3 412 050 läst · 18 315 svar
3412k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ser väldigt snyggt ut. Men sitter inte diagonalsträvan åt fel håll? Här agerar den "dragsträva" medans många beskrivningar och en hel del bilder visar på att den skall agera "trycksträva", dvs börja i grinden övre hörn och sluta vid det nedre gångjärnet. Men jag har kanske fel har i alla fall gjort mina grinder/dörrar på det sättet.Needas skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
båda funkar. gör man port/dörr med tex plattjärn som diagonal ska man ha den dragande för den klarar inte att bli ihoptryckt...R roli skrev:Ser väldigt snyggt ut. Men sitter inte diagonalsträvan åt fel håll? Här agerar den "dragsträva" medans många beskrivningar och en hel del bilder visar på att den skall agera "trycksträva", dvs börja i grinden övre hörn och sluta vid det nedre gångjärnet. Men jag har kanske fel har i alla fall gjort mina grinder/dörrar på det sättet.
med trä är det nog vanligast att ha den tryckande men det är ju bara en ”dörr”. det där kommer funka utmärkt
På grindarna vid vårat gamla hus sattes strävorna fel av en snickare. Det dröjde inte många år innan grindarna började hänga ner och efter att jag vände på strävorna (så att dom utgår från nedre gångjärnet) så var dom raka resten av tiden vi bodde där.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Jag
Den enda de hittills lyckats förstöra var dock en av contact-metrarna som jag ju ville ha kvar.
Jag har gett mina meterstockar till barnen med förhoppningen att de ska gå just detta öde till mötes, så jag slipper bli frustrerad när jag plockar upp en i tron att jag fått tag på en contact-meter.FreQa skrev:
Den enda de hittills lyckats förstöra var dock en av contact-metrarna som jag ju ville ha kvar.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 192 inlägg