devizion devizion skrev:
Denna kommer från Felder, de är väl inte jätte vanliga för konsumenter mest p.g.a EU regler(sågen behöver en broms kapabel att stanna inom X sekunder) och få axlar som är såpass långa.
[länk]
Tack för länken. Jag har just monterat klart (nästan) min nya Hammer K3 med tillvalet för notklinga. I en av "setup filmerna" på youTube så visas just denna modellen upp därav frågan. Men med tanke på priset så kanske det inte blir beställning omgående. Tidigare har jag bara hittat de fasta notklingorna på olika ställen.
 
I samband med senaste (sista?) ommöbleringen av mitt snickeri som @Frustrator så snällt hjälpte till med efterfrågades det en liten shop tour efter att det var färdigt. Så, here it comes! Två delar, del ett overall layout och del två lite mer nördnivå med genomgång av maskinerna. En del gammal skåpmat för er som tillbringar er fritid på detta forumet men det finns några youtubetittare som inte hänger på byggahus;)


 
  • Gilla
  • Älska
konjgf och 27 till
  • Laddar…
Nytt längre anhåll monterat på pelarborr i en verkstadsinställning med sugslangar runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkstad med pelarborr utrustad med nytt anhåll, omgivet av borrset och verktyg på väggpaneler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt anhåll till pelarborren. Det gamla var bra men ofta för kort, nu får vi se hur det går.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Snabelb och 13 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Nytt anhåll till pelarborren. Det gamla var bra men ofta för kort, nu får vi se hur det går.
Shiny! Stoppen såg rejäla ut, vart har du fått tag i dom?
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
[bild] [bild] Nytt anhåll till pelarborren. Det gamla var bra men ofta för kort, nu får vi se hur det går.
Najs. Kunde man köpa en sån lång bit eller det är skarvat på mitten?
 
Ola C Ola C skrev:
Najs. Kunde man köpa en sån lång bit eller det är skarvat på mitten?
Köps i 6m längder, har 2,3m kvar om någon är intresserad. Passar ihop med Veritas stoppar.
 
devizion devizion skrev:
Shiny! Stoppen såg rejäla ut, vart har du fått tag i dom?
Veritas
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Veritas
Är det verkligen säkert, du luras inte? :thinking:
 
  • Haha
tommib och 1 till
  • Laddar…
Inte idag men hann med att yxa lite igår.
Bara lite finlir kvar nu..
Träbitar utskurna med yxa ligger på ett trägolv, ytbehandling ej färdig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand som håller en träbit vars inre är grovt uthuggen till en skålform, detaljarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fadai och 5 till
  • Laddar…
  • Gilla
devizion och 1 till
  • Laddar…
In vino veritas :)

Lite mer yxning medan pastan kokar
Håller i handgjord träskål nära färdigställande med yxa och träspån i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vectrex och 3 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
In vino veritas :)

Lite mer yxning medan pastan kokar
[bild]
Ja, då är det bråttom att få klart den! Föreslår dräneringshål och tandad kant för bättre funktion (y)
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Köps i 6m längder, har 2,3m kvar om någon är intresserad. Passar ihop med Veritas stoppar.
Jag är intresserad av hela längden .
Hur mycket vill du ha för skenan o har du möjlighet att få skenan till växjö på något smidigt sätt.

Mvh
 
S sweden skrev:
Jag är intresserad av hela längden .
Hur mycket vill du ha för skenan o har du möjlighet att få skenan till växjö på något smidigt sätt.

Mvh
Vi har tyvärr inget fraktavtal. Nog billigare att du köper av din lokala smed. Men om du ordnar frakten kan du såklart köpa den. Vet ännu inte vad een kostade
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.