125 177 läst · 349 svar
125k läst
349 svar
Vårat bygge!
Tejp i massor. Vi har byggt en "tunnel" i trä som vi plastat och tejpat. Alla rören ligger fastklämda mellan takstol och en regel så att det inte finns risk för att tejpen ska dras sönder när elektrikern ska fixa.T Timsiii skrev:
Jag har nyss beställt sen största FW centralen, tror den är på 252 moduler ( 7rader/3 fack ) . Tycker dem är sjukt smidiga, finns färdiga media delar att sätta in i facken med. Kommer köra 1 1/2 fack med moduler för norm/ KNX resterande för media. Funderar även på ett rittal/enoc mediarack ovan för POE switct etc. Kommer även jag köra KNX i mitt hus, knappar & displayer är beställdaX xLnT skrev:
Hur fungerar det med infälld ledlist i fönstersmygen, utifrån ett serviceperspektiv? Ser många problem efter så där 5-10 år. Ni har säkert tänkt på detta!
Det blir ju något så in i hoppsan många elledningar! Vilken röra känns det som.
Det blir ju något så in i hoppsan många elledningar! Vilken röra känns det som.
Enkel att byta. Av med locket, ut med listen och in med ny. Gjort på 5min.trähandtag skrev:
Igår fick vi massor med hjälp. Tvättstugan är nu storstädade, en hel del uttag blev kopplade, duschväggar är på plats och vi har påbörjat slipning och rengöring av golven inför flytning. Det är otroligt skönt att ha en familj som mer än gärna hjälper till när det behövs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite uppdatering från veckan.
Leveransen med kök, kontor och lite möbler kom i går. Ser inte så mycket ut. 34 skåp och runt 70 lådor. Lär ta ett tag att skruva ihopa.
Alla tak och väggar är färdigmålade. Golven är slipade och rengjorda inför flytningen på måndag. Är det något jag är nervös inför så är det golven. Det får absolut inte gå fel, då är vi körda med tidsplanen och vi har inget annat val än att flytta in innan jul.
Ikväll fick vi upp fläktarna över den blivande köks-ön. Hela skeppet är 2.4 m.
Vvs-arna och elektrikern lyser med sin frånvaro så imorgon kommer mina bröder och kopplar vidare vad dom kan med materialet vi fått.
Två dagar med jobb kvar, sen kommer vi ha en veckas paus. Välbehövd sådan
Leveransen med kök, kontor och lite möbler kom i går. Ser inte så mycket ut. 34 skåp och runt 70 lådor. Lär ta ett tag att skruva ihopa.
Logga in
Skapa konto
Alla tak och väggar är färdigmålade. Golven är slipade och rengjorda inför flytningen på måndag. Är det något jag är nervös inför så är det golven. Det får absolut inte gå fel, då är vi körda med tidsplanen och vi har inget annat val än att flytta in innan jul.
Ikväll fick vi upp fläktarna över den blivande köks-ön. Hela skeppet är 2.4 m.
Vvs-arna och elektrikern lyser med sin frånvaro så imorgon kommer mina bröder och kopplar vidare vad dom kan med materialet vi fått.
Logga in
Skapa konto
Två dagar med jobb kvar, sen kommer vi ha en veckas paus. Välbehövd sådan
Alltså jag är så nöjd med min pall-vägg så jag måste lägga upp en bild till .
Idag var första dagen vi inte hade något att göra i huset. Man skulle ju kunna tro att det blev en dag med soffhäng. Men jag har sålt nästan alla våra möbler så det är inte särskilt mysigt hemma hos oss just nu
Jag började bygga sidostyckena till hyllorna inne i vinrummet istället. Har en bild i huvudet hur jag vill att det ska se ut, sen får vi se om resultatet blir det samma
Logga in
Skapa konto
Idag var första dagen vi inte hade något att göra i huset. Man skulle ju kunna tro att det blev en dag med soffhäng. Men jag har sålt nästan alla våra möbler så det är inte särskilt mysigt hemma hos oss just nu
Jag började bygga sidostyckena till hyllorna inne i vinrummet istället. Har en bild i huvudet hur jag vill att det ska se ut, sen får vi se om resultatet blir det samma
Logga in
Skapa konto
Stora dagen golv idag! Under detta bygget har jag lärt mig att kan saker gå fel, så går det fel.. Så klart hade de inte tillräckligt med flyt med sig så nästa omgång blir på fredag. Än spricker inte tidsplanen så hoppet finns att det ska gå bra
Logga in
Skapa konto
Vad är det för klantskallar. Ankedot: vi hade ett enda arbetsmoment i vårt garagebygge som gjordes av hantverkare (el) o naturligtvis skulle det klantas till, med att inte göra som vi kommit överens om och förstöra det som vi gjort i ordning. När vi själva har gjort o byggt har vi inte lyckats sabba något, än !M MPinje skrev: