168 544 läst · 638 svar
169k läst
638 svar
Tråden för oss med Netgear Arlo
Ok, så du sparar manuellt med andra ord.danne9 skrev:
Jag trodde det fanns ett automatiskt sätt med nätverksmapp eller så. Ett minne har jag redan kopplat till basstationen.
Ja kanske förklarade lite dåligt tidigare.F f_spindel skrev:
När ja loggat in via datorn kan man välja att "ladda ner" filmer.
Dom hamnar då automatiskt i datorns "Hämtade filer". Där får jag sen flytta filen dit jag vill ha den och i det här fallet till en mapp jag skapat på Skrivbordet.
Jag har döpt mappen Arlo och samlat filmer bla på djur som ja inte visste gick utanför min dörr. (Framför allt är det intressant att hålla koll på räven då den ofta går vidare till min granne som har höns. I natt var räven enda fram och nosade på min ytterdörr utan att min hund reagerat.)
Problemet (eller egentligen inte ett problem utan bara nåt som är störande) har då varit att datorn själv skapar två andra mappar, en för bilder och en för film.
Att plocka ut filmer när dom är aktuella (ofta morgonen efter de filmats) fungerar ju bra från molnlagringen och blir lite krångligare med USB, även om USB så klart är bra för längre lagring. För mig fungerar det bra med molnlagringen som ingår hos Arlo. Men så har jag bara 2 kameror ännu så länge också.
Tycker det borde finnas någon inställning när man loggar in i Arlo där man kan välja var filmer och bilder ska sparas men nåt sånt har ja inte hittat. Nu fungerar de ju att dom hamnar i Hämtade filer också men det hade ju varit bättre om dom hamnat rätt direkt.
Dock verkar jag ev löst det hela genom att ändrat namn på min mapp. Det verkar som just namnet Arlo gjort att det skapat flera mappar. Nu när jag har ett helt neutralt namn på mappen har det inte blivit några fler mappar på ett par dagar så får se om det förblir så.
Redigerat:
Hej kära Arlo användare!
Har ett arlo pro 2 system med två utomhuskameror som funkar bra än så länge.
Men jag har stött på ett problem. Så fort det blir minusgrader ute så ser jag inget i kameran blir helt frostigt på kameran.(bifogar bild) Något tips på vad jag kan göra för att få bort det? Något medel man kan smeta på?
Mvh Arloilike
Men jag har stött på ett problem. Så fort det blir minusgrader ute så ser jag inget i kameran blir helt frostigt på kameran.(bifogar bild) Något tips på vad jag kan göra för att få bort det? Något medel man kan smeta på?
Mvh Arloilike
Jag har samma problem med 4 st. av 8 st. kameror ute. De kameror som klarar sig är de som sitter under takfot. Blir väl en liten värmeficka där som förhindrar kondensation. Resten sitter under bar himmel eller på gavel med långt upp till takfoten.H Havremopeden skrev:Hej kära Arlo användare!
Mvh Arloilike
Finns nog inget som hjälper utöver att montera dem i uppvärmda kamerahus eller värma dem med annan metod. Det är värst just när temperaturen går ner under 0 grader. Håller den sig där går det över, åtminstone här.
//Henry
Hej
Har kopplat in utomhuskabel till ett pro2 system. Fick Zonerna att fungera i ett dygn, nu kan jag inte ändra mellan zoner eller få tillbaka originalinställningen utan zon. Provat starta om box och kameror, dragit ut utomhuskabel. Får det inte att fungera.....
Någon som har tipps eller haft samma problem?
Tacksam för svar
Har kopplat in utomhuskabel till ett pro2 system. Fick Zonerna att fungera i ett dygn, nu kan jag inte ändra mellan zoner eller få tillbaka originalinställningen utan zon. Provat starta om box och kameror, dragit ut utomhuskabel. Får det inte att fungera.....
Tacksam för svar
Tacksam för ditt svar! Önskar dig ett inbrottsfritt årHenFre skrev:Jag har samma problem med 4 st. av 8 st. kameror ute. De kameror som klarar sig är de som sitter under takfot. Blir väl en liten värmeficka där som förhindrar kondensation. Resten sitter under bar himmel eller på gavel med långt upp till takfoten.
Finns nog inget som hjälper utöver att montera dem i uppvärmda kamerahus eller värma dem med annan metod. Det är värst just när temperaturen går ner under 0 grader. Håller den sig där går det över, åtminstone här.
//Henry
låter konstigt!K Kihlen501 skrev:Hej
Tacksam för svar
Testa att ringa Arlo support brukar lösa saker o ting!
Lycka till.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 875 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 875 inlägg
Om du är säker på att den släpper in luft så borde det inte vara den, men tilluftsventiler kan läcka en del åt fel håll. Prova att stäng ventilen en dag när problemet uppstår och se om imman försvinner. Jag har en av mina kameror ovanför ytterdörren och så fort den öppnas när det är kallt får jag imma på linsen.H Havremopeden skrev:
Tips!
Webhallen har kamera PRO 2 på kampanj för 1590kr. Är väl ett bra pris?
Beställde en till mig själv.
https://www.webhallen.com/se/product/278243-Arlo-Pro-2-Add-on-Tradlos-sakerhetskamera
Webhallen har kamera PRO 2 på kampanj för 1590kr. Är väl ett bra pris?
Beställde en till mig själv.
https://www.webhallen.com/se/product/278243-Arlo-Pro-2-Add-on-Tradlos-sakerhetskamera