T
Lite OT, men en fördel med att betala via PayPal är att de kan ersätta returfrakt.
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Det sist nämnda.Och det är inte enbart pengarna kortet är laddat med som kan försvinna. Läste om en man som förlorade kortet, blev av med allt han hade på banken + kortkrediten. Vårdslöshet sa banken.
Öppna ett konto till då så du inte har löne/sparkonto kopplat till ditt kort. Skippa krediten. Så har jag gjort. Jag har aldrig mer än ca 2000 kr på kontot jag har mitt kort kopplat till. Behöver jag mer pengar för enstaka köp så tar det under 1 minut att föra över pengar
 
  • Gilla
Joonazz och 3 till
  • Laddar…
G
T tanaris skrev:
Lite OT, men en fördel med att betala via PayPal är att de kan ersätta returfrakt.
OCH betalar du nåt som du inte fått, kan du "dispute":a betalning och ha en liten chans att få tillbaka pengarna via dem.
 
Så här fungerar det.
Du lägger in ditt kort på Paypal och använder det när du betalar.
Dom du betalar åt kommer aldrig få reda på ditt kortnr utan det är det Paypal som har hand om.

Alternativ så för du över pengar från ditt bankkonto till Paypal men kort är helt klart enklast.
Man kan ha att när man betalar med PayPal måste man bekräfta betalningen med en kod som kommer på sms
 
Marike
Det är inte Paypal som strular. Jag betalar precis som när jag handlat på internet. Det är Disney+ som tvunget ska ha kort fast de sagt det går bra med Paypal.Jag får se hur jag gör, tänkte bara barn-barnen skulle ha nåt roligt när mörkret faller, också jag med förstås.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Det är inte Paypal som strular. Jag betalar precis som när jag handlat på internet. Det är Disney+ som tvunget ska ha kort fast de sagt det går bra med Paypal.Jag får se hur jag gör, tänkte bara barn-barnen skulle ha nåt roligt när mörkret faller, också jag med förstås.
Kanske det fungerar om du lägger till kortet på Paypal, betalar Disney och direkt efter tar bort kortet från Paypal. Skulle göra det på Paypals sida och inte i själva betalningen hos Disney.
 
Marike
Hittade det här på Paypal, "Bekräfta ditt betal-/kreditkort. Vissa handlare tar bara emot betalningar som är dragna från ett bekräftat kort som är kopplat till ditt PayPal-konto."
Så jag ska använda mitt bankkort att betala med, men först måste Paypal ha godkänt det. Skruvat. De öppnar väl inte porten förrän de fått pengarna. Det är ju fullständigt korkat.
Vad säger man? Disney slipper mig som kund, helt enkelt
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Jag betalade med Paypal utan att ange kortnummer.
 
Marike
Nicro Nicro skrev:
Jag betalade med Paypal utan att ange kortnummer.
Har du kort eller konto kopplat till Paypal?
Provade igen och det verkar som jag blir slussad till Paypal, jag vet banne mig inte vem av dem som tjurar. Kanske har a.o.f rätt.
 
Jag har kort kopplat till PP. Kollade på Disney och där hittade jag inte ngt registrerat kort eller betalningsmetod.
 
Marike Marike skrev:
Har du kort eller konto kopplat till Paypal?
Provade igen och det verkar som jag blir slussad till Paypal, jag vet banne mig inte vem av dem som tjurar. Kanske har a.o.f rätt.
Registrera dig och lägg in kortet på paypal först, sen går du till disney+ och betalar.
www.paypal.com
Man kan även bekräfta sitt kort där.
 
Marike
Har kopplat ett bankkonto till PP men det hjälpte inte. Har pratat med banken, de tyckte det var mycket märkligt att PP krävde kortuppgifter och avrådde. Tänk om någon hackar PP och får ut alla kontokort som ligger där, rena guldgruvan för kriminella. Banken föreslog istället att jag skaffade kreditkort, då finns bara krediten att ta och skulle det hända att någon annan än jag tar pengar från det så får jag dessa tillbaka, så så får det bli. Innebär samtidigt att jag kan skippa PP och betala direkt, inte bara Disney utan i stort sett allt, Paypal har därmed marginaliserats.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Det är ju smidigt att kunna logga in och betala via pp utan att behöva hämta kortet. Inser när jag skriver att jag nog är jäkligt lat. :crysmile::rofl:
 
Magnus E K
Speciellt i år när kortet ligger i karantän för att det gått mindre än sju dagar sedan det användes fysiskt.
 
  • Gilla
roger2011
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Banken föreslog istället att jag skaffade kreditkort, då finns bara krediten att ta och skulle det hända att någon annan än jag tar pengar från det så får jag dessa tillbaka
Klokt råd från banken. Hoppas du litar tillräckligt på den för att följa rådet.
 
  • Gilla
NoiseMaker och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.