3 336 478 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Grattis, bra tillskott. Den gamla maskinen kommer bli liggande kan jag säga, har en likadan. Och, när du är inkörd på den nya kommer du tycka den gamla är galet långsam och gjord för slow-motion-arbete.
Hej JörgenE erikssonjorgen skrev:
Tusen tack för ditt generösa och hjälpsamma erbjudande! Uppskattar det mycket!
Dock kommer chuckarna att få bo i en låda i min arbetsbänk, kommer att ha hurtsar för maskinförvaring under bänken, jag hoppas att de kommer att trivas där.
Tack än en gång!
//Ronnie
Ny skruvdragare alltsåP Pysslarn skrev:Äntligen har fyran flyttat in!
Har länge velat ha en kompakt och lättare skruvdragare, och dessutom en med vinkelchuck. Dock ligger Festools maskiner högt över budget. Men så kom blå Bosch med sina Flexiclick-dragare och jag fick något att sukta efter som låg någorlunda inom räckhåll.
Och idag kunde jag hämta ut min alldeles egna Bosch GSR 18V-60 FC!
[bild]
Från början siktade jag på tolvvoltaren men efter att ha klämt på den ett antal gånger fick jag inse att handtaget på den är för grovt även för mina relativt stora labbar. Istället blev det som sagt en artonvoltsmaskin.
Den är något längre än tolvvoltaren och lite tyngre men det är försumbart och jag har redan ett antal batterier och slipper dessutom göra plats för en tolvvoltsladdare.
Här är en storleksjämförelse med en GSR 18-2-LI:
[bild]
Var egentligen ute efter excenter- och vinkelchucken bara till maskinen men så hittade jag ett paket komplett med alla chuckar samt L-box utan batterier och laddare för 2990 kr hos Toolab så då slog jag till.
Jag är glad som en speleman!
//Ronnie
Då håller vi tummarna att den hinner sätta sig i säkerhet nästa gång fogsvansmarodören går till attack....
Tack, det känns som ett bra köp!MathiasS skrev:
Mycket möjligt att det här blir huvudmaskinen men jag har tre st dragare sedan tidigare; två 18-2-LI och en större och mer kraftfull som jag inte minns beteckningen på så med den senaste har jag fyra st.
Det är otroligt smidigt att ha borr i en och skruvbits i en annan, vid behov har jag försänkare i den tredje.
Du har säkert rätt vad gäller varvtalen på de olika maskinerna men jag tror ändå att de kommer att komplettera varandra utifrån mitt arbetssätt.
//Ronnie
Köpte en sånhär, en "one shot oiler" kallas dom för. Dra i spaken och 8ml olja levereras dit man vill. Som det är nu på min fräs ska jag gå med en oljespruta till flera ställen varje dag jag tänker börja använda den, så alla glidytor har olja. Med detta reducerar jag det till att dra på en spak.
Köpte också några kopplingsdelar typ:
Ett exempel på en annan fräsmaskin:
Oljesprutan bara läcker också hur jag än försöker täta den, så jag vill verkligen slippa den.
Köpte också några kopplingsdelar typ:
Ett exempel på en annan fräsmaskin:
Oljesprutan bara läcker också hur jag än försöker täta den, så jag vill verkligen slippa den.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen aning vad det mesta är men en svarv in urskönjas, en bandsåg enklare modell som komplement till min monstersåg samt ngn shaper och ngt annat. Ska bli kul att se vad det är jag köpt misstänker att det saknas ett motorpaket som ska användas till delarna.
Högen gömmer nog en hyvel också! Scheppach med tillbehör.norrbottenssnickaren skrev: