När man var yngre betydde "grunda" att man drack en massa sprit innan man gick ut på dans.
Obehandlad vedlår med öppen dörr står på en pall, omgiven av verktyg och träspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Numera betyder "grunda" att man målar första lagret med färg, vilket jag gjorde med min vedlår idag.

• Gilla
  • Haha
hobbs och 8 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
När man var yngre betydde "grunda" att man drack en massa sprit innan man gick ut på dans.
[bild]
Numera betyder "grunda" att man målar första lagret med färg, vilket jag gjorde med min vedlår idag.
Fortfarande en lekstuga.

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Fortfarande en lekstuga.
Säger du det. Jag hade aldrig någon lekstuga som barn så jag har dålig koll på skillnaden mellan såna och andra små byggnationer. Får väl skynda mig att lägga in ved i den så det inte råder några tvivel ifall några lekande barn förirrar sig in på tomten :D

Liten dörr och låg takhöjd => lekstuga. Sen att du förvarar ved i lekstugan är helt okej ;)

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Liten dörr och låg takhöjd => lekstuga.
Eller hundkoja, eller kaninbur... :crysmile:

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Liten dörr och låg takhöjd => lekstuga. Sen att du förvarar ved i lekstugan är helt okej ;)
Precis. Slutar med att barnen plockar undan veden och husdjuret boar in sig :D

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Hrmpf! Här är man stolt över att man lyckats skapa ett vettigt hantverk för första gången sen skärbrädan i träslöjden och så blir man till allmänt åtlöje :crysmile:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Bröstmjölk och 13 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Hrmpf! Här är man stolt över att man lyckats skapa ett vettigt hantverk för första gången sen skärbrädan i träslöjden och så blir man till allmänt åtlöje :crysmile:
Life sucks and then you die :cry:

• Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Välkommen till ByggaHus-forumet. Forumet för inbördes beundran och ständiga förolämpningar ;)

• Gilla
  • Haha
Onsalakorven och 5 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Har du inte lärt dig att manlig kärlek yttrar sig genom förnedrande mobbning ;)
(De vi inte gillar lägger vi till i ignorera listan)

Så det här är ett tecken på att du har massor av vänner här :D

Tänk på det innan du sätter dig i lekstugan och gråter ;)

• Gilla
Bröstmjölk och 4 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Tänk på det innan du sätter dig i lekstugan och gråter ;)
Här gråts ingenting. Här skissas det på nästa projekt, att bygga en vedtransportör.
Blå vedtransportör på hjul lutad uppåt för transport av ved, med skämtsamt rutschkanapåstående.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men det blir väl nån j@vel som får det till en rutschkana :D:D

• Gilla
  • Haha
J Vos och 13 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Här gråts ingenting. Här skissas det på nästa projekt, att bygga en vedtransportör.
[bild]
Men det blir väl nån j@vel som får det till en rutschkana :D:D
Alltså det där är ju en sjukt snygg, portabel, rutschkana :D

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Och jag som trodde att du grät så mycket att det skulle bli en vattenrutschbana. :crysmile:

Så fel man kan ha. ;)

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Ok igår inte idag. Men knackat loss 4 ventilhus som fastnat.
Vem kom på idén med mässingspackboxar i Ventilhus av annan metall med rör i gjutjärn?! Tur att packboxen gick att demontera i två delar och spola rent nog att börja fungera igen :surprised:

FredrikR FredrikR skrev:
Haha, förlåt att jag skrattar men hörde samma recension från kollegans dotter som varit med och målat om deras hus. Att det gungade i vardagsrummet efter målning från skylift.
Haha kallas sjöben!

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.