22 094 läst · 170 svar
22k läst
170 svar
Har jag klart för mig om Disney+?
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 314 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 314 inlägg
Om det inte fungerar med virtuella kort etc kan du öppna ett nytt konto i en helt annan bank med ett kort knutet dit, och bara föra över pengar just när kortet ska användas. Men blir väl inte helt gratis; har ej koll på vad olika banker tar i avgifter för detta.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 086 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 086 inlägg
Det är ingen fara att använda sitt kort på internet med lite sunt förnuft,
att betala en premunation hos Disney eller skriva in sitt kortnummer på paypal (världens största betaltjänst online) är ingen fara eller att vara vårdslös.
skriver man däremot in sitt kortnummer på en rysk porrsida får man skylla sig själv.
Jag har handlat med kort på internet i säkerligen mer än 20 år och aldrig blivit blåst. Tusentals köp..
att betala en premunation hos Disney eller skriva in sitt kortnummer på paypal (världens största betaltjänst online) är ingen fara eller att vara vårdslös.
skriver man däremot in sitt kortnummer på en rysk porrsida får man skylla sig själv.
Jag har handlat med kort på internet i säkerligen mer än 20 år och aldrig blivit blåst. Tusentals köp..
Jag har ett särskilt kreditkort till internethandel och som lite reservkort, med låg kreditgräns.
Just ett kreditkort, då har du kreditföretaget med dig om någon försöker något, förutsatt normal aktsamhet. Pengar som försvinner från kontot kopplat till ett betalkort är lättare att de är borta förevigt.
Just ett kreditkort, då har du kreditföretaget med dig om någon försöker något, förutsatt normal aktsamhet. Pengar som försvinner från kontot kopplat till ett betalkort är lättare att de är borta förevigt.
Dessutom, vad jag har för mig, så är det "bättre" med ett kreditkort än ditt vanliga debit/bankkort iom bättre försäkringar och bättre respons av företaget om pengar försvinner från kortet och vad jag förstått, lättare att få tillbaka pengar som snotts. Kanske gammal skröna eller ej, men har sett detta många gånger kommenterats.Fotografen skrev:Jag har ett särskilt kreditkort till internethandel och som lite reservkort, med låg kreditgräns.
Misstänker att det är ett abonnemang så de vill fortsätta dra pengar från ditt kort när första tiden är slut. På Paypal kan de inte dra pengar automatiskt. Använder själv bara Paypal eftersom jag vill ha koll på vad som jag betalar.Marike skrev:
Samma här, en kul anekdot jag har är när en kollega som absolut inte ville ha kort blev påtvingad ett företagskort. Någon porrsajt drog pengar från det. Han hade inte ens öppnat kuvertet det låg i...R RalleB skrev:
Men allt det här är anekdoter, och även om det finns visst skydd i form av lagar kan det bli en del strul. Även om det är helt legitima siter händer det att de blir av med databaser fulla av kortuppgifter de inte borde ha. Och t ex hotels.com skickar alla uppgifter man skriver in vidare till respektive hotell, om de inte har sluta med det nyligen. Så det är ju inte fel att vilja vara försiktig.
Om du har kopplat ett kort till Paypal och tillåter automatiska återkommande betalningar så kan de det, jag har flera såna.a.o.f skrev:
https://www.expressen.se/kvallsposten/sa-slar-korttjuvarna-till-nar-du-betalar-pa-natet/Jag kan inte länka till allt, länka ni kortbedrägeri. Tänk sedan att er inkomst är 12 tusen i mån, att ni måste ta av sparpengarna för att klara ekonomin, tänk sedan att någon annan tar sparpengarna. Förstår ni varför jag är försiktig?Skumpe skrev:
Det är inga problem. Man måste inte ha kort kopplad till paypal, det funkar iaf.Marike skrev:
Personligen föredrar jag nog att betala saker online VIA paypal även om jag använder kortet online.
Även om jag inte är förtjust i paypal, så funkar det fan bra när det finns. Tyvärr finns det många som fått pengar stulna av paypal själva, finns mååånga "stories" om det.
Också. KAN det vara så du missat en mikroskopisk text på D+ där du slipper skriva in kort? Jag har inte haft intresse av D+, så jag vet inte hur sign-up:en är, men kan det finnas en "vill inte"-knapp eller länk?