Gillar att ni valt att sätta vattenfördelare i hallen ist för tvättstugan som det normalt brukar bli. Det är ju ivägen när man vill möblera i tvättstugan. I klädkammare (som jag antar att det ska bli) så hänger det ju ändå bara en massa kläder som är lätt att få undan vid behov!

C crazytok skrev:
Gillar att ni valt att sätta vattenfördelare i hallen ist för tvättstugan som det normalt brukar bli. Det är ju ivägen när man vill möblera i tvättstugan. I klädkammare (som jag antar att det ska bli) så hänger det ju ändå bara en massa kläder som är lätt att få undan vid behov!
Vi hade lite bry med att placera ut dem bäst. Det är 4 platser med vattendelare. Tänkte samma där med att gömma men ändå lättåtkomligt om det skulle behövas.

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
Nu är nästan badrummen och tvättstugan klara! Och det blir så bråkiga!
Vi hämtade all badrumsinredning idag och imorgon bär det av till Malmö för att hämta hem tvättstugan. Helgen ska jag tillbringa med att montera ihop skåp. Som jag längtat .
Kände att jag behövde ha lite terapi-pyssel igår så det fick bli en tavla till tvättstugan.
Nästan färdigt badrum med gråa kakelväggar och ljusgrått golv, eluttag och belysning installerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade gråa klinkergolv med distanskilar redo för fogning i ett rum under renovering.
Skapa konto
Oinredda badrum och tvättstuga med ny badrumsinredning i kartonger och skyddsplast.
Skapa konto
Handgjord tavla med texten 'Clean & single Seeking sole mate' på återvunna träplankor med klädnypor som strumpklämmor.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
I måndags var jag inne och la beställning på allt vi ska ha från Ikea. Kontor, kök, tvättstuga och en massa möbler. Tvättstugan skulle plockas så att vi kunde hämta själva i fredags, resten kommer levereras längre fram. I fredags satte vi oss i lånelastbilen, körde in och hämtade, körde hem och lastade av. Och där, just då, insåg jag att det här är vääääldigt fel! Tvättstugan som lagts in för plock var den absolut första som vi ritade, inte den ikea hjälpt oss rita upp och den vi fått bänkskivorna levererade till sedan innan. Så, det var bara till att packa in allt igen och köra tillbaka...
Igår fick vi hämtat rätt.
Alla skåp är ihopsatta och jag är i full gång med att montera alla femtielvasjutton lådorna. Detta har jag sett fram emot så länge! Nu är det kul att bygga hus igen :D Ouppbyggda möbelpaket på golv med kamerastativ i ett halvfärdigt rum under renovering.
Skapa konto

• Gilla
TCG och 5 till
  • Laddar…
Vi kom en bit iaf :)
Delvis installerade vita köksskåp och bänkskiva i ett pågående byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
flimsy
  • Laddar…
Hej, såg att ni går KNX vägen. Har du ritningar och tankar runt el installationen som du vill dela med dig. Vilka funktioner bygger ni, automationer, inkluderar väderstationer, ljud bild etc. kommer ni använda gateway för att kunna styra från telefoner etc.?

• Gilla
flimsy
  • Laddar…
En liten bit på väg. Ett gäng skruv imorgon på den sidan och sätta blandaren sen går vi på nästa sida.
Målning och spackling börjar ta sig. Även badrummen börjar bli klara nog att sätta in möbler i.
Nästa vecka ska vi putsa det sista utvändigt om vädret är med oss.

• Köksinredning under montage med osatta luckor och utan handtag, skyddspapper på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
Bassesme
  • Laddar…
N nybygg1 skrev:
Hej, såg att ni går KNX vägen. Har du ritningar och tankar runt el installationen som du vill dela med dig. Vilka funktioner bygger ni, automationer, inkluderar väderstationer, ljud bild etc. kommer ni använda gateway för att kunna styra från telefoner etc.?
Vi har egentligen ingen plan riktigt mer än att allt ska gå att ansluta via KNX. Lite Dali grupper på belysningen och motor på gardiner. Golvvärme via knx aktor i varje skåp. Tar tempen i uttagen. Övervakning Ubiquiti med kameror inne och ute. Ftx samt köksfläkt som ska prata med varandra. Även poolen ska anslutas tids nog. Scenarior med närvarovakter och frånvaro styrning till både ftx och övervakning plockas på allt eftersom vi bor in oss första året.

DanielPinjegård DanielPinjegård skrev:
Vi har egentligen ingen plan riktigt mer än att allt ska gå att ansluta via KNX. Lite Dali grupper på belysningen och motor på gardiner. Golvvärme via knx aktor i varje skåp. Tar tempen i uttagen. Övervakning Ubiquiti med kameror inne och ute. Ftx samt köksfläkt som ska prata med varandra. Även poolen ska anslutas tids nog. Scenarior med närvarovakter och frånvaro styrning till både ftx och övervakning plockas på allt eftersom vi bor in oss första året.
Ok, tack. Har du något schema över hur kabeldragning, el, nätverk och ljud/bild ser ut? Den blir ju det som styr hur du kan bygga ut senare.

N nybygg1 skrev:
Ok, tack. Har du något schema över hur kabeldragning, el, nätverk och ljud/bild ser ut? Den blir ju det som styr hur du kan bygga ut senare.
Kan skicka elritning när den är klar. Den görs nu av elektrikern för vi har ändrat en del under resans gång.

• Gilla
Flintasteken
  • Laddar…
Kan skicka elritning när den är klar. Den görs nu av elektrikern för vi har ändrat en del under resans gång.
Tack, uppskattat!
/Eric

• Gilla
JohnPaul2
  • Laddar…
Några timmar då och då lyckas vi få in. Tvättstugan är nästan klar. Handtag, belysning och lite passbitar kvar. Tvättstuga under renovering med osatta handtag och verktyg utspridda på bänkar och golv.
Skapa konto

• Gilla
Bassesme och 1 till
  • Laddar…
Detta är tredje tråden jag bevaker som jag inte får upp notis om.
Tur att ni kom upp på första sidan iaf.

M Mlindahl skrev:
Detta är tredje tråden jag bevaker som jag inte får upp notis om.
Tur att ni kom upp på första sidan iaf.
Vad kul att det finns någon som vill följa vårt galna projekt.

• Gilla
Bassesme och 1 till
  • Laddar…
Vad kul att det finns någon som vill följa vårt galna projekt.
Alltid intressant och se vad folk gör. Köpte hus för ca 1½ år sen och sugen att kanske bygga ett i framtiden om jag inte kommer hitta mitt drömboende innan det.

Och alltid kul att se hur andra tänker kring husbyggen och inredning och annat med =)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.