Lime113 Lime113 skrev:
Det är väl denna vecka de har batterier? Gå dit och byt. Släng ett öga på etiketten.
Ja nästan läge för det, oklart om jag har kvittot kvar. Men har för mig att dom inte var så griniga på det

D da98jpn skrev:
Ja nästan läge för det, oklart om jag har kvittot kvar. Men har för mig att dom inte var så griniga på det
Nej de är sällan griniga och det står ju tillverkningsdatum på ditt batteri.

Annars kan du alltid, ditt val, köpa ett nytt batteri och lämna tillbaka det gamla på det nya kvittot.

Men de brukar vara justa. De gånger jag har haft problem har jag åkt till en annan Lidl.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Funderade på en Trimmer och begav mig till vårt Lidl i Linköping (vi har bara ett av någon konstig anledning). Men då hade deras leverans "kommit bort"...suck..

Leveransen i Göteborg hade kommit fram:

Inköpskorg med styckdetaljer av kött och verktygslådor, antyder leverans av mat och utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Var är mjölken?

• Haha
Tule54
  • Laddar…
Köpte skruvdragaren idag.
Parkside skruvdragare i förgrunden med ett batteri och sticksåg i öppen verktygslåda i bakgrunden.
Skapa konto

Hade sticksågen och ett extra batteri sen tidigare. Noterade att min butik hade två varianter av 2Ah batterierna. Olika EAN-koder men samma pris och artikelnamn (PAP 20 A1). Batteriet hemma hade en tredje streckkod :D

Redigerat:
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
R roli skrev:
Var är mjölken?
I ren Ron Swanson anda är verktyg och kött det enda som får plats i korgen

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Trimmern, nått att ha?

Köpte trimmern och 4Ah batteri. Funkar helt ok men när man släpper strömknappen måste man låta den varva ner för att kunna starta igen.

• Gilla
Mike N och 1 till
  • Laddar…
Klippte till på trimmern jag med, tog även ett extra 2ah batteri.

Testkört ikväll, och den är smidig, lätt och gör sitt jobb. Mycket smidigare än den kabelbundna Ryobi jag har sedan tidigare. Skönt att slippa 35 meter sladd för att klippa hela tomten.
Trådlös grästrimmer med batteri liggandes på en grå yta bredvid en gul stege.
Skapa konto

• Gilla
Mick13 och 1 till
  • Laddar…
Käkar inte trimmern mycket tråd? Läste att den matade ut ny tråd så snart man startar den.

Tråden som medföljer är dock så mjuk att det behövs mata mycket tråd om man som mig har lite hårda kanter etc man vill köra mot. Men om man tänker lite på det så är det ju bara att undvika att stänga av den ifall man inte ska ta en längre paus etc. Det är ändå såpass lite som den går ut att det ändå tar rätt lång tid att bli av med den. Men det är lite ovant när man är van vid att slå den i backen för att få ut lite mer tråd som på många andra. Dock tycker jag den funkar bra jag med efter en testrunda idag. Men det kanske inte är någon maskin jag rekomenderar ifall man har 500+ kvm. Då kanske man ska se sig efter en lite kraftigare variant. Mina 100kvm gräs gick dock utmärkt!

Såg att de hade diamant kapskivor 4 pak. Har någon erfarenhet av dem?

Sturmtiger Sturmtiger skrev:
Såg att de hade diamant kapskivor 4 pak. Har någon erfarenhet av dem?
Japp. Funkar riktigt bra om man inte överhettade dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.