4 367 934 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Ehh, börjat med två tuber? Jag är inte född gasolgrillare utan uppväxt på kol från föräldrarna och var närmre 30 när jag konverterade från kol till gasol Som primärgrill och det var nog redan första grillkvällen som det blev glasklart för mig att det behövs två tuber...Per Eskilsson skrev:
...så pass att när jag var hemma hos min chef och råkade bli grillansvarig och gasolen tog slut vände jag mig till honom och frågade var nästa flaska står. Enligt andra kollegors utsagor tittade jag tydligen på honom som om han var från vettet när han svarade att det var den enda... (bortsett från den fadäsen är han definitivt en av mina bästa chefer, om inte den bästa, bland det jobbigaste jag gjort var att berätta för honom när jag skaffade nytt jobb)
/U
Ha ha jag kikade på den sågen som skar för ca 20 min sen ha haullberg skrev:
sen stängde jag garagedörren och tog en öl till
man ska ju helst göra en sak i taget
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
va, är den fortfarande inte fixad? Det var väl en Hva XPG med rätt höga kubik (357?) eller var det t.o.m. en 70cc? - det har länge smärtat mig att det väl var den sågen som fick dig att konvertera från svenskt jävlarannamma till deutsches spitzenkvalität (både Hva & Stihl gör fina sågar men jag gillar att vara lite patriotisk)D09 skrev:
är det inte dags att fixa den nu? hemester travar något dylikt!
/U
Stämmer. 357ullberg skrev:va, är den fortfarande inte fixad? Det var väl en Hva XPG med rätt höga kubik (357?) eller var det t.o.m. en 70cc? - det har länge smärtat mig att det väl var den sågen som fick dig att konvertera från svenskt jävlarannamma till deutsches spitzenkvalität (både Hva & Stihl gör fina sågar men jag gillar att vara lite patriotisk)
är det inte dags att fixa den nu? hemester travar något dylikt!
/U
Den har varit hos farsan i några år men han fick inte ordning på den så jag tog tillbaka den för nya försök
sist så startade den men dog omgående så misstänkte att nya cylindern behövde en bränsleblandning utanför orginalinställningarna.
Nu är gamla cylindern på och nästa försök blir med nya kolvringar
Den ska bara lagras lite först
Kopplat in en Fibaro Roller Controller så nu behöver jag inte gå in för att styra markisen, kan be Siri eller Alexa att köra ut eller in sådär lagom mycket. Det fanns option med fjärrkontroll men den skulle frun slarvat bort på en vecka.TeroM skrev:
No turning back!
Översta våningen på plats och fäst i väggen.
Krävs en del kreativa lösningar som förmodligen skulle göra ställningsbranschen imponerad.
Det verkar bli ännu en solig och het dag!
Kom ihåg vätskan!
Översta våningen på plats och fäst i väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Krävs en del kreativa lösningar som förmodligen skulle göra ställningsbranschen imponerad.
Det verkar bli ännu en solig och het dag!
Kom ihåg vätskan!