168 285 läst · 1 361 svar
168k läst
1,4k svar
Byggahus lanserar iPhone och Android app
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Bilduppladdning i appen iOS 14 fungerar inte. Vi håller på att uppdatera appen och kommer att släppa en uppdatering under den kommande veckan.
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
I uppdateringen av appen som kommer så fokuserar vi oss på att fixa buggar.
Så att iphoneappen inte kraschar när man laddar upp bilder (om man uppdaterat till ios 14).
Och så att androidappen inte kraschar i vissa androids när annonser syns.
Även menyn inne i appen har varit ouppdaterad och vissa länkar har varit trasiga. Det kommer också fixas.
Kanske kommer det med någon förbättring också.
Som snabbare visning av bilder när man klickar på dem.
Även bättre hantering av externa länkar och dark mode finns med på önskelistan men dark mode kan jag redan nu säga att vi inte kommer hinna titta på, åtminstone inte i denna release.
Så att iphoneappen inte kraschar när man laddar upp bilder (om man uppdaterat till ios 14).
Och så att androidappen inte kraschar i vissa androids när annonser syns.
Även menyn inne i appen har varit ouppdaterad och vissa länkar har varit trasiga. Det kommer också fixas.
Kanske kommer det med någon förbättring också.
Som snabbare visning av bilder när man klickar på dem.
Även bättre hantering av externa länkar och dark mode finns med på önskelistan men dark mode kan jag redan nu säga att vi inte kommer hinna titta på, åtminstone inte i denna release.
Det kanske är ett handhavandefel från min sida, men reklam i form av videosnuttar mitt raden med forumämnen ställer till det. Av någon anledning går videon igång hela tiden när jag scrollar vilket gör det enormt irriterande. Jag tycker inte själv att jag kommer åt reklamen med tummen, men jag har stora tummar så man vet aldrig.
Inte kul i alla fall.
Inte kul i alla fall.
Administrator
· Skåne
· 6 535 inlägg
Menar du i listan över Senaste i androidappen? Kan du ta en skärmdump nästa gång du ser det?
Nej, et var på min iPhone. iOS 14. Men nu är det inte kvar längre. Märkligt. Jag ser ingen reklam alls nu. Igår var det reklam överallt. Om jag gick in under t ex. verktyg, maskiner och fordon så låg det reklam i form av videosnuttar mellan vissa trådarna, som av någon outgrundlig anledning startade när jag scrollade förbi dem. Jag har förstått att det kanske är en form av autoplay som är aktiverat. Men nu ser jag inga sådana reklamsnuttar längre. Ser ingen reklam alls faktiskt i appen.
Aha, där ser man. Jag har iof sig inget emot reklamen. Jag tycker det är ett bra sätt för Byggahus att kunna hålla igång något kvalitativt utan att det ska kosta mig något annat än lite reklam. Men jag vill gärna slippa få en film som startar och tar över hela synfältet.
Samma för mig. Scrollar man så startar videon. Förmodligen så är det väldigt känsligt med var man klickar.Bart skrev:Det kanske är ett handhavandefel från min sida, men reklam i form av videosnuttar mitt raden med forumämnen ställer till det. Av någon anledning går videon igång hela tiden när jag scrollar vilket gör det enormt irriterande. Jag tycker inte själv att jag kommer åt reklamen med tummen, men jag har stora tummar så man vet aldrig.
Inte kul i alla fall.
iPhone XS Max med iOS 14.
För hoppar också videoreklam igång titt som tätt, men jag har det problemet att jag inte kan stänga ner videon, det händer inget alls om jag trycker på X I övre högra hörnet... Jag måste backa och sen gå in i tråden på nytt för att bli av med videon.
Jag kör android och senaste bygga hus appen.
Jag kör android och senaste bygga hus appen.
Jag håller med om att det inte är alltid det händer. Det är nästan så att det bror på var scrollningen stannar. Men att upprepa det gång efter gång går inte. Men jag skulle säga att 7 gånger av 10 går filmen igång.