163 377 läst · 726 svar
163k läst
726 svar
Renovering: Bönehus till bostad
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 677 inlägg
Måste hålla med, imponerande!
Och för att ge lite perspektiv, en 60-hylla med sex hyllplan ger tre och en halv löpmeter. Tjugo gånger det då. Det mängden hyllmeter har jag ett rullarkiv för att hantera – på jobbet, men ändå.
Och för att ge lite perspektiv, en 60-hylla med sex hyllplan ger tre och en halv löpmeter. Tjugo gånger det då. Det mängden hyllmeter har jag ett rullarkiv för att hantera – på jobbet, men ändå.
Plus att jag räknat bort stora hålet i mitten som ska rymma en 65" tv vi står lite i valet mellan 65 eller 75", men soffan blir så nära så 75" kommer bli jobbigt att titta på tror vi. Så som hålet blir så blir storleken resten av livet sen, tills man tröttnar och skaffar projektor och duk då. Sen kommer det vara skåp hela vägen nedtill. Som en jättelång TV-bänk.Nötegårdsgubben skrev:
Sen har jag tammefan googlat hela internet och bläddrat 101 gör det själv tidningar och hittat NOLL ritningar på bokhyllor byggda på plank och inte mdf
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 456 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 456 inlägg
Visst är det störigt med oskicket att använda karaktärslös mdf i tid och otid, men du skulle kunna lägga en fråga i delforumet Möbelsnickeri.Hiréns skrev:
Hiréns skrev:Plus att jag räknat bort stora hålet i mitten som ska rymma en 65" tv vi står lite i valet mellan 65 eller 75", men soffan blir så nära så 75" kommer bli jobbigt att titta på tror vi. Så som hålet blir så blir storleken resten av livet sen, tills man tröttnar och skaffar projektor och duk då. Sen kommer det vara skåp hela vägen nedtill. Som en jättelång TV-bänk.
Sen har jag tammefan googlat hela internet och bläddrat 101 gör det själv tidningar och hittat NOLL ritningar på bokhyllor byggda på plank och inte mdf
Det är samma naturlag som gäller för verkstad och TV, dom kan inte bli för stora
Vi sittar 2,5m ifrån en 55'' och det är inte för nära, jag kommer nog försöka smyga in en 65'' där när den gamla skal bytas ut.