K
Spräckt vidare och flyttat stenen till andra sidan tomten. Det här var rätt mycket större projekt än jag först trodde. Haha.

• Grävd grop i en trädgård med sprängda stenar och en röd handkärra, verktyg och säckar vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hög med flyttade stenblock på gräsmatta vid en trägrind, skugga av en person i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Kullersten rules. Att underhålla tar sin tid, men absolut värd den tiden säger jag som inte ens har några. Förbaskat snyggt i alla fall. Själv får jag drömma vidare om en skänk från ovan..Eller inte:dizzy:
Är inte kullerstenar runda? Eller finns det lokala variationer?

• Gilla
JanneJanne123 och 5 till
  • Laddar…
Fortsatt med trall & pergola. Det blir bra det här!
Nybyggd trädäck och pergola vid ett trähus med en del trädgårdsmöbler och en grill.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 9 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nejdå, du har rätt. Stenen på den aktuella bilden är smågatsten.

useless useless skrev:
Jovisst är det så per definition. Men du vet att för vissa som är från landet så var det mera så att det saknade betydelse då de gatstenar som man gick på var nog så ojämna att man kullrade själv runt på dom när man gick. Och därav så har man (eller jag) benämnt dom för kullersten, som för övrigt är lika djävliga att gå på som att åka bil på en tre år gammal asfalterad väg i Örebro..

M Mawe85 skrev:
Tack!

Det var verkligen inte mysigt innan vi gjorde om det.

[bild]
Det här ser mått/layoutmässigt ut som en toalett vi planerar! Intressant då vi ännu inte låst layouten helt.
- Hur djupt o brett är rummet?
- Hur stort handfat?
- Funkar det bra eller är det något du skulle vilja gjort annorlunda?

//Anders

useless useless skrev:
Jo men det är många, inklusive jag själv innan jag skulle köpa mer, som tror att smågatsten/knott heter kullersten. Så jag skulle säga att det är dialektalt. Kullersten syns på bilden jämte min smågatsten ;)

S
K KjellTimell skrev:
Spräckt vidare och flyttat stenen till andra sidan tomten. Det här var rätt mycket större projekt än jag först trodde. Haha.
Snart inser du att stenarna ligger i vägen på nya platsen. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
kulle och 2 till
  • Laddar…
A
Bilat bort betongklumpen framför entrén till sist. Fyfan, jag trodde den skulle vara fylld med lagom nätta stenar, istället var det en del as. Kilade i varann dessutom. En fet Hilti att bila med, och en minigrävare som höll undan gjorde dock jobbet på ca 1,5 timme. Nu ska man bara ta itu med de ruttna timmerstockarna..:rolleyes: Förgrunden visar en hög av bortsprängda betongbitar och stenar framför en träfasad med slitna timmerstockar och en vit dörr.
Skapa konto
Bortbilad betongklump framför husentré med synliga ruttna timmerstockar och rivningsavfall.
Skapa konto
En hög med bortbilade betong- och stenklumpar på en grusig yta framför en bil och grönska.
Skapa konto

• Gilla
P-plats och 6 till
  • Laddar…
Primat, armerat

Nybyggd, armerad betongplatta i hörna av rum med synlig armeringsnät och bultar.
Skapa konto

och flytit

Nyutgjutet armerat betonggolv i hörn av rum med parquet och oskyddade eluttag.
Skapa konto

• Gilla
P-plats och 9 till
  • Laddar…
Putsat för första gången, lite nervös innan men det blev bra resultat trots tokvärmen :D

Nyligen putsad vägg på hus i byggfas med ojämn mark och byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 13 till
  • Laddar…
S
mexitegel mexitegel skrev:
Putsat för första gången, lite nervös innan men det blev bra resultat trots tokvärmen :D

[bild]
Är det växthusgrunden?

Monterat bleck och påbörjat montering av fönstersmyg på nya badrumsfönstret.
Nyinstallerat fönster på tegelhus med monterat bleck och påbörjad montering av fönstersmyg, omgivet av byggmaterial.
Skapa konto

• Gilla
P-plats och 2 till
  • Laddar…
Vad har man för nytta av en hantel när man gör detta jobbet?

• Haha
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Vad har man för nytta av en hantel när man gör detta jobbet?
Den ser till att blecket ligger på plats medan fogmassan torka. Jag fick inte till det med de gamla ”hållarna” så jag limmade fast möget med VAG karosserikitt/tätning. Man tager vad man haver.

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.