4 368 615 läst · 32 114 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fortsätter med lister o fönsterbräda (mini). Limmade upp lite laminat på väggbiten under fönstren. Tog en lur på soffan och misse tog sin på utsidan
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Kapade de sista tre dörrarna. Nu är hallen uppe klar. Tak, väggar och lister är målade, nytt golv och nya dörrar.
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Tack. Särskilt tydligt blir det när man jämför med originalfärg, originaldörr och originalgolv som fortfarande finns kvar i hallen nere. Här blir det nytt frampå vårkanten när det går att arbeta lite utomhus igen.Maxizor skrev:
Tänk att det ur damm, envishet, mycket pengar och ett tunnelseende utan slut kan bli bastupremiär 10 månader senare. Jävlar vad skönt det var att få kasta vatten på aggregatetjockeping skrev:
Small step for man..
Köpte kulventiler i lördags.
Läste på allt jag kunde hitta om klämringskopplingar och kapning av prisolrör.
Nu kan jag stänga av vattnet in till lilla toan som renoveras, sedan 1år tillbaka. Den långa tiden beror till stor del på hantverkarfobi och ingen solklar livlina att fråga sedan svärfar hastigt lämnade oss i början på året.
Kapning med bågfil, gradades av invändigt och utvändigt. Stödhylsor i.
Drog båda kopplingarna 1 varv efter att det började gå tungt med handkraft, utan smack på.
Ser tätt och riktigt ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu kan jag stänga av vattnet in till lilla toan som renoveras, sedan 1år tillbaka. Den långa tiden beror till stor del på hantverkarfobi och ingen solklar livlina att fråga sedan svärfar hastigt lämnade oss i början på året.
Drog båda kopplingarna 1 varv efter att det började gå tungt med handkraft, utan smack på.
Ser tätt och riktigt ut.
Bra jobbat! Är inte så svårt som man tror, man måste bara TA sig anFredrikR skrev:Small step for man..
[bild]
Ser tätt och riktigt ut.
Monterat tätningsborst mellan skjutdörrpartierna ifrån Willab Garden, tidigare ägare hade inte monterat några trots de följer med när man köper!
Så nu blir det nog mindre pollen/trädskräp som blåser in + lite varmare
Så nu blir det nog mindre pollen/trädskräp som blåser in + lite varmare
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Läskigt att ge sig ut på ogjort vatten.. Och sen inte ha några bra livlinor i bakfickan om det skulle gå på tok big time.Maxizor skrev:
Men nej som du säger det är inte raketforskning, kommer nog köra på med den utanpåliggande installationen på toan.
Hehe, är läskigt ibland, får lita till det där förnuftet . Gjort flera saker idag jag aldrig gjort förut, men med bra fakta + vän på speeddial gick det braFredrikR skrev: