MathiasS MathiasS skrev:
Har du spillt betong på fel ställe?
Nej. Fru och barn som tycker vi skall ha pool där någon fått för sig att placera all granit som finns i Sverige. :(

Byggplats med grävd grop och en hög av stenar, markerade linjer på berg och byggutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Nej. Fru och barn som tycker vi skall ha pool där någon fått för sig att placera all granit som finns i Sverige. :(

[bild]
"Bara" göra ett hål så har du en naturlig pöl :)

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
tommib
Om fru och barn nu tycker att poolen ska vara just där så får de väl kavla upp ärmarna?

Fast du får iofs leka med en tryckluftsborr, det måste vara roligt. Jag är rätt sugen på att hyra en sån där själv.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Om fru och barn nu tycker att poolen ska vara just där så får de väl kavla upp ärmarna?

Fast du får iofs leka med en tryckluftsborr, det måste vara roligt. Jag är rätt sugen på att hyra en sån där själv.
Frun har grävt rent lite runt berget så hon har bidragt lite.

Borren är rätt ok att leka med måste erkännas. Vet inte om det finns så mycket "brutalare " verktyg än en tryckluftsborr? Den borde iaf vara bland topp 10. :)

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
S
R Robert-san01 skrev:
Frun har grävt rent lite runt berget så hon har bidragt lite.

Borren är rätt ok att leka med måste erkännas. Vet inte om det finns så mycket "brutalare " verktyg än en tryckluftsborr? Den borde iaf vara bland topp 10. :)
Någon av de här kan jag tänka mig. ;)
https://www.brokk.com/product/

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Någon av de här kan jag tänka mig. ;)
[länk]
Den kvalar helt klart in på topp10, must have tools. :)

tommib
Ja, de där är häftiga och har enorm "villha-potential". Samtidigt är det inte riktigt lika personligt som att stå där med händerna på borren.

tommib tommib skrev:
Ja, de där är häftiga och har enorm "villha-potential". Samtidigt är det inte riktigt lika personligt som att stå där med händerna på borren.
Spelar ingen roll om grannen har en Ferrari på uppfarten. Du är coolast på gatan med en Brook!

• Gilla
  • Haha
Toddbertuzzi och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
En Sandvik Commando är snäppet coolare ;)

• Röd Sandvik Commando 9061 bergborrigg i ett snöigt grustag.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Det här var en effektiv borr!

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Svenska företag är bra på maskiner för att borra i sten, Sandvik nämns ovan men Epirocs helelektriska är inte att leka med (tyvärr!).

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Borrat hål till sugslangen i min nya brunn. Har bara en makita dhr202 så inte riktigt i klass med ovan nämnda leksaker Nyligen borrat hål i brunnsbetongvägg med borrstoft och småsten runtomkring.
Skapa konto
Makita-verktygslåda på en träplanka med borr och hörselkåpor, grävd jord i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Campar Campar skrev:
Det här var en effektiv borr!
Det där är ju för dimensionssten, har några bilder på sandviks motsvarande aggregat ;)
nanowire nanowire skrev:
Svenska företag är bra på maskiner för att borra i sten, Sandvik nämns ovan men Epirocs helelektriska är inte att leka med (tyvärr!).
[video]
Den där riggen är ju olämplig för ovanjordsborrning, utan ämnad för ortdrivning/tunnel. Sandviks TH-riggar designad och tillverkad dock på andra sidan viken, tidigare Tamrock.

richardtenggren richardtenggren skrev:
Det där är ju för dimensionssten, har några bilder på sandviks motsvarande aggregat ;)

Den där riggen är ju olämplig för ovanjordsborrning, utan ämnad för ortdrivning/tunnel.
Hmmm... tunnel... ;)

• Gilla
  • Haha
kulle och 2 till
  • Laddar…
Lunchpaus...

Grundarbeten för byggnation med synliga markeringar och verktyg på byggarbetsplatsen.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.