230 821 läst · 642 svar
231k läst
642 svar
29 år, saknar erfarenhet och ska renovera hus!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Nu är det sista valvet fodrat Så sjukt skönt! Nu ska jag bara sätta lister i vardagsrummet och sen är det dags för matsalen att få sig sin sluttouch. Tanken är 30cm höga lister och tapet
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Då var jag äntligen igång med lite lister i vardagsrummet. Att ha sågen uppställd i garaget, redo att användas, är en framgångsfaktor.
På sista bilden ser ni mig sekunden efter att jag skulle ta spjärn mot skåpet för att trycka ned listen. Tacksamt med en omhändertagande sambo
På sista bilden ser ni mig sekunden efter att jag skulle ta spjärn mot skåpet för att trycka ned listen. Tacksamt med en omhändertagande sambo
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag ser inga stödben, har du säkrat ställningen i väggen på alternativt sätt? Vilket jag fått göra då min ställning inte gick att komplettera med ben.Chrissofsweden skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
De är ju lite för stora att ha stödben på Den sitter fäst i väggen. Däremot (!) så går det utmärkt att ta två diagonala stag och fästa utåt. Då fungerar de som utmärkta stödben som skär ner bra i gräsmattan vid småjobbU i CAR skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Tackar! Gymmet har ju urartat helt och tagit över mitt liv Det enda jag saknar nu är en dipsställning, annars finns nog allt från hantlar (1-38 kg/st), kabelmaskin med diverse grepp, chinsräcke deluxe, kettlebells mmJ jkarlberg skrev:
Fingret går framåt. Gör inte lika ont längre. Men som grädde på moset fick jag dubbla diskbråck istället Men jag harvar på.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är det matsalens tur att få sig en omgång Vi har tänkt oss en hög golvsockel och en mörk tapet som matchar kök, hall och vardagsrum. Så först ut blev att måla 6mm repgips som vi skar ner till långa skivor.
Logga in
Skapa konto
Målade och klara
Sedan satte vi upp dem med några millimeter till godo mot golvet. På bild ser ni bröstlisten, sockeln och skurklossen samt en del av den tänkta tapeten. Och fyfan vad tapet är dyrt...
Logga in
Skapa konto
Provmonterat - dvs jag håller i bröstlisten med vänster hand, trycker med vänster fot på sockeln och fotar med den högra handen
Logga in
Skapa konto
Nu ska jag inte fiska efter komplimanger men visst fan blir det läckert