4 368 551 läst · 32 114 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Testkörde nya färgsprutan på garaget.
Träpanelen tar jag en annan dag,
Träpanelen tar jag en annan dag,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Sista panelen satt idag, det gick åt 2450 m med en del spill, men skönt!
(Vindskivebeslagen ska bytas och uttag monteras)
I övrigt så återstår nu en liten del av takfoten, takavattning samt lite fix med grund/sockel, men snart kan vi fortsätta inne.
Logga in
Skapa konto
(Vindskivebeslagen ska bytas och uttag monteras)
I övrigt så återstår nu en liten del av takfoten, takavattning samt lite fix med grund/sockel, men snart kan vi fortsätta inne.
Ja, det gick bra, tycker jag.B ByggStålis skrev:
Först använde jag Beckers silikatfärg. Hade fått en 2,7-liters burk av en kompis. Den räckte drygt halva gaveln. Eftersom jag ville bli klar och bara provmålar fortsatte jag med fasadfärg för putsfasader från Lidl. Spädde ingen av färgerna.
Det var svindyr kalkfärg sen tidigare. Typ tre, fyra gånger dyrare än silikat, enligt han som byggde garaget för ca 35 år sen och även målat ett par gånger efter det. Nu är det nog tio år sen det blev målat sist.
Redigerat:
Ytterligare tidsfördriv med vangstycken, men först se till att regla upp för vägg och räcke (gårdagsfördriv)
Och när det väl var på plats så kom även vangstyckena att komma på sitt rätta ställe. Först det övre...Och med klokhetens frånvaro så blev det en annan lösning med samgåendet mellan styckena, men allt kan inte bli som man framöver kommer att tänka sig med erfarenhetens goda följeslagare.
Sedan det undre. Och där ser man förkroppningen på ett mera tilltalande sätt vad jag kan tycka.
Och än så länge så sitter allt bara provisoriskt och ska senare få en bättre finish med sandpapperets hjälp.
Logga in
Skapa konto
Och när det väl var på plats så kom även vangstyckena att komma på sitt rätta ställe. Först det övre...Och med klokhetens frånvaro så blev det en annan lösning med samgåendet mellan styckena, men allt kan inte bli som man framöver kommer att tänka sig med erfarenhetens goda följeslagare.
Logga in
Skapa konto
Sedan det undre. Och där ser man förkroppningen på ett mera tilltalande sätt vad jag kan tycka.
Logga in
Skapa konto
Och än så länge så sitter allt bara provisoriskt och ska senare få en bättre finish med sandpapperets hjälp.
Förvisso igår.
Stört mig på att min infart svänger mot garaget och dessutom lite för smal öppning i stenmuren. Så jag har flyttat och breddar öppningen.
Ett par ton sten som handflyttats. Stötte dessvärre på problem i form av sten i marken. Som tur var så hade pensionerade grävargrannen abstinens just igår och ville spaka lite så han fixade bort dem utan problem
Nu ska det schaktas och grusas härnäst. Sedan blir det granitkantsten mellan gräs och grus.
Stört mig på att min infart svänger mot garaget och dessutom lite för smal öppning i stenmuren. Så jag har flyttat och breddar öppningen.
Ett par ton sten som handflyttats. Stötte dessvärre på problem i form av sten i marken. Som tur var så hade pensionerade grävargrannen abstinens just igår och ville spaka lite så han fixade bort dem utan problem
Nu ska det schaktas och grusas härnäst. Sedan blir det granitkantsten mellan gräs och grus.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fint, och jäkligt snygga spikrader!richardtenggren skrev:
Schaktat ur för 40m2 ny yta till snickeriet, samt stockat av bädden till entrén på huset. Ställa upp kantelement imorgon
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto