För att återgå till trådens riktiga ämne:
Inspirerad av @Ola C :s FWW-tips och lite stressad av BoJo:s brexitplan:
Två uppsättningar av fräsverktygsbits, en spiral upcut och en t-slot & pilot, på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Som varm förespråkare av Brexit väljer jag att se även detta som positivt: jag måste uppenbarligen köpa frässtål? Är det Wealden som gäller?

Varför tre likadana förresten? Går de åt?
 
Japp, det är Wealden. Priserna är bra, kvaliteten är hög. Brexit kan inträffa när som helst. Sen blir det trassel med tull och moms och Postnords avgifter. Nu bör jag klara mig resten av livet för alla mina tvingspårsbehov.
 
  • Gilla
Anders 1920-tal
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
För att återgå till trådens riktiga ämne:
Inspirerad av @Ola C :s FWW-tips och lite stressad av BoJo:s brexitplan:
[bild]
Det stålet kommer ge lite annorlunda mått än axminsters skentvingsstål, men jag är inte säker på om det är till det bättre eller sämre. Du kommer iaf få köra två omgångar på djupet men det e inget större problem. 6.5 är för smalt men du kör ju ändå ett förskär med typ 8mm stål så det spelar mindre roll. Spåret blir lite bredare (14 vs 12.7) men så länge man håller det hyfsat tajt i höjdled kommer inte tvingen kunna vrida sig ändå. Billigare var det iaf, antagligen bättre också, överlag betydligt mer imponerad av wealdens stål än axminsters.

* Infon om skillnaderna var mest menad till övrig publik, vet att du såklart kollat detta innan köp:)
 
Ja, precis, 8 mm helixfräsarna ligger till vänster. Sedan två vändor med fräsarna till höger. Jag har mätt på tvingarna innan jag beställde.
 
Köpte ett spett på Jula för att montera julgranen utanför huset. 249.- och blått till skillnad mot Beijers röda för 749.-
Nu vägde nog Beijer ett par kilo till, men jag får väl montera ett par vikter om dett skulle behövas...
 
  • Gilla
mkristensson
  • Laddar…
niklasn niklasn skrev:
Köpte ett spett på Jula för att montera julgranen utanför huset. 249.- och blått till skillnad mot Beijers röda för 749.-
Nu vägde nog Beijer ett par kilo till, men jag får väl montera ett par vikter om dett skulle behövas...
Risken med billiga spett är väl mer att de är i kinesium och böjs vid riktig användning. Men bara det inte böjs så spelar vikten mindre roll
 
  • Gilla
perojonsson och 2 till
  • Laddar…
Byurn Byurn skrev:
Risken med billiga spett är väl mer att de är i kinesium och böjs vid riktig användning. Men bara det inte böjs så spelar vikten mindre roll
Det var en ”viss skillnad” i finish också, inte bara färg. Så prisskillnaden är nog motiverad, för ett riktigt användningsfall, men inte för att sätta upp en gran...
 
  • Tvåvåningshus i skymning med juldekorationer i fönstren och upplyst julgran på framsidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RmK_71 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Detta gäller alltså Knipex 125 mm minipolygrip. Med prisgaranti på Bauhaus borde den hamna på 202 kronor.
Och idag med 20 procent klubbrabatt på Classe så landar den på 183.

Och tycker någon att jag tjatar om Knipex så funkar klubrabatten även på (nästan) allt annat där idag.
 
Blev köp av pryl man hade kunnat fixa själv.
Ska nog tillverka några distanser i alla fall.

Jänkare och deras udda lösningar......
Domiplaten har två gängade hål, det har även sulan på Dominon så man monterar genom att dra skruvarna genom två gängade hål i rad.
Verktyg för träbearbetning med distans och gängade hål på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
S
Ropat hem en luftrenare på Klaravik. Första användningen blir källarprojektet på julledigheten.
 
bulleribock bulleribock skrev:
Blev köp av pryl man hade kunnat fixa själv.
Ska nog tillverka några distanser i alla fall.

Jänkare och deras udda lösningar......
Domiplaten har två gängade hål, det har även sulan på Dominon så man monterar genom att dra skruvarna genom två gängade hål i rad.
[bild]
Vilket problem löser denna produkt ? Behöver jag den ? ;-)
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
R Robin Wahlman skrev:
Vilket problem löser denna produkt ? Behöver jag den ? ;-)
Problem och problem......
Den påstås ge en stabilare inställning när man kör mycket skivmaterial.
Jag har inte använt den än så jag vet inte om jag kommer att rekommendera den.
Maskinen har funkat utan detta tillbehör i flera år
 
bulleribock bulleribock skrev:
Domiplaten har två gängade hål, det har även sulan på Dominon så man monterar genom att dra skruvarna genom två gängade hål i rad
Det där kan ju aldrig bli bra, chansen att dom gängorna matchar "på varvet" är ungefär 0%, slutar med att det kommer bli en liten glipa mellan delarna eller att du inte får i skruvarna.

Edit. Tog bort förslag om att borra upp hålen, måste nog undersökas lite mer innan man tar till en sån åtgärd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.