562 301 läst · 1 363 svar
562k läst
1,4k svar
Byggbloopers
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Som på dennaricebridge skrev:
https://www.lansfast.se/hitta/villa...agen-586/cmvilla51hacjjgmcmbapho/?from=Hemnet
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Ja gamla brevlådor kan vara luriga!
I jobbet har jag sett radiatorrör dragna över ett eluttag på en skola och en föreningslokal med ett pentry där blandaren var monterad framför ett eluttag.
I en bostadsrätt jag hade för 10 år sen renoverade jag köket. Bilade upp i väggen för fler infällda eluttag och hade en elektriker som drog allt. Bland annat skulle det upp en köksfläkt, så det blev ett uttag i skåpet. Någon vecka senare skulle jag montera fläkten, en vid tillfället ny modell, en Electrolux silence tech. Den ganska stora fläktmotorkåpan hamnade dock precis framför eluttaget monterat ca 30cm upp i skåpet, så det fick bli ett samtal till elektriker som kom och plockade bort eluttaget, skarvade på 30cm ekk, doslock och ett utanpåliggande uttag 50cm upp i skåpet istället.
Alltid bra att kolla hur grejor ser ut och var anslutningar sitter innan man drar rör för el och sätter uttagExostor skrev:I en bostadsrätt jag hade för 10 år sen renoverade jag köket. Bilade upp i väggen för fler infällda eluttag och hade en elektriker som drog allt. Bland annat skulle det upp en köksfläkt, så det blev ett uttag i skåpet. Någon vecka senare skulle jag montera fläkten, en vid tillfället ny modell, en Electrolux silence tech. Den ganska stora fläktmotorkåpan hamnade dock precis framför eluttaget monterat ca 30cm upp i skåpet, så det fick bli ett samtal till elektriker som kom och plockade bort eluttaget, skarvade på 30cm ekk, doslock och ett utanpåliggande uttag 50cm upp i skåpet istället.