efter hantverkare, butiker osv.
Sen grävde jag lite, det är höjd/bredd förhållandet som har fått en så stor ändring att inläggen upplevs otroligt smala.
Det plus att ett kort inlägg utan profilbild har blivit runt 25 px högre
Försök få tillbaka "från informationen" så att den synns i varje inlägg. Den är väldigt användbar när någon frågar efter hantverkare, butiker osv.
Sen grävde jag lite, det är höjd/bredd förhållandet som har fått en så stor ändring att inläggen upplevs otroligt smala.
Det plus att ett kort inlägg utan profilbild har blivit runt 25 px högre
Medlem
· 1 686 inlägg
Fixat!Boilerplate4U skrev:
Fick först samma problem på Chrome/W10, Edge/Mac och Edge/W10 och tänkte det måste vara något annat. Sedan kom jag på att det kanske var det klassiska problemet där framåt-flärpen auto-konverteras vid copy/paste till vissa editorer och mycket riktigt. Tänk vilken oreda sk "smarta funktioner" kan ställa till med så här i värsta AI-tiden ;-)
Scriptet funkar klockrent i alla Chromium-browsers och på alla plattformar. Nu är menyerna tillbaka där de ska vara. Stort tack @Mats!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 098 inlägg
En annan sak: Normalt sett innebär gråa knappar att man inte kan använda dem, jag kikar på er i vänstermenyn!