482 620 läst · 2 312 svar
483k läst
2,3k svar
Stigens verkstadstråd!
Klart!
Efter en god natts sömn blev det dags att göra klart boxen.
Problemet med många verktyg är att man plockar fram efter hand och ett tag så ser MFT-bordet ut så här!
Målet med boxen är i första hand förvaring av mina stämjärn men på toppen vill jag gärna ha tillgång till dom mest frekventa hjälpmedlen för att slippa ha dom utspridda på arbetsbordet.
Det blev ett antal som skulle vara med och dela på 22 X 22 cm!
Många av hjälpmedlen är faktiskt rätt långa så att förvara dom på högkant underlättar ordningen.
Nu får jag anpassa mig till Boxen och se om det behöver ändras något framöver. I ena hörnet har jag medvetet lämnat en liten ledig rektangel för givetvis kommer det att kompletteras.
Dag
Efter en god natts sömn blev det dags att göra klart boxen.
Problemet med många verktyg är att man plockar fram efter hand och ett tag så ser MFT-bordet ut så här!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målet med boxen är i första hand förvaring av mina stämjärn men på toppen vill jag gärna ha tillgång till dom mest frekventa hjälpmedlen för att slippa ha dom utspridda på arbetsbordet.
Det blev ett antal som skulle vara med och dela på 22 X 22 cm!
Logga in
Skapa konto
Många av hjälpmedlen är faktiskt rätt långa så att förvara dom på högkant underlättar ordningen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu får jag anpassa mig till Boxen och se om det behöver ändras något framöver. I ena hörnet har jag medvetet lämnat en liten ledig rektangel för givetvis kommer det att kompletteras.
Dag
Uppdatering Vers: 1:2
Har monterat en pennhållare med kardborre längs ena kortsidan. Nu fick det bli lite hårvaxoljad ek!
Kör lite städning och genomgång av alla lådor så det kanske dyker upp mer som kan vara användbart.
Dag
Har monterat en pennhållare med kardborre längs ena kortsidan. Nu fick det bli lite hårvaxoljad ek!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kör lite städning och genomgång av alla lådor så det kanske dyker upp mer som kan vara användbart.
Dag
Intressant idé, ska bli kul att få veta vad du tycker om den efter att ha använt den ett tag.
Ett framtida hack kan ju vara att bygga ihop den med en sådan här:
Dvs en snurrbricka från Ikea, "Snudda" för endast 79 kr.
https://www.ikea.com/se/sv/p/snudda...Vx4GyCh0LmgwlEAQYASABEgIZkPD_BwE&gclsrc=aw.ds
//Ronnie
Ett framtida hack kan ju vara att bygga ihop den med en sådan här:
Logga in
Skapa konto
Dvs en snurrbricka från Ikea, "Snudda" för endast 79 kr.
https://www.ikea.com/se/sv/p/snudda...Vx4GyCh0LmgwlEAQYASABEgIZkPD_BwE&gclsrc=aw.ds
//Ronnie
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
...som i sin tur fästs på en fristående pelare i lagom höjd. Hade det inte varit så mycket pryttlar på toppen hade det bästa varit att fästa boxen i taket, fortfarande med snurrbricka (på toppen), hängandes ner vid arbetsbänken.P Pysslarn skrev:
Jag tror inte problemet har något med verktygen att göra...stigen skrev:
Så, inte bara verktyg och maskiner alltså? *Byt ut taco, munnen och snurrbräda mot blocket, verktyg och källaren om ni inte ser.Frustrator skrev:
F fangalid skrev:
Hej fangalid!
Lådan/boxen skall stå på MFT-bordet och kommer inte att tas med utanför verkstaden. Mina ”Gåbortstämjärn” är ett set Hultaforsjärn.
Dag
P Pysslarn skrev:
Hej Ronnie!
Två själar en tanke! Snurranordning finns med i projektet men jag har funderat på Biltemas för 95kr. Har använt denna snurranordning till det stora grillfatet i trädgården och det tål verkligen tyngd. Egentligen avsett till förarstolen i båtar.
Logga in
Skapa konto
Att hänga boxen från taket i en justerbar lina har också snurrat i huvudet.
Men vi får se framöver vad det slutar efter några projekt.
Dag
Logga in
Skapa konto