4 371 018 läst · 32 127 svar
4371k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bytt stammarna i värmesystemet från järn till kopparrör. Lite nöjd ändå, 26 klämringar och 5 linade kopplingar, och alla höll tätt på första försöket!
Ett himla bök att få bort de gamla rören, tunga as och jobb över huvudhöjd hela tiden - och vinkelslipen är nog det av mina verktyg jag har mest respekt för.
Logga in
Skapa konto
Reglat upp ett badrumsgolv.
Mer isolering sedan golvspån.
Mer isolering sedan golvspån.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 706 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 706 inlägg
Mest kritiska delen av köksrenoveringen, limma rostfritt stänkskydd ... spänningen är olidlig om den sitter kvar ...
https://www.byggahus.se/forum/threads/lim-till-rostfri-plat-staenkskydd.227076/#post-3770165
https://www.byggahus.se/forum/threads/lim-till-rostfri-plat-staenkskydd.227076/#post-3770165
Idag har jag kastat Jönåkersfreesbee.
Bonusbild: varför jag aldrig litar på fasta taksäkerhetsanordningar.
Två farmarskruvar alldeles i skarven mellan två brädor var det enda som höll det ena av två fästen till min takstege. Tur att den aldrig har behövt ta ett fall...
Logga in
Skapa konto
Bonusbild: varför jag aldrig litar på fasta taksäkerhetsanordningar.
Logga in
Skapa konto
Två farmarskruvar alldeles i skarven mellan två brädor var det enda som höll det ena av två fästen till min takstege. Tur att den aldrig har behövt ta ett fall...
Ut med det gamla och in med det nya.
Den gamla dörren hade tjänat gott. Men efter 65år fick det bli nytt då även helglas stod på önskelistan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Den gamla dörren hade tjänat gott. Men efter 65år fick det bli nytt då även helglas stod på önskelistan.
Huset till klipparen fick vissa följder. När klipparen signalerade ” no signal” blev det felsökning som ledde till byte av fotskrapa och stenläggning för laddstation.
Nöjd med skrapan från Biltema och att en 120x28 passade perfekt runt om. Helt oplanerat.
Till stenläggningen dök grannen upp med det perfekta hjälpmedlet. Om jag bara inte missat röret till guidekabeln och sluppit göra om...
Mysko besök ingick.
Nöjd med skrapan från Biltema och att en 120x28 passade perfekt runt om. Helt oplanerat.
Till stenläggningen dök grannen upp med det perfekta hjälpmedlet. Om jag bara inte missat röret till guidekabeln och sluppit göra om...
Mysko besök ingick.
Rivit ner väggskivor för att ljud och tilläggs-isolera i barnens nya sovrum.
När jag såg hur väggmodulerna var sammanfogade förstod jag varför hörnet alltid varit så kallt
Kanske lite svårt att se, men det är alltså ett oisolerat hålrum och en 5mm springa som går ungefär halva väggens tjocklek.
Logga in
Skapa konto
När jag såg hur väggmodulerna var sammanfogade förstod jag varför hörnet alltid varit så kallt
Logga in
Skapa konto
Kanske lite svårt att se, men det är alltså ett oisolerat hålrum och en 5mm springa som går ungefär halva väggens tjocklek.
Panikdesignade en slags häng/kaffetrapp till en vagn på hjul (typ Attefall) som examenspresent till sambons syster. Panikhandlade virke igår och åkte med full bil, takbox och släp till Järna. Vi har gjort 2 av 15 kilar för de tre 350 cm långa trappstegen så nu är tankejobbet över och bara att mosa på. Pga önskemål idag blev den 50 cm längre än tänkt så cc 80 cm vilket gnager i en gammal maskiningenjör. Inget mästerverk men ganska kul att snickra med svågern mfl. Middag och uppe sent och förutsättning imorgon.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto