79 273 läst · 787 svar
79k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Ebba har bara ett allternativ och det är att göra om affären allt annat är skandalStaffan2000 skrev:Javisst! Det var värt att gå upp idag också.
Med den lilla kunskap jag har i ämnet, hoppas jag att hon inte böjer sig för en verklig eller påhittad oppinion ,utan gör det hon tycker är rätt. Har i grunden en avog inställning till relion i allmänhet och relion i politiken i synnerhet. Men hon är en frisk fläkt i betonghäckarnas förlovade land.
Staffan
Ebba hade kunnat göra som Söndags.Nisse brukar illustrera i bilder.Staffan2000 skrev:Du verkar närmast besatt av henne.
Själv tycker jag att hon är ett riktigt charmtroll och jag tvivlar inte ett dugg på att hon har använt sin "Famme fatale" för att smörja gubben. Alla affärer genomförs på samma grunder med till. ex. middagar och komplimanger som smörjmedel. Inget konstigt med det alltså. Vi har säkert allesammans gjort likadant!
Enda skillnaden är att hon är en politiker och därför på goda grunder skall vara ett moraliskt föredömme för oss förtappade själar. Men, det betyder inte att hon av rädsla för moralhysterikernas glåpord, skall böja sig så fort det börjar blåsa lite. Tvärs om, bör hon stå rakryggad för det hon anser vara rätt, oberoende av vad "folk" skall tycka. Annars är hon en hycklare.
Vi var inte med vid köksbordet och vet därför väldigt lite om denna lilla petitesse, och kan därför inte säga varken bu eller bä, i en fråga som inte angår oss överhuvudtaget.
Staffan
Baggböleri är ett ord jag bara hört, men inte visste betydelsen av och än mindre ursprunget till. Så för den eventuellt lika okunnige. Varsågod: [länk]
Här i tråden , samma försvar kör du med.N Nils ST skrev:
Här ett klart och tydligt svar.N Nils ST skrev:
Tidigare har gjorde du en pudel. ser du något samband?N Nils ST skrev:
Klart fall av identitetsstöld
https://www.partykungen.se/ebba-busch-thor-pappmask.html
Detta ger @byggarätt och @Takläggare argument att det inte är giltigt
Andra sidan kan argumentera att det är inte troligt, för vem skulle vilja vara Ebba? Eller att det även finns Esbjörnmasker.
https://www.partykungen.se/ebba-busch-thor-pappmask.html
Detta ger @byggarätt och @Takläggare argument att det inte är giltigt
Andra sidan kan argumentera att det är inte troligt, för vem skulle vilja vara Ebba? Eller att det även finns Esbjörnmasker.
Vart vill du komma? Du pratar i gåtor fortfarande.T Takläggare skrev:
Första citatet vet jag inte vad du vill få sagt med.
Andra citatet har jag fortfarande rätt om, man kan inte på ett juridiskt korrekt sätt frånträda ett korrekt utformat köp endast för att man är överens om det.
Tredje citatet har jag ingen aning vad du menar med.
Så snälla kom in i matchen. Vill du diskutera så visst men du kan väl åtminstone vara såpass tydlig så folk fattar vad du argumenterar för och emot? Som folk har vart inne på tidigare så är det du skriver oftast helt osammanhängande kommentarer med dåliga meningsuppbyggnader som är väldigt svåra att hänga med på.
Du har inte lagt fram något som stödjer det du säger,, enda källan du la fram var JB4:1 , men du förstod inte Peter Westerlinds "Kommentar" som var till höger , du nämnde det även själv att den var svår att förstå.N Nils ST skrev:Vart vill du komma? Du pratar i gåtor fortfarande.
Första citatet vet jag inte vad du vill få sagt med.
Andra citatet har jag fortfarande rätt om, man kan inte på ett juridiskt korrekt sätt frånträda ett korrekt utformat köp endast för att man är överens om det.
Tredje citatet har jag ingen aning vad du menar med.
Så snälla kom in i matchen. Vill du diskutera så visst men du kan väl åtminstone vara såpass tydlig så folk fattar vad du argumenterar för och emot? Som folk har vart inne på tidigare så är det du skriver oftast helt osammanhängande kommentarer med dåliga meningsuppbyggnader som är väldigt svåra att hänga med på.
Sedan har du inte lagt fram något mer.
Ja jag vet du har sagt att lagtexten är som gåtor för dig, men gör ett försök att lägga upp en källa som stödjer det du framför. googlar du när äganderätten övergår så ger 99% träff på tillträdesdagen.
Plocka fram din enda 1% i detta som överträffar dom övriga 99%
Ja många har svårt med juridik varav lagar upplevs som osammanhängande , därför har vi jurister, advokater o Domare.
Jag skulle uppskatta om du inte säger att jag sagt saker jag inte sagt eller att jag på något sätt framhävt att jag inte förstått saker jag aldrig sagt att jag inte förstått.T Takläggare skrev:Du har inte lagt fram något som stödjer det du säger,, enda källan du la fram var JB4:1 , men du förstod inte Peter Westerlinds "Kommentar" som var till höger , du nämnde det även själv att den var svår att förstå.
Sedan har du inte lagt fram något mer.
Ja jag vet du har sagt att lagtexten är som gåtor för dig, men gör ett försök att lägga upp en källa som stödjer det du framför. googlar du när äganderätten övergår så ger 99% träff på tillträdesdagen.
Plocka fram din enda 1% i detta som överträffar dom övriga 99%
Ja många har svårt med juridik varav lagar upplevs som osammanhängande , därför har vi jurister, advokater o Domare.
Jag vet exakt hur lagkommentaren ska tolkas. Tycker inte den är svår att förstå. Vad jag sagt är att du är svår att förstå.
Googlar man hittar man det man vill, vilket du verkar gjort. Den allmänna uppfattningen är att äganderätten övergår på tillträdesdagen men det är inte rätt för det.
Men det är inte svår med juridik för dej antar jag? Jag är helt och hållet trygg med vad jag vet och hur jag hanterar fastighetsjuridik då det är vad jag gör varje dag på jobbet. Men väljer du att inte lyssnas på flera här som uppenbarligen har mer kunskap än dig i frågan så är det synd för dej, det är svårt att lära sig något då.
Redigerat:
Hmm om man ska svara dig så måste man vänta en tid, då du oftast "Redigerat" ditt innehåll .N Nils ST skrev:Jag skulle uppskatta om du inte säger att jag sagt saker jag inte sagt eller att jag på något sätt framhävt att jag inte förstått saker jag aldrig sagt att jag inte förstått.
Jag vet exakt hur lagkommentaren ska tolkas. Tycker inte den är svår att förstå. Vad jag sagt är att du är svår att förstå.
Googlar man hittar man det man vill, vilket du verkar gjort. Den allmänna uppfattningen är att äganderätten övergår på tillträdesdagen men det är inte rätt för det.
Men det är inte svår med juridik för dej antar jag? Jag är helt och hållet trygg med vad jag vet och hur jag hanterar fastighetsjuridik då det är vad jag gör varje dag på jobbet. Men väljer du att inte lyssnas på flera här som uppenbarligen har mer kunskap än dig i frågan så är det synd för dej, det är svårt att lära sig något då.
Tror inte jag har skrivit med någon som har 20-50% eget Redigerat kommentarer.
Som sagt ska följa din uppskattning , inga påhopp
Svara på frågan varför? den är inte lätt som du som grunnar på flytta till Norge, kan förklara varför du är Ebba anhängare då hon är dubbelmedborgare mest troligt en Norskpappa.Staffan2000 skrev:
Eller att hon skrev ett handskrivet brev till Esbjörn som var tidsenligt i gubbens uppväxt, varav bilden jag la ut även den tidsenlig med gubbens uppväxt. kanske hon ska fortsätt traditionen hon använde med brevet. eller löftet hon gav om kunna häva.
Som sagt varför den frågan ställer många.
Jag, till skillnad från många andra här, har jag en ambition om att folk ska förstå vad jag menar och kunna hänga med i resonemanget och blir meningsuppbyggnaden då helt fel eller om det blir alldeles för mycket stavfel mm. så tycker jag det är värt att redigera. Har du problem med det så får du ta det med någon som bryr sig.T Takläggare skrev:
Är det något betydande som redigeras så brukar det framgå.
Redigerat:
Min vurm för det Norska fjordlandskapet har inte mycket med Svenska fastighetsaffärer att göra. Ja. Faktiskt ingenting alls.T Takläggare skrev:Svara på frågan varför? den är inte lätt som du som grunnar på flytta till Norge, kan förklara varför du är Ebba anhängare då hon är dubbelmedborgare mest troligt en Norskpappa.
Eller att hon skrev ett handskrivet brev till Esbjörn som var tidsenligt i gubbens uppväxt, varav bilden jag la ut även den tidsenlig med gubbens uppväxt. kanske hon ska fortsätt traditionen hon använde med brevet. eller löftet hon gav om kunna häva.
Som sagt varför den frågan ställer många.
Politiker är försäljare och vet hur man manipulerar folk. Som jag redan skrivit, tror jag säkert att hon använt hela sin arsenal av trix för att köpa så billigt som möjligt. Precis som du och jag skulle gjort.
Staffan