V vectrex skrev:
Blivande sminkbord till dottern. Vilken av dessa 2 limfogar tycker ni skall vara uppåt? Kan inte riktigt bestämma mig. Den andra blir undersidan.
[bild]
Röstar på den nedersta, inte lika "plottrig" som den ovan..

Rickard.
Jag röstar på den övre, tycker att den är mer sammanhängande och intressant medans den nedre har 2 brädor som inte riktigt passar in som stör min hjärna lite men det kanske bara är jag :thinking:

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Blivande sminkbord till dottern. Vilken av dessa 2 limfogar tycker ni skall vara uppåt? Kan inte riktigt bestämma mig. Den andra blir undersidan.
[bild]
Det fick bli den nedersta!

Har ägnat hela eftermiddagen åt att få ihop denna ”låda”. Blev väldigt mycket mer komplicerat då min jigg bara tar drygt 30cm i bredd. Bordet är 42cm djupt.

Fick dela allt, fingerfoga och därefter limma ihop det igen! Blev bra till slut men jag tabbade mig på orienteringen på ena kortsidan så fibrerna löper tyvärr inte obrutna på ena sidan. Är än så länge bara torrpassad!
Fingerfogade trädelar på ett arbetsbord, några med märkpenna antecknat, för att bilda en större panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trähantverk i en jigg med klämmor, delad och fingerfogad träbit under sammanfogning.
Skapa konto
Träpanel med fingerfogar ihopklämd mellan tvingar på en verkstadsbänk.
Skapa konto
Träpanel med fingerfogar på arbetsbänk, resultatet av snickeriarbete och ihoplimning, ännu ej sammanfogad.
Skapa konto
Träkonstruktion med fingerfogade hörn på ett arbetsbord, ej helt monterad.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 14 till
  • Laddar…
Lagat chucken på slagskruvdragaren. Fick en sprängskiss av Hilti och efter lite svordomar var det ganska enkelt, när man väl kommit på i vilken ordning saker måste göras.
Slagskruvdragare bredvid sprängskiss och verktyg på ett arbetsbord.
Skapa konto

• Gilla
vectrex och 3 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Lagat chucken på slagskruvdragaren. Fick en sprängskiss av Hilti och efter lite svordomar var det ganska enkelt, när man väl kommit på i vilken ordning saker måste göras.
[bild]
Tämligen brutal maskin för det bitset

NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Tämligen brutal maskin för det bitset
Vad? Milwaukees 50mm shockwave-bits är väl tämligen lämpligt?

• Gilla
NyaTorpane
  • Laddar…
richardtenggren
Var problemet kullåsningen på den där också? Min Dewalt har tydligen en brusten fjäder som håller kulan enligt den info jag funnit på symtomet min har...

Känns även som man skulle ha ett bättre interface för bits till slagskruvdragare än 1/4”, rätt vanligt att vitsen ”kantrar” något i fästet om man kör grov/lång skruv.

Jag byggde mig en hylla så att jag har någonstans att ställa lilla högtalaren medans jag bygger garaget....

Sen smällde jag upp det sista av panelen också. :D1zvvystainZFsGRV6

• Hylla i trä monterad mellan takstolar med en högtalare och borr i ett halvfärdigt garage.
    Skapa konto
  • Ett nästan färdigställt garage med träpanel och byggnadsställning under blå himmel.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Var problemet kullåsningen på den där också? Min Dewalt har tydligen en brusten fjäder som håller kulan enligt den info jag funnit på symtomet min har...

Känns även som man skulle ha ett bättre interface för bits till slagskruvdragare än 1/4”, rätt vanligt att vitsen ”kantrar” något i fästet om man kör grov/lång skruv.
Köpte den begagnad (med kvitto, jag är inget monster), och den var felmonterad från början. Har försökt tidigare, men jag behövde sprängskissen för att förstå hur det var tänkt. Det var ingenting som var trasigt, bara saker monterade bakvänt och i fel ordning.

jonmo jonmo skrev:
Vad? Milwaukees 50mm shockwave-bits är väl tämligen lämpligt?
Absolut. Jag menade att det såg häftigt ut, har samma maskin själv och är väldigt nöjd.

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Haha walk-over? Vänta bara så ska du få se
Ola C Ola C skrev:
Lessen att göra er besvikna, speciellt dig @Pysslarn , men @Daniel_N verkar ha lämnat walk over i sliptävlingen och går nu istället all in på cykeltävlingen.
Lite OT, men: Kan jag ha sett @Daniel_N i Lindvallen nån dag före Cykelvasan? Eller var det en Look-a-like?

• Haha
jac
  • Laddar…
bax bax skrev:
Lite OT, men: Kan jag ha sett @Daniel_N i Lindvallen nån dag före Cykelvasan? Eller var det en Look-a-like?
Släng upp bildbevis så får panelen avgöra.:D

Nämen alltså... jag har ingen bild, jag var där i torsdags eller fredags på mässan före vasan då jag passerade en person som såg bekant ut.
Efter ca 10 min gick det upp ett Liljeholmens att det var likt Daniel N, men jag har ingen aning, han kanske inte ens cyklar överhuvudtaget.
Blev dock ännu mer fundersam då jag såg inlägget om "cykeltävlingen", men jag har ju ingen aning om vad det inlägget menar, det kan ju vara ett internskämt jag inte hängt med på.....

Äntligen blir det tid att städa lilla uteboden! Konstigt att man inte hittar rätt pryl när man är säker på att den finns?
Förhoppningsvis blir det plats för lite sällanprylar från snickerboa som får flytta ut och bidra med mer utrymme där inne!

Uteplats med diverse utspridda verktyg och lådor under städning av en liten utebod.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
bax bax skrev:
Jag är skeptisk. Daniel lämnar ytterst sällan snickeriet. Men han har en räsercykel som @Ola C är avundsjuk på och trånar efter.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.