4 370 255 läst · 32 120 svar
4370k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Stora altanbyggarhelgen har passerat. Inte blev det klart. Missräkning såklart. Bågen spänd och strängen, om inte brast så nådde den inte målet. Roligt ändå, då får jag en helg till med skruvdragare. Minst en helg
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
@NyaTorpane
Hemmabygge. Väldigt ergonomisk faktiskt, fattar inte varför köpespadar är så korta
"byggdes" när jag handgrävde dränering och behövde bra sving för att få upp jorden ur gropen.
Hemmabygge. Väldigt ergonomisk faktiskt, fattar inte varför köpespadar är så korta
"byggdes" när jag handgrävde dränering och behövde bra sving för att få upp jorden ur gropen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Provisorisk trapp riven som funnits i åtminstone fem år, och förberedelse för en absolut bättre och förhoppningsvis snyggare variant.
Logga in
Skapa konto
Men först förberedelse för ett passande vagnstycke. Och ett antal kalorier fattigare så börjar det likna något med yxans hjälp.
Logga in
Skapa konto
Det är den ojämna väggen som är orsaken till att yxan fått arbete under dagen. (Det skiljer ca 45 mm. mellan yttersta och innersta stocken så nu är gubben tämligen slut och gör därmed kväller ögonaböj
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 289 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 289 inlägg
Inte idag och inte med huset, men det är iaf relaterat till Byggahus. Jag vann den där loungesoffan för några veckor sedan och nu är den monterad. Den passar perfekt och både jag och frun är nöjda så nu är det slutbråkat om den saken
Logga in
Skapa konto
Grattis, vad roligt! Vilken var din vinnande motivering?tommib skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 289 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 289 inlägg
Att vi har bott här i sju år och bråkat om vilken loungesoffa vi ska ha utan att komma till skott. Nu avgjordes det externt så att säga så inget mera bråk (om det). Båda är nöjda ska kanske tilläggas.
Frun rapporterar också att den var väldigt skön att sitta i under föräldraledigheten idag.
Frun rapporterar också att den var väldigt skön att sitta i under föräldraledigheten idag.
Hjälpt grannen med montage av trappa. 204kg per steg, 5mm lutning per steg.
Känner jag ligger bra till på "hjälpa till kontot"
Känner jag ligger bra till på "hjälpa till kontot"
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in