615 läst · 3 svar
615 läst
3 svar
"Låda" för luftning
Jag håller på att renovera ett badrum, och kommer att behöva ha ett stående luftningsrör som jag behöver bygga in. Det är orimligt att ändra på, då det går på ovanvåningen osv.
För några år sedan gjorde jag en motsvarande ombyggnad i sommarstugan och då hittade jag en produkt på Bauhaus, som jag kommer ihåg det en glasfiberarmerad cellplastprodukt, som man byggde "lådan" av. Den var oerhört formstabil och gick utmärkt att kakla på.
Är det någon som vet var man hittar en motsvarande produkt? Eller hur bygger man bäst en sån här "låda"?
Jag kommer att fuktspärra bakom lådan, sätta manschett osv, så innehållet i lådan blir en del av det fuktspärrade badrummet. Bara för förtydligande.
Tack på förhand.
För några år sedan gjorde jag en motsvarande ombyggnad i sommarstugan och då hittade jag en produkt på Bauhaus, som jag kommer ihåg det en glasfiberarmerad cellplastprodukt, som man byggde "lådan" av. Den var oerhört formstabil och gick utmärkt att kakla på.
Är det någon som vet var man hittar en motsvarande produkt? Eller hur bygger man bäst en sån här "låda"?
Jag kommer att fuktspärra bakom lådan, sätta manschett osv, så innehållet i lådan blir en del av det fuktspärrade badrummet. Bara för förtydligande.
Tack på förhand.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Uponor Clean 1 - Felkod E045 "Fel i magnetventilen för luftning"
Vatten & Avlopp -
Förslag på låda/back i garderob/städskåp
Inredning -
Varför är det vatten i luftningen och luktar avlopp på vinden?
Vatten & Avlopp -
Vart är ventil för luftning av golvvärme?
Värme allmänt -
Luftningsautomatik hydrofor
Villalarm & Hemautomation