3 390 330 läst · 18 249 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
@Ola C jag blir ju väldigt nyfiken på vad den där jättetärningen ska bli för något!?
Själv har det blivit mer fulsnickeri den sista tiden. (Som motsats till finsnickeri då).
Var och hjälpte pappa att bygga 2 entretak förra veckan. Var väl mest jag som tänkte och byggde och han hjälpte till. Blev en del trigonometri där. Allt byggdes utan ritningar.
Båda taken skall kläs med dubbelfalsad plåt och förses med dekorativa stöd (i det platta taket är stödet även lastbärande) med en del snickarglädje.
Igår och idag så har jag tillverkat ett av stöden enligt en förlaga från foto. Inget är ihopsatt än för att sista justering skall kunna göras på plats. Men blev rätt bra om jag får säga det själv.
Först förlagan:
Själv har det blivit mer fulsnickeri den sista tiden. (Som motsats till finsnickeri då).
Var och hjälpte pappa att bygga 2 entretak förra veckan. Var väl mest jag som tänkte och byggde och han hjälpte till. Blev en del trigonometri där. Allt byggdes utan ritningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Båda taken skall kläs med dubbelfalsad plåt och förses med dekorativa stöd (i det platta taket är stödet även lastbärande) med en del snickarglädje.
Igår och idag så har jag tillverkat ett av stöden enligt en förlaga från foto. Inget är ihopsatt än för att sista justering skall kunna göras på plats. Men blev rätt bra om jag får säga det själv.
Först förlagan:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 083 inlägg
Medlem
· Västra götaland
· 16 inlägg
Dagens ledtråd. Kanske lite väl avslöjande.... Kan meddela att jag inte behöver ytterligare bicepsträning idag.V vectrex skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto