300 414 läst · 1 096 svar
300k läst
1,1k svar
Thermopool 3x6 på en månad
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 364 inlägg
dra inte trallen för hårt bara så kan du ju släppa upp sista brädan om det behövs. jag la inget ändträ mot vattnet någonstans.. då är det ju lite värre men det är nog bra att undvika. var ändå nervös om det skulle bli problem pga fukten, men de plankorna har klarat sig bättre än de som är ute. thermowood iofs.
Husägare
· 364 inlägg
Husägare
· 364 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Vet inte om du har exakt samma list. Men det är inte svårt att häkta i linern mitt på. Problemen är hörnen, speciellt om du har en liner som är "för liten" så att den sträcks ut snyggt.
Jag skulle montera linern först då det är knepigt nog att få den på plats utan en sarg som sitter i vägen.
Läs MathisS strapatser med sitt byte https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.700
Jag skulle montera linern först då det är knepigt nog att få den på plats utan en sarg som sitter i vägen.
Läs MathisS strapatser med sitt byte https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.700
Jag misstänkte det. Kruxet är att jag vill utgå från poolkanten när jag bygger däcket.Jonas Persson skrev:Vet inte om du har exakt samma list. Men det är inte svårt att häkta i linern mitt på. Problemen är hörnen, speciellt om du har en liner som är "för liten" så att den sträcks ut snyggt.
Läs MathisS strapatser med sitt byte [länk]
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Så frågan är om det är ok att senarelägga däcket eller om det innebär att du blir än mer försenad och bommar pollbygge på en månad?
Det går att bada utan däck och du har en dag eller två på dig att lägga däcket innan vattnet är varmt nog. Så allt sammantaget borde inte premiärdoppet i varmt vatten försenas om du lägger trallen efteråt.
Samtidigt får du bästa möjliga förutsättningar att få dit linern snyggt. Du är noggrann och kommer i alla fall att svära en del innan den sitter tillräckligt bra för att du ska bli nöjd.
Sen är jag övertygad om att du kan måtta var de andra brädorna ska ligga om du absolut måste lägga däcket först, men jag skulle vänta och använda tiden till förberedelser och funderingar.
Det går att bada utan däck och du har en dag eller två på dig att lägga däcket innan vattnet är varmt nog. Så allt sammantaget borde inte premiärdoppet i varmt vatten försenas om du lägger trallen efteråt.
Samtidigt får du bästa möjliga förutsättningar att få dit linern snyggt. Du är noggrann och kommer i alla fall att svära en del innan den sitter tillräckligt bra för att du ska bli nöjd.
Sen är jag övertygad om att du kan måtta var de andra brädorna ska ligga om du absolut måste lägga däcket först, men jag skulle vänta och använda tiden till förberedelser och funderingar.
Jonas Persson skrev:Så frågan är om det är ok att senarelägga däcket eller om det innebär att du blir än mer försenad och bommar pollbygge på en månad?
Du har rätt i teorin men jag fungerar inte så
dessutom ska vi ha stor fest på midsommar och vill ha allting klart då.
Finns ingen tid att ligga på sofflocket.
Jag får mäta.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg