4 362 125 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Började helgen med att byta nätverksuttaget i garaget, det Eljo Trend som satt där får flytta in och se lika ut som dom övriga i huset, blev ett Exxact i garaget, smidigt byte.
Sen blev det varmt, väldigt varmt, poolen prioriteras.
Aningen grön ton... Styrde upp rördragningen till och från poolen, tidigare har det legat lite hur som helst bakom poolen.
Viss förbättring iaf, lastpallarna ska bort på sikt också.
Även färgen på vattnet hade förbättrats till idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sen blev det varmt, väldigt varmt, poolen prioriteras.
Logga in
Skapa konto
Aningen grön ton... Styrde upp rördragningen till och från poolen, tidigare har det legat lite hur som helst bakom poolen.
Logga in
Skapa konto
Viss förbättring iaf, lastpallarna ska bort på sikt också.
Även färgen på vattnet hade förbättrats till idag.
Logga in
Skapa konto
Fick för mig att vår altan är för liten så jag påbörjade en utbyggnad.
Kör väldigt mycket med att komma på lösningar under tiden istället för att planera innan.
Nu ska jag sova på saken hur trallen ska sågas mot stenarna.
Kör väldigt mycket med att komma på lösningar under tiden istället för att planera innan.
Nu ska jag sova på saken hur trallen ska sågas mot stenarna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och jag som trodde att yxan hade fått nog sedan sist, men icke! det var bara att fortsätta låta den få styra mina hugg så att det blir någon ordning på det hela. Det har nästan blivit en hel soppåse till slut med timmervägg. Innan det var dags för att få till ett vangstycke var jag tvungen att få till ett underlag att sätta mallen på och det med ett par reglars hjälp.
Och självfallet bör det vara nössonär rakt i hela längden och med hjälp av överblivna golvbitar så fixade det sig.
På "reglarna" skruvades fast en OSB som sattes i lod och på den drogs måtten upp från ritningen och denna OSB kommer att utgöra mall för det kommande vangstycket. Det syns lite dåligt var stegen kommer men de existerar likväl.
Nu återstår bara två sidor till, där den ena väggen är ur lod, men det ska nog ordna till sig ändå. Den tredje väggen är dessvärre redan färdig så där får jag modifiera lite med en improvisation. vi får väl se hur det kommer att arta sig med det!
Logga in
Skapa konto
Och självfallet bör det vara nössonär rakt i hela längden och med hjälp av överblivna golvbitar så fixade det sig.
Logga in
Skapa konto
På "reglarna" skruvades fast en OSB som sattes i lod och på den drogs måtten upp från ritningen och denna OSB kommer att utgöra mall för det kommande vangstycket. Det syns lite dåligt var stegen kommer men de existerar likväl.
Logga in
Skapa konto
Nu återstår bara två sidor till, där den ena väggen är ur lod, men det ska nog ordna till sig ändå. Den tredje väggen är dessvärre redan färdig så där får jag modifiera lite med en improvisation. vi får väl se hur det kommer att arta sig med det!
Det kommer att bli riktigt snyggt med direktanknytning mot naturen och stenarna, men där blir det väl ändå inget räcke?maah skrev:
Vad underbart att ha hela familjen stentroll sovandes vid altanen! Märks det att jag är mamma till 3 tjejer, Frost har inte visats EN gång här hemma.maah skrev:
Jag hoppas det håller ett par år utan att behöva rensa för mycket. Det har blivit runt 5 skottkärror med sand/jord/gräsMariaiÖstergötland skrev:
Har hört om Exxact innan men det där såg ju absurdt lättmonterat ut.FredrikR skrev:
Vad har du för patchpanel sen? Skulle ju vara trevligt med något lika lättjobbat på "andra sidan".
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Jag hörde att en riktig man klarar mer än en kvinna i sitt liv!
Den har setat i källaren några år nu, men jag är rätt säker på att det är denna:Appendix skrev:
https://www.kjell.com/se/produkter/...ing/19-patchpanel-utp-cat.-6-24-portar-p38613
Passar bra i ett fläktskåp? från IKEA.
För förtydligande, närbilden på uttaget är på det Trend som flyttar in, Exxact kom med lösa kontaktstycken som monterades verktygslöst på vardera tp-kabeln.
Har bättre bild i telefon
Actassi-pluggen har varit standard i flera årFredrikR skrev:Den har setat i källaren några år nu, men jag är rätt säker på att det är denna:
[länk]
Passar bra i ett fläktskåp? från IKEA.
För förtydligande, närbilden på uttaget är på det Trend som flyttar in, Exxact kom med lösa kontaktstycken som monterades verktygslöst på vardera tp-kabeln.
Har bättre bild i telefon