Har en Netgear M1 trådlöst router och har läst att man "enkelt" ska kunna koppla Arlo kameror till denna utan basstation.

Om man inte använder basstationen finns det något annat sätt att ha siren? Om ej är det möjligt att koppla min M1 mot basstationen eller kräver den fast anslutning?

Är det någon här som kör via netgears trådlösa router? och kan komma med lite input hur bra det fungerar

Totte_S
Jag har problem med att kamerorna blir offline, och enda sättet att lösa det är att starta om basstationen.
Någon annan som varit med om detta och har tips på felsökning?

Totte_S Totte_S skrev:
Jag har problem med att kamerorna blir offline, och enda sättet att lösa det är att starta om basstationen.
Är kamerorna batteridrivna eller nätanslutna?
//Henry

Totte_S Totte_S skrev:
Jag hade bekymmer med detta för 3-4 veckor sedan. Båda kameror hamnade offline vid flera tillfällen, utan att det varit strömavbrott eller bekymmer med nätet. Gäller Pro 2, batterianslutna. Dock var basstationen online vid samtliga tillfällen, så jag kunde boota om den på distans så hoppade kamerorna igång efteråt.

Arlosupporten hade inget att bidra med tyvärr.

Totte_S
Batterianslutna med både mycket batteri kvar och bra mottagning. Meningslöst att ha kameror som lägger av och att man inte upptäcker det förrän man inser att de borde spelat in.

Totte_S Totte_S skrev:
Batterianslutna med både mycket batteri kvar och bra mottagning. Meningslöst att ha kameror som lägger av och att man inte upptäcker det förrän man inser att de borde spelat in.
Jag håller med. Hade kallt utgått från att man skulle få ett meddelande om en kamera går offline. Sjukt dåligt.

Totte_S Totte_S skrev:
Varför jag frågade, hur de är elmatade, är att de få gånger mina kameror har tappat förbindelsen har lösningen varit att starta om kameran, inte centralenheten. Det blir ju gjort vid batteribyten men kan bli väldigt glest när kameran är nätansluten.
//Henry

Totte_S
Jag har fyra och alla tappar kontakten, så det verkar inte handla om kamerorna.

Totte_S Totte_S skrev:
Jag skulle inte dra den slutsatsen. Möjligt att du har rätt men hur får du ut uppdateringar i kamerorna om du inte startar om dem?
//Henry

Totte_S
Förstår hur du menar. Ska testa och se om det blir bättre.

HenFre HenFre skrev:
Jag skulle inte dra den slutsatsen. Möjligt att du har rätt men hur får du ut uppdateringar i kamerorna om du inte startar om dem?
//Henry

• Gilla
HenFre
  • Laddar…
Vad rekommenderas, nya pro 3 eller ultra?

Totte_S Totte_S skrev:
Förstår hur du menar. Ska testa och se om det blir bättre.
Hur gick testet?

• Gilla
OHT
  • Laddar…
M MarcusSE1987 skrev:
Vad rekommenderas, nya pro 3 eller ultra?
Har bara för ett par dagar sedan köpte Pro 3. Väldigt nöjd med de uppdateringarna som är gjorda. Tycker personligen Ultra är för dyr, dvs man får inte så mycket mer för pengarna. 4K är trevligt, men för de flesta tror jag 2K räcker gott.

Någon som har koll på att om man gör sina kameror nätansluta. Är det så att dem kan gå tillbaka 3 sekunder från att de börjar filma? Eller har jag fått detta av bakfoten?

Totte_S Totte_S skrev:
Har du Android eller iPhone?

Nu på senare tid (har haft Pro 2 i snart 2år) har jag stängt av och startat om appen i Android och då försvinner offline direkt och kamerorna laddas på nytt i appen. Det fungerar till 100% varje gång när appen säger att kamerorna är offline.

• Gilla
kibbe84
  • Laddar…
Köpte en till kamera (Pro 2) för att filma min garageuppfart men den reagerar inte på rörelse längre bort än ca 2m. Ungefär fram till röda sträcket på bilden (ja jag vet att det inte är ok att filma utanför min tomt, ignorera det).
Den ser ca 12m i den vinkel den har så borde den inte reagera på rörelse mer än vad den går då?
Har en annan kamera med ungefär samma vinkel på en annan plats och den reagerar med betydligt längre avstånd.
(kör utan zoner, trådlöst)

Svartvit övervakningsbild av en garageuppfart med ett rött sträck markerande kamerans rörelseavkänning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.