4 368 695 läst · 32 114 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Provmonterat nockprydnad.
20-talets hus härikring hade en ganska stram arkitektur utan krusiduller. Kanske var dessa prydnader vid nocken den enda dekorationen arkitekten ritade in, kanske var det snickarens blygsamma protest mot de annars enkla linjerna.
Hur som helst så fanns originalet kvar på farstukvisten så jag kopierade den till de nya vindskivorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20-talets hus härikring hade en ganska stram arkitektur utan krusiduller. Kanske var dessa prydnader vid nocken den enda dekorationen arkitekten ritade in, kanske var det snickarens blygsamma protest mot de annars enkla linjerna.
Hur som helst så fanns originalet kvar på farstukvisten så jag kopierade den till de nya vindskivorna.
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 102 inlägg
Det har flyttat in en familj i en närliggande by, som verkligen vet skillnaden mellan mitt och ditt.
De tar nämligen uteslutande sådan som inte är deras.
Därför blev det en kompletterande kamera på fasaden som filmar hela baksidan som komplement till mina tidigare kameror som filmar framsida samt altan.
Har monterat 3 st Ubiquiti G3 Flex.
Därför blev det en kompletterande kamera på fasaden som filmar hela baksidan som komplement till mina tidigare kameror som filmar framsida samt altan.
Coax?[SKPG]Zamora skrev:Det har flyttat in en familj i en närliggande by, som verkligen vet skillnaden mellan mitt och ditt.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 102 inlägg
Målat klart takfot och vindskivor på bakre garagegaveln.
Fick lov att köra ett tattarlass till tippen för att nå fram med mindre ställning.
Skulle vara bra fint att hinna med vindskivorna frampå innan vintern
Fick lov att köra ett tattarlass till tippen för att nå fram med mindre ställning.
Skulle vara bra fint att hinna med vindskivorna frampå innan vintern
Sköljde igenom / luftade golvvärmen/shunten på övervåningen, dock fortfarande något pulserande ljud ifrån shunten/pumpen till o från. Målade även lite på stommen till uterummet där det blivit lite slitet/skadat!
Äntligen! gjort klart dräneringen. Det sista tar alltid längst tid, eller hur..?
Det verkar som om det runnit ner en hel del vatten i avloppsröret mellan att vi fick plattan klar och att taket var uppe. Det går i alla fall att se att det inte läckt ut inne i grunden, och det är ju bra
Nu är det påmonterat en Y45+45 som inspektions-/spolbrunn om det behövs, och markisoleringen är lagd.
Nu ska det "bara" förlängas till befintliga avloppet och återfyllas.
Det verkar som om det runnit ner en hel del vatten i avloppsröret mellan att vi fick plattan klar och att taket var uppe. Det går i alla fall att se att det inte läckt ut inne i grunden, och det är ju bra
Logga in
Skapa konto
Nu är det påmonterat en Y45+45 som inspektions-/spolbrunn om det behövs, och markisoleringen är lagd.
Logga in
Skapa konto
Nu ska det "bara" förlängas till befintliga avloppet och återfyllas.