M mugatu skrev:
Är det inte 20mm muff på de mindre hålen? Isf kan man sätta en övergång från 16mm.
Och 50mm-röret [länk]
Jo den typen muff kan du använda både till de klena och grova slangarna men det är inga förskruvningar. Och även med muffarna kommer du nog lite på kant med "elmonts lag" men givetvis lite mindre än med förskruvningar. :)

Som du hade det på bilden är helt ok och går att göra på ett bra och vettigt sätt.

D
G Gri11en skrev:
Utökat ett rum på övervåningen genom att riva bort lite kattvind och rören efter gamla expansionskärlet.

Men vad är den spruckna "eternitkanalen" för något?
Före detta ventilationskanal? Hade snarlika på vinden. Frånluft från badrum o kök.

Börjat isolera grunden lite....

• Grävmaskin vid husgrund med påbörjad isolering och hög med grävda jordmassor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
Fortsättning på fjolårets altanbygge. Johansson valde glasräcke (mitt förslag) istället för ribbor (hans) efter ett besök på en golfrestaurang. Eftersom vi inte var så noga med avstånd mellan stolparna är det måttbeställda skivor med lite variation.
Kjol klar, låda till trappa påbörjad och ska byggas på med en nivå, sedan ner på de invägda plattorna.

• En nyligen byggd träaltan med måttbeställda glasräcken framför en tegelvilla, kjoldel klar, trappbyggnation påbörjad.
    Skapa konto
  • En altan under konstruktion med trästomme för trappa, verktyg och en skottkärra på en gräsmatta i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Håller på mest ute i växthuset/förrådet,
satt panel där det inte är fönster.
Håller även på att sätta upp innertak på verandan. Mycket på gång....överallt.... hela tiden :crysmile:
Inne i matrummet har vi byggt lite.
Till helgen blir det lister både ute och inne.
Saknar dock lite tapet, 2 veckors leveranstid. Jävla Skit men finns annat å göra under tiden(y)
Renoverat rum med delvis tapetserad vägg och träpanel, samt synligt innertak och mörkt golv.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
G Gri11en skrev:
Utökat ett rum på övervåningen genom att riva bort lite kattvind och rören efter gamla expansionskärlet.

Men vad är den spruckna "eternitkanalen" för något?
Det är vår kanal för köksfläkten... När köket ska göras om lär den tas ur drift. Men vad gör jag fram till dess?
Den sprack troligtvis för några år sedan när jag kapade rören för expansionskärlet.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Vi har äntligen hittat ett knivställ som får plats mellan köksskåp och kryddhylla och som ändå rymmer åtta knivar. Stark magnet verkar den ha, så jag kan fylla på fler knivar.

Knivställ med stark magnet monterat på vägg rymmer fyra knivar med plats för fler.
Skapa konto

Knivställ med åtta knivar mellan köksskåp och kryddhylla i ett mysigt kök.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
Självklart kunde mitt plank-projekt fortsätta gå att gå fel utan att jag ens rört det idag. En kraftig åskskur förvandlade alla hålen till en hel rad med mycket små simbassänger. Djupet är ändå styvt en meter så det är ju helt ok om man lyckas klämma sig ner.

På den positiva sidan så var Skanova här idag och lagade den avklippta tele-kabeln så nu kan grannen få internet igen. Jobbet gick rätt så fort så jag kanske kan hoppas på en rimlig faktura för det hela.
En rad med vattenfyllda hål i en trädgård efter en åskskur, med synlig gräsmatta och växtlighet.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Målarfirman har spacklat hela taket. Herreguuuud vad bra det blir!!!

Nyspacklat tak med skyddad belysningsarmatur i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
G Gri11en skrev:
Det är vår kanal för köksfläkten... När köket ska göras om lär den tas ur drift. Men vad gör jag fram till dess?
Den sprack troligtvis för några år sedan när jag kapade rören för expansionskärlet.
Vår imkanal ser också ut så. Men det ser ju ut att ligga en regel i den!? Säker på att det är din imkanal? Så fall måste du fixa det. Tänk på brandrisken om något skiter sig, kommer ju sprida sig riktigt snabbt. Du behöver fixa det alt så får du byta till filterfläkt

Spikat mer panel :rolleyes::surprised:

• Nyinstallerad träpanel längs med ett hus under ett tak, sett från ett fågelperspektiv.
    Skapa konto
  • Nyinstallerad vit panel på husvägg med rör och ställningar i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
D09
Skruvat lite på altanen..

Monterat en 45x220 överliggare så man kan ställa upp massa glas för framtida tequilarace ;)

Städat garaget och äntligen fått upp lite verktyg på väggen och rensat ut massa bröte som aldrig används.

Imorgon blir det tippen :)

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Skruvat lite på altanen..

Monterat en 45x220 överliggare så man kan ställa upp massa glas för framtida tequilarace ;)

Städat garaget och äntligen fått upp lite verktyg på väggen och rensat ut massa bröte som aldrig används.

Imorgon blir det tippen :)
Kom att tänka på den där gamla reklamen från XL.
Så sumobrottarna satt på räcket.

Kan nästan tro att det är nåt sånt du planerar för(?)

Själv har jag inte gjort men att vara med på en säljarbesiktning på vårt nuvarande hus.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
fgo fgo skrev:
Kom att tänka på den där gamla reklamen från XL.
Så sumobrottarna satt på räcket.

Kan nästan tro att det är nåt sånt du planerar för(?)

Själv har jag inte gjort men att vara med på en säljarbesiktning på vårt nuvarande hus.
Blev just påmind av att jag inte motionerat idag :D(y) Dags att hoppa på Cross-traineen :cool:

• Gilla
fgo
  • Laddar…
S
D09 D09 skrev:
45x220 överliggare
Bild på det? Tänker mig den bredden i mitt huvud som att sätta köksbänkskivan på altanräcket... men så vet jag inte vilka hinkar du dricker tequila ur :thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.