Cheesen
nino nino skrev:
Bänkslipen kan man använda den för knivtillverkning, slipning efter smide tex?
Som en första gångs test alltså
Jag skulle inte göra det... För lite kräm i motorn för att slipa till former.
Fixa en egg går bra men att slipa fram en ny fas på ett smitt blad skulle jag inte ge mig in på.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Kan ge min erfarenhet av lidls arbetskläder. Har haft ett par byxor som jag haft enbart hemma. Sedan någon gång i våras kommer inte håg exakt när jag började använda dom. Men förra månaden var dom slut så dom höll kring ett halvt år från nya. Normalt brukar ett par arbetsbyxor hålla ca ett år och då är dom oftast använda på arbetet tills dom börjar bli slitna. Fickorna för knäskydd var dåliga knäskydden ramlade ut hela tiden. Fickor överlag var det dåligt med och dom som fanns var dåliga. Saker ramlade ut hela tiden. Passformen var bra och dom var bekväma att ha på sig.
 
useless useless skrev:
Det blir kanske en sån här när det är klart?

[bild]
Ja på den får du vänta l.... ä... n... g... e innan lidl lanserar det
 
J jojjo76 skrev:
Nån som har några synpunkter på bänkslipmaskinen dom har nästa vecka?
Tycker mothållen ser ganska veka ut men det gör dom väl iofs på alla sådana billiga maskiner.
Sen "stör" jag mig redan nu på vinkeln på bandslipsdelen. Vill man inte ha den ståendes rakt upp? Går kanske att modda iofs. [bild]
Köpte en liknande på biltema. Blev väldigt besviken, då moter kraften inte räcker till mycket.
 
  • Gilla
jojjo76
  • Laddar…
Köpte den nya varianten av lödstationen idag. Har bara testat snabbt och den kommer upp i temperatur till skillnad från den gamla varianten som inte gick att löda med. Får testa lite i helgen om den håller värmen då jag ska löda några Arduino shields.
 
A anis16 skrev:
Köpte den nya varianten av lödstationen idag. Har bara testat snabbt och den kommer upp i temperatur till skillnad från den gamla varianten som inte gick att löda med. Får testa lite i helgen om den håller värmen då jag ska löda några Arduino shields.
Hur är kabeln mellan penna och station? Vanlig plastkabel eller mjukare gummi/silikon.
 
fgo fgo skrev:
Hur är kabeln mellan penna och station? Vanlig plastkabel eller mjukare gummi/silikon.
Gummi-aktigt, inte silikon men hellre inte blank plast som strömkabeln är.
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Gummi-aktigt, inte silikon men hellre inte blank plast som strömkabeln är.
Så den är ganska följsam?
 
fgo fgo skrev:
Så den är ganska följsam?
Nja, bättre än plastkabel men inge JCB direkt. Ska ha den i sommarstugan när man helt plötsligt kommer på nått som man behöver löda ihop och inte vill köra gaspennan (också Lidl...).
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Nästan ett verktyg ;) till de som känner någon eller som själv gillar att sy så säljer Lidl denna vecka sin väldigt populära Overlock-maskin från Singer (välkänd symaskinstillverkare).

Den bättre hälften ska in om Lidl på väg hem idag ;)
Nu har ni redan genomfört mjölkköpet men kan annars starkt avråda från singers numera noname maskiner..de var ett varumärke som levererade kvalite men spottar sen flera år ut sig billigt krafs som inte håller i längden och inte heller går att serva.
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
En bunt med epoxytuber a 20kr/st kändes prisvärt.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
O olofh skrev:
Nu har ni redan genomfört mjölkköpet men kan annars starkt avråda från singers numera noname maskiner..de var ett varumärke som levererade kvalite men spottar sen flera år ut sig billigt krafs som inte håller i längden och inte heller går att serva.
Overlockmaskinen ska ha fått bra omdömen inom sykretsar vad jag fått höra iaf, vi får se hur bra den håller, det var ingen jätteinvestering i förhållande till mina verktyg :oops:
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Är det någon som köpt skruvdragaren för 499kr?
 
Inga jätteinvesteringar men för 39:90 per set blir det i alla fall många delar per krona. Fanns några andra varianter av set också. Sliptillbehör till maskiner av dremeltyp om det inte är uppenbart.

Inte testat och vet inget om kvalitén.

Fyra förpackningar med slipsats, skär- och slipset, polerskiveset i filt och fleeceflapphjulsset för slipmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Overlockmaskinen ska ha fått bra omdömen inom sykretsar vad jag fått höra iaf, vi får se hur bra den håller, det var ingen jätteinvestering i förhållande till mina verktyg :oops:
Lidl ger ju både garanti och stöd i konsumentköplagen så det löser sig nog på ett eller annat sätt.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.