Snailman
Mikael_L Mikael_L skrev:
200 pistoler

5A.
I övrigt alla de numera normala funktionerna för dessa "smarta" laddare.

Jag har en smartladdare redan, så det var med en anings vånda jag la denna i korgen, varför ha två?
Men den jag har (undrar om inte den också kom från lidl, men med lite lägre ampere) slår av ifall det blir ett kort strömavbrott, det är ju en lite tråkig finess om man har den som underhållsladdare, jag ska snart kolla hur denna beter sig.
Kanske imorgon, annars troligen övermorgon.

edit:
Äh, jag slank ut i garaget nu direkt och kollade. Och nej, inte heller denna laddare kommer ihåg vad den höll på med innan strömmen bröts för en kort stund. :(
Jag har för mig att c-tek fortsatte att ladda med samma inställning som den hade innan strömavbrott, men jag kan minnas fel ...
Jag har en tidig modell från Lidl, och den la av efter strömavbrott, så jag skaffade en ctek, som kan användas för underhållsladdning utan problem.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Bilden ville inte laddas upp. Men det är en stor klumpig grej på 7-8 A.
Jag skulle ha användning för en gammal modell av laddare...om du uppgraderar och vill göra dig av med den gamla. :p

Jag köpte en gammal modell (ointelligent) på typ Myrorna för några tior, brukar kunna finnas på såna ställen eller loppisar ifall du behöver hitta en!

H Hammarfall skrev:
Bilden ville inte laddas upp. Men det är en stor klumpig grej på 7-8 A.
Var rädd om den, de brukar fungera utan överraskningar. Köpte en CTEC för några år sedan den vägrar ge laddning till helt urladdade batterier.
Min gamla "hederliga" försöker - slår av - försöker igen tills batteriets "strömhunger" minskat till rimliga nivåer då laddar den som vanligt.

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
C cazet skrev:
vad är det som kommer är det en svets eller plasmaskärare ? [länk]
En vanlig Mig/Mag-svets som även kan köra tråd med ”inbakad” skyddsgas tolkar jag det som.

Funkar den till att dra ihop lite armeringsjärn för träädgårdsutsmycknig?

Var inom Lidl idag o såg denna.
Tryckluftsborr från Parkside på en butikshylla hos Lidl, prissänkt till 79,90 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är den något att ha?
Iofs inte många kronor så man kan ju testa utan att bli ruinerad, men jag har redan en hel del ”kul att testa”-prylar som jag knappt använder.

C cazet skrev:
vad är det som kommer är det en svets eller plasmaskärare ? [länk]
Mig/Mag-svets enligt beteckningen. De har blandat ihop bilderna, sista bilden med killen på visar svetsen som stämmer med beteckningen. Oteknisk person som redigerat? :rolleyes:

P Paxman skrev:
Jag skulle ha användning för en gammal modell av laddare...om du uppgraderar och vill göra dig av med den gamla. :p
Då säger jag till :D
Vad ska du göra med en sådan dinosaurie?

• Gilla
Paxman
  • Laddar…
O olofh skrev:
Funkar den till att dra ihop lite armeringsjärn för träädgårdsutsmycknig?
Japp.
Bilden är på plasmaskäraren och texten svetsen som ngn skrev precis.

H Hammarfall skrev:
Då säger jag till :D
Vad ska du göra med en sådan dinosaurie?
Kan vara bra att ha eftersom jag bara har "smarta" laddare nu. I vissa lägen behövs gammal teknik som inte funderar själv...:geek:

Frustrator Frustrator skrev:
Japp.
Bilden är på plasmaskäraren och texten svetsen som ngn skrev precis.
Plasmaskäraren verkade ju sälja som paraplyer under monsunregn, så det är lite synd att de inte tagit in dem igen...ännu.

P Paxman skrev:
Plasmaskäraren verkade ju sälja som paraplyer under monsunregn, så det är lite synd att de inte tagit in dem igen...ännu.
Var det reklambladet när de hade plasmaskärmaren där personen hade en vanlig skjorta på sig?....

A anis16 skrev:
Var det reklambladet när de hade plasmaskärmaren där personen hade en vanlig skjorta på sig?....
Ingen aning...har för mig att det var typ ett år sedan. Går säkert att söka upp i tråden, då det diskuterades rätt ingående.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.