3 396 900 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Husägare
· 160 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Jobbar vidare på plasman.
ghettomonterade en armytek lampa på svetshjälmen också. Jäklar förstod direkt när jag såg det på en speedglass att detta var ngt bra!
Ska skriva ut en adapter med 3dskrivaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
ghettomonterade en armytek lampa på svetshjälmen också. Jäklar förstod direkt när jag såg det på en speedglass att detta var ngt bra!
Ska skriva ut en adapter med 3dskrivaren.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västmanlands
· 35 inlägg
Provat min bollfräsningsjigg. Går rätt bra men saknar en vev. Så, ska det göras fler bollar blir det vev + kanske dammutsug, jag e täckt i spånor...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Dina svetsfogar alltså Sånt här blir jag avundsjuk på.norrbottenssnickaren skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Såndära småsaker som man kan göra då man har svarv och som utan man skulle få ge upp helt enkelt. Svarvade om en 11mm hylsa, jag tog bort "rundningen" på insidan först, som ska guida hylsan på muttern, detta är en så tunn mutter i mässing att det inte skulle fått något bra grepp. Sen svarvade jag ner utsidan i en konisk form, tills jag slapp åt i det trånga utrymmet, en vanlig hylsa hade aldrig passat. Bara 5 minuters jobb men så användbart.
En skruvdragare och rondell med flapdisc löser detta galant om man har 1/4" adapter till hylsan!DennisCA skrev:Såndära småsaker som man kan göra då man har svarv och som utan man skulle få ge upp helt enkelt. Svarvade om en 11mm hylsa, jag tog bort "rundningen" på insidan först, som ska guida hylsan på muttern, detta är en så tunn mutter i mässing att det inte skulle fått något bra grepp. Sen svarvade jag ner utsidan i en konisk form, tills jag slapp åt i det trånga utrymmet, en vanlig hylsa hade aldrig passat. Bara 5 minuters jobb men så användbart.
[bild]
Fast ja, jag är både avundsjuk och lite bitter att inte jag också har en svarv.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg