ullberg
D09 D09 skrev:
Skulle köpa soppa till motorsågen...

kommer hem med plaskdamm, öl och snus :/
Vilken ”blast from the past” - har inte du gjort inlägg väldigt liknande det där för sådär 5+ år sedan när du försökte fixa din (eller om det var farsgubbens) motorsåg som hade skurit?

/U

• Haha
D09
  • Laddar…
Blev lite panel idag med. Stökigt med lasern. Tripoden når inte särskilt högt, och klämpinnen når inte till takfoten...

• En pågående byggnadsrenovering med en stege mot en gul trävilla och en släpvagn fylld med träplankor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lilametallic och 2 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Tycker det saknas en hel del ändå
Finns det bara heta galler löser sig resten :love:(y):beer:

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag har också börjat med två gasoltuber. Det är för trist när gasolen tar slut precis när man behöver den en fredag kväll när man har druckit en :beer:.
Ehh, börjat med två tuber? Jag är inte född gasolgrillare utan uppväxt på kol från föräldrarna och var närmre 30 när jag konverterade från kol till gasol Som primärgrill och det var nog redan första grillkvällen som det blev glasklart för mig att det behövs två tuber...

...så pass att när jag var hemma hos min chef och råkade bli grillansvarig och gasolen tog slut vände jag mig till honom och frågade var nästa flaska står. Enligt andra kollegors utsagor tittade jag tydligen på honom som om han var från vettet när han svarade att det var den enda... (bortsett från den fadäsen är han definitivt en av mina bästa chefer, om inte den bästa, bland det jobbigaste jag gjort var att berätta för honom när jag skaffade nytt jobb)

/U

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
D09
ullberg ullberg skrev:
Vilken ”blast from the past” - har inte du gjort inlägg väldigt liknande det där för sådär 5+ år sedan när du försökte fixa din (eller om det var farsgubbens) motorsåg som hade skurit?

/U
Ha ha jag kikade på den sågen som skar för ca 20 min sen ha ha

sen stängde jag garagedörren och tog en öl till

man ska ju helst göra en sak i taget ;)

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:

Och korrekt prioritering (y):beer:

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
ullberg
D09 D09 skrev:

va, är den fortfarande inte fixad? Det var väl en Hva XPG med rätt höga kubik (357?) eller var det t.o.m. en 70cc? - det har länge smärtat mig att det väl var den sågen som fick dig att konvertera från svenskt jävlarannamma till deutsches spitzenkvalität (både Hva & Stihl gör fina sågar men jag gillar att vara lite patriotisk)

är det inte dags att fixa den nu? hemester travar något dylikt!

/U

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ullberg ullberg skrev:
va, är den fortfarande inte fixad? Det var väl en Hva XPG med rätt höga kubik (357?) eller var det t.o.m. en 70cc? - det har länge smärtat mig att det väl var den sågen som fick dig att konvertera från svenskt jävlarannamma till deutsches spitzenkvalität (både Hva & Stihl gör fina sågar men jag gillar att vara lite patriotisk)

är det inte dags att fixa den nu? hemester travar något dylikt!

/U
Stämmer. 357 :)

Den har varit hos farsan i några år men han fick inte ordning på den så jag tog tillbaka den för nya försök ;)

sist så startade den men dog omgående så misstänkte att nya cylindern behövde en bränsleblandning utanför orginalinställningarna.

Nu är gamla cylindern på och nästa försök blir med nya kolvringar :)

Den ska bara lagras lite först ;)

Andra strykningen på stommen till det blivande uterummet. Booooring... :)

• Nyligen målad vit stomme till uterum med synliga träbjälkar i ett trädgårdsmiljö under skymningen.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Och medan jag meckade bromsar blev en markis monterad på baksidan. Hade velat ha den på framsidan medan jag skruvade i solen.

[bild]
Kopplat in en Fibaro Roller Controller så nu behöver jag inte gå in för att styra markisen, kan be Siri eller Alexa att köra ut eller in sådär lagom mycket. Det fanns option med fjärrkontroll men den skulle frun slarvat bort på en vecka.

• Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
A
Praktiskt,det råkar inte vara en markis från webmarkis.se:thinking:

Handyman 1 skrev:
Praktiskt,det råkar inte vara en markis från webmarkis.se:thinking:
Nej, en av grannarna har en solskyddsfirma så lokalt inköp.

Fångat grodor.... i vardagsrummet.
Har hittat tre små liv hoppandes inne i vardagsrummet.
Men nu är de ute i sin rätta miljö igen.

En liten groda under ett genomskinligt glas på ett svartunderlag i dålig belysning.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Appendix och 8 till
  • Laddar…
No turning back!
Översta våningen på plats och fäst i väggen.
Byggnadsställning kreativt fäst vid en rödmålad husfasad med översta våningen synlig under en klarblå himmel.
Skapa konto
Översta våningen av ställning fäst vid husvägg med blå tving på solig dag, omgiven av grönska.
Skapa konto

Krävs en del kreativa lösningar som förmodligen skulle göra ställningsbranschen imponerad. :rolleyes:

Det verkar bli ännu en solig och het dag!
Kom ihåg vätskan!

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Färdigtvättat!
Nu är jag värd en stunds hopp och lek, plums i poolen!
Röd stuga med ställning redo för tvätt, klar himmel ovanför.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.