HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Fin planlösning och snyggt att det är så mycket yta utan fönster. Men inifrån ser man att det moderna fort blir gammalt.
Trappräckena och parketten är grym. De äckliga 80-talsdetaljerna är riktigt sunkiga, ja.

B breakman skrev:
Vet inte om denna varit med förut... men det är helt galet
[länk]

$300.000 kan det vara värt om man får med om man får med inredningen.
Jag säger som Magnus Uggla: ”illa, jag mår illa...”

S Steffo1980 skrev:
Här är ett charmigt hus!
[länk]
Jag gillar att putsa fönster. Skulle fått mitt lyste mer än mättat i detta hus :rofl:

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
H
S Steffo1980 skrev:
Här är ett charmigt hus!
[länk]
Inte många fel där, mer än att det ligger i Fagersta... :)

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Jag gillar att putsa fönster. Skulle fått mitt lyste mer än mättat i detta hus :rofl:
Det skulle du hos oss oxå ;)
(Jag fipplar gärna med det mesta men putsar inte fönster!)

Snigla Snigla skrev:
Det skulle du hos oss oxå ;)
När mitt hus ritades innehöll uppdraget krav på stora fönster men inte högre än att jag når utan stege på bägge sidor. Funkar utmärkt!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
När mitt hus ritades innehöll uppdraget krav på stora fönster men inte högre än att jag når utan stege på bägge sidor. Funkar utmärkt!
Det är smart och utmärkt planering!

Inte fullt lika genomtänkt på ett 1800-tals hus..

• Haha
yonna
  • Laddar…
Synd att de inte kunde ”konstruera” bort stålpelarna som håller upp trappan..... De ”stör” ju utrymmet under trappen och gör det mer svårmöblerat. Sedan får man väl ha solglasögon på sig inomhus när solen skiner för att är ju vitt, vitt och vitt ....
Konstig lösning där det rostfria räcket möter det tryckta trädäcket vid altantrappan ner till bassängområdet, är det byggt i olika omgångar? De kunde ju demonterat en del av det rostfria räcket och fått en bättre lösning....

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
R roli skrev:
Synd att de inte kunde ”konstruera” bort stålpelarna som håller upp trappan..... De ”stör” ju utrymmet under trappen och gör det mer svårmöblerat. Sedan får man väl ha solglasögon på sig inomhus när solen skiner för att är ju vitt, vitt och vitt ....
Konstig lösning där det rostfria räcket möter det tryckta trädäcket vid altantrappan ner till bassängområdet, är det byggt i olika omgångar? De kunde ju demonterat en del av det rostfria räcket och fått en bättre lösning....
+1 på de synpunkterna. Stålpelarna är inte smakfulla. Det måste väl gått att få trappan självbärande med ingjutna stålbalkar?...
Dessutom anser jag att en murstock, husets ryggrad, ska sitta mitt i huset och inte mellan fönsterna på en yttervägg...
Sedan kan jag inte låta bli att undra hur de tänkte vid möbleringen... Du väljer väl knappast allmoge samt billiga och TRÅKIGA möbler från det större trestaviga småländska företaget utanför Agunnaryd om du har råd med detta flådiga boende!?

• Gilla
jonko
  • Laddar…
Hus som är byggt 1967 och byggdes om 2014-2015 med arkitekt Johannes Norlander. Det var veckans Fredagshus här 2015 när det låg ute för 26 miljoner kr. https://www.byggahus.se/arkitektur/totalforvandlat-1960-talshus-duvnasudden

Nu säljs det igen för 32 miljoner: https://www.wrede.se/objekt/exklusivt-och-valdesignat-pa-sjotomt/#fasad-object-images&gid=1&pid=1

Renoverat hus från 1967 med modern trädpanel, stora fönster, en pool och en solig terrass med utsikt över en sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modern tvåvåningsvilla med träfasad, stort glasparti och altan från 2014-2015, designad av Johannes Norlander.
Skapa konto

Modernt kök med minimalistisk design, inbyggda rostfria apparater och långt matbord.
Skapa konto

• Gilla
Alnervik och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu säljs det igen för 32 miljoner
Det återstår väl att se ;)

• Gilla
Krokkodriljo och 1 till
  • Laddar…
Säljarna verkar inte ha gjort så jättemycket sen köpet, så får dom ut 6 miljoner mer är det en ganska bra investering. Vet nån vad det såldes för förra gången?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.