Var det verkligen någon "annan" som klammrade den där kabeln?

• Haha
Fadai
  • Laddar…
K
Har hitills varit inställd på att att INTE har belysning i "shampoonischerna".
Efter att ha driftsatt takspottarna har jag varit lite missnöjd med skuggningen i nischerna, tanken har varit att fortsätta utan förändra.
Men idag tog jag mitt förnuft till fånga, varken finspackling, tätskikt eller kakel är på plats.. Så är det nu eller aldrig. Kostade på mig dagen till detta istället för att slipa golvet inför flytspackning.

Vart en titthålsoperation i taket för att bila fram rören, samt ha det som en dragpunkt vidare till där drivdonet skall sitta.

Blir Hide-a-alite LED Spot mini VP som åker in i VP rören (en vacker dag).

• Installation av LED-belysning i två tomma väggnischer med synliga VP-rör och kabeldragning, innan kakling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Fadai
raveper raveper skrev:
Var det verkligen någon "annan" som klammrade den där kabeln?
Jo, det var det. Jag ville ha den där. Ger mig inte på ngt med el utöver att koppla armatur etc t befintliga sladdar. Ska bygga en arbetsbänk längs väggen sen. Tema: enkelt och funktionellt. Inget onödigt. Väggarna är för att få upp hyllor o verktyg, samt skärma av VP från snickeridelen. Jag är i a f nöjd.

• Gilla
NyaTorpane
  • Laddar…
tommib
Inte idag och inte huset men för någon vecka sedan fick jag klart parkeringsplatsen jag påbörjade för "ett tag sen".
Nybyggd parkeringsplats med återvunna stenar i olika nyanser framför husentré.
Skapa konto

Gjord enligt mottot "Det har jag inte gjort förut så det kan jag säkert". Tror det blev helt ok men facit får man först om några år när man har kört där.

Stenarna är återvunna från grannens framsida, därav skillnaden mot dem framför dörren. De var nästan samma, men bara nästan.

• Gilla
Fadai och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Inte idag och inte huset men för någon vecka sedan fick jag klart parkeringsplatsen jag påbörjade för "ett tag sen".
[bild]
Gjord enligt mottot "Det har jag inte gjort förut så det kan jag säkert". Tror det blev helt ok men facit får man först om några år när man har kört där.

Stenarna är återvunna från grannens framsida, därav skillnaden mot dem framför dörren. De var nästan samma, men bara nästan.
Kvittar hur man än gör, förr eller senare blir det alltid sättningar på en så liten yta om det används som parkeringsplats. Bilen kommer i samma spår varje gång.

Påbörjade egentligen redan igår med att riva avlopp till tvättmaskinen och plugga anslutningarna till duschkabinen. Idag åkte skiten ut. Fick tillverka ett nytt brunnsgaller så att katterna inte lapar slut på vattnet i golvbrunnen. Det blev väl kanske inte vackrare men nu får kattlådorna rum inne på toaletten.

Renoveringsprojekt av toalett med tvättmaskin och duschkabin, inklusive riven avloppsanläggning.
Skapa konto
Nytt hemmagjort brunnsgaller av trä och metall vid verktyg på arbetsbänk, förhindrar katter från att dricka brunns-vatten.
Skapa konto
Ett hemmagjort brunnsgaller bredvid en öppen golvbrunn, tillverkat för att hindra katter från att dricka vatten.
Skapa konto
Hemmatillverkat brunnsgaller av trä placerat på en golvbrunn för att förhindra kattaccess.
Skapa konto
Delvis renoverat badrum med proppade avlopp och ett handgjort brunnsgaller.
Skapa konto

Onsalakorven andr.ljung skrev:
Ett bra dagsverke tycker jag! Rivit det sista och reglat upp en ny stomme för vindpapp/spikläkt. Och så vindpappen såklart! Skulle bli 10m/s i byarna idag men det löste sig :D

[bild]
Ny panel påväg upp!

Ny träpanel monterad på husvägg med en stege vid sidan och oskyddad väggisolering ovanför.
Skapa konto

• Gilla
MalinDz och 5 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Påbörjade egentligen redan igår med att riva avlopp till tvättmaskinen och plugga anslutningarna till duschkabinen. Idag åkte skiten ut. Fick tillverka ett nytt brunnsgaller så att katterna inte lapar slut på vattnet i golvbrunnen. Det blev väl kanske inte vackrare men nu får kattlådorna rum inne på toaletten.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Får Drömkåken-vibbar av ditt badrum. Antar att du är i färd med en helrenovering av din lya?

L Location skrev:
Får Drömkåken-vibbar av ditt badrum. Antar att du är i färd med en helrenovering av din lya?
Jobbar på det sakta men säkert. Det har faktiskt fungerat sedan jag flyttade in för åtta år sedan men nu fick vi färdigt badrummet/klädvården på övervåningen (hotellkänsla tyckte frugan om det nya) och då fick det gamla stryka på foten. Får se hur vi ska göra med detta sedan, det får fungera som toalett för oss och katterna så länge.

Här är lite bilder på det nya. Nyrenoverat badrum med vit inredning, spegel, handfat och duschkabin, samt träbänk med rostfri diskho.
Skapa konto
Nymodigt badrum med tvättmaskiner, diskho, dusch och träbänkskiva i hotell-liknande stil.
Skapa konto

• Gilla
Kickan42 och 11 till
  • Laddar…
Avtäckt timmerväggarna i blivande köket. Mycket lapptäcke och återanvända stockar.

Renoveringsrum med avtäckta timmerväggar, elskåp, stege och byggbråte, undrar över takhöjd för köksskåp.
Skapa konto

Avskalad timmervägg med synliga stockar och fönster inuti ett renoveringsobjekt.
Skapa konto

Räcker 3,6 meter takhöjd för dubbla ikeastommar på höjden? :thinking:

• Gilla
  • Älska
johel572 och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Avtäckt timmerväggarna i blivande köket. Mycket lapptäcke och återanvända stockar.

[bild]
[bild]

Räcker 3,6 meter takhöjd för dubbla ikeastommar på höjden? :thinking:
Tänkte precis att vilken mysig liten dörr :=) men jag hade fel :p

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Gett huset en helt annan syn på livet (dvs tagit fram lite utsyn)

Före:
Gult hus med synlig utsikt efter borttagning av grönska, och ett separat gult garage på en grönskande tomt.
Skapa konto

Efter
Gulmålat hus med trädgård efter röjning, synlig utsikt till skogen, inklusive friggebod.
Skapa konto

Kan bara lovorda Biltemas kompostkvarn

• Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Efter all plåtfixande längs altantaket har jag kommit vidare med panelbytet. Inte mycket kvar men någon släckte lampan och jag har lärt mig den hårda vägen att inte försöka stressa det sista. Alla bitar är redan kapade så bara det inte regnar imorgon så...

Byggarbetsplats med pågående panelbyte på hus, oisolerat altantak och verktyg.
Skapa konto

• Gilla
Fadai och 6 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Efter all plåtfixande längs altantaket har jag kommit vidare med panelbytet. Inte mycket kvar men någon släckte lampan och jag har lärt mig den hårda vägen att inte försöka stressa det sista. Alla bitar är redan kapade så bara det inte regnar imorgon så...
Kloka ord. Frågade min 67årige snickare varför han har alla fingrar i behåll....

"Hemligheten är att inte stressa. Och inse att när man är trött är det lika bra att börja om, pigg, dagen efter"

• Gilla
MalinDz och 6 till
  • Laddar…
Och då väderprognosen lovar regn fram till fredag eftermiddag tog jag en timme innan jobbet och bytte det sista röda. Bara grå panel på huset nu men några bitar kvar att spika under taksprånget på utsticket till höger.

Hus med byggställningar och ny grå panel, oavslutat arbete vid takutstick, ommålad fasad.
Skapa konto

• Gilla
hagv och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.