Jobbar vidare på plasman.

Svetssömmar på en metallplatta i fokus med suddig bakgrund av en arbetsbänk och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svetsat arbetsstycke med tydliga svetsfogar och rullar i fokus i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallkonstruktion med bultar och svetsade delar, verktyg och arbetsbänk syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



ghettomonterade en armytek lampa på svetshjälmen också. Jäklar förstod direkt när jag såg det på en speedglass att detta var ngt bra!

Ska skriva ut en adapter med 3dskrivaren.
Svetshjälm med ghettomonterad Armytek lampa på ett verkstadsbord, arbetsskor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
arasmus och 8 till
  • Laddar…
En av fördelarna med att jobba hemifrån är att man hinner lunchsnickra.
Idag blev det en bysse till sonen.
Hemmasnickrad träbössa på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
ådal och 7 till
  • Laddar…
Provat min bollfräsningsjigg. Går rätt bra men saknar en vev. Så, ska det göras fler bollar blir det vev + kanske dammutsug, jag e täckt i spånor...


Träkula bearbetad med bollfräsningsjigg utan vev i ett snickeri, omgiven av träspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verkstadsbild med en bollfräsningsjigg och träspånor på golv och arbetsytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
boschkenta och 15 till
  • Laddar…
A
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Jobbar vidare på plasman.

[bild] [bild] [bild]


ghettomonterade en armytek lampa på svetshjälmen också. Jäklar förstod direkt när jag såg det på en speedglass att detta var ngt bra!

Ska skriva ut en adapter med 3dskrivaren.
[bild]
Dina svetsfogar alltså(y) Sånt här blir jag avundsjuk på.
 
Svart 3D-utskrift på röd genomskinlig plast med synliga tejpkanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En lampa fäst vid en nergången verktygslåda med en speglande yta avslöjar en person som tar en selfie.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man är en sån jäkla dork alltså... ^_^’
 
  • Gilla
Luddis_1 och 5 till
  • Laddar…
Såndära småsaker som man kan göra då man har svarv och som utan man skulle få ge upp helt enkelt. Svarvade om en 11mm hylsa, jag tog bort "rundningen" på insidan först, som ska guida hylsan på muttern, detta är en så tunn mutter i mässing att det inte skulle fått något bra grepp. Sen svarvade jag ner utsidan i en konisk form, tills jag slapp åt i det trånga utrymmet, en vanlig hylsa hade aldrig passat. Bara 5 minuters jobb men så användbart.

0rAKMLx.jpg
 
  • Gilla
  • Älska
Alltgår och 9 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Såndära småsaker som man kan göra då man har svarv och som utan man skulle få ge upp helt enkelt. Svarvade om en 11mm hylsa, jag tog bort "rundningen" på insidan först, som ska guida hylsan på muttern, detta är en så tunn mutter i mässing att det inte skulle fått något bra grepp. Sen svarvade jag ner utsidan i en konisk form, tills jag slapp åt i det trånga utrymmet, en vanlig hylsa hade aldrig passat. Bara 5 minuters jobb men så användbart.

[bild]
En skruvdragare och rondell med flapdisc löser detta galant om man har 1/4" adapter till hylsan!
Fast ja, jag är både avundsjuk och lite bitter att inte jag också har en svarv.
 
Jaa det kunde ju ha funkat, det är väl sådana lösningar jag brukade behöva ta till, sen jag fick svarv tänker jag inte i de banorna lika ofta...
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jaa det kunde ju ha funkat, det är väl sådana lösningar jag brukade behöva ta till, sen jag fick svarv tänker jag inte i de banorna lika ofta...
Och varför skulle man? :)))
 
Sådär nånting, då ska bara verkstan saneras också:rolleyes:

Stort träklot i snickeriverkstad med träspån i förgrunden och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mardigan och 13 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Sådär nånting, då ska bara verkstan saneras också:rolleyes:

[bild]
Kul projekt! Är det möjligen en matchboll till ”di blåe”? :thinking:
 
Påminner om när jag var liten och en kompis sprang fram och drog på en rejäl tåspark på vad han trodde var en fotboll. I själva verket var det ett utrangerat bowlingklot jag hade fått av grannen...
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
kulle och 4 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Kul projekt! Är det möjligen en matchboll till ”di blåe”? :thinking:
Det är en form av träningsboll, typ solid medicinboll. Inte till mig själv utan det ärbeställning.
 
useless useless skrev:
Påminner om när jag var liten och en kompis sprang fram och drog på en rejäl tåspark på vad han trodde var en fotboll. I själva verket var det ett utrangerat bowlingklot jag hade fått av grannen...
Som du hade målat som en fotboll då?...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.