4 464 läst · 47 svar
4k läst
47 svar
Halogen till LED problem.
Jag fattar inte vad du menar... 35 eller 65W har inget med polariteten att göra. En vanlig halogenlampa lyser oavsett var + eller - ligger i kontakten, därför bryr sig biltillverkarna inte så noga hur det är kopplat i lampkontakten. En LED-lampa är beroende av att + och - är rätt och därför kan man behöva skifta stiften i lampkontakten på bilen.J jesper--- skrev:
Ditt inlägg där du skall koppla ihop 2 st batterier för att få 24V och sedan sätta motstånd för att komma till 35W är ett väldigt konstigt inlägg... 12 till 24V är drivspänningen för ledlampan. 35W är lampans effekt, 35W lyser sämre än 100WJ jesper--- skrev:
Alltså vrida kontakten 180 grader, jag köper night breaker till halv-helljus. Led bulbarna blir extraljus i kombination av ytterliggare ett par night breakerplaggis skrev:Jag fattar inte vad du menar... 35 eller 65W har inget med polariteten att göra. En vanlig halogenlampa lyser oavsett var + eller - ligger i kontakten, därför bryr sig biltillverkarna inte så noga hur det är kopplat i lampkontakten. En LED-lampa är beroende av att + och - är rätt och därför kan man behöva skifta stiften i lampkontakten på bilen.
Men oavsett
Är det H4 lampor på KIA:n ?
Den led lampa du köpt ser bara ut att ha två ingående kontakter?
Den kan aldrig ge både hel och halvljus.
En ”Ful LED” som ersätter en H4 måste ha leddioder på båda sidorna och tre anslutnings sladdar
Är det H4 lampor på KIA:n ?
Den led lampa du köpt ser bara ut att ha två ingående kontakter?
Den kan aldrig ge både hel och halvljus.
En ”Ful LED” som ersätter en H4 måste ha leddioder på båda sidorna och tre anslutnings sladdar
Besserwisser
· östergötland
· 2 070 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 070 inlägg
HB3 9005, kvittar, dem bulbarna blir extraljus efter svar i tråden.GoC skrev:
Begränsa kabeln till 2,9A, du förstod uppenbarligen vad jag menade.GoC skrev:
Tänkte slänga iväg en order på aliexpress,
2 x night breaker laser
Köper även en 120w ledramp, inte från ali då.
Det finns relativt billiga canbus decoder/resistor, behövs dem till extraljus led?
2 x night breaker laser
Köper även en 120w ledramp, inte från ali då.
Det finns relativt billiga canbus decoder/resistor, behövs dem till extraljus led?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej det gjorde jag inte alls, och förstod heller inte vitsen med dina motstånd.J jesper--- skrev:
Du begränsar väl inte kabeln till 2,9A, och varför skulle du det?
Lampan tar den ström den behöver för att generera sina 35W. Matar du den med 24 V så drar den bara 1,45A