T
Varning för Neato D7, programvaran verkar skriven av kusinen till flickvännens kompis i nian. Totalt strul hela tiden, igår försvann alla zonerna, innan det har hela våningskartor (2) försvunnit, ibland stannar den en halvmeter från laddstationen när den ska städa ett rum eller en zon, osv, osv, osv. Och den kostar 7,500 SEK, har granne som köpte den kinesiska för runt fem och den fungerar felfritt, ångrar det här köpet ganska ordentligt.

Rekommenderar verkligen Xiaomi S50, funkar kanon med virtuella gränser och zoner som inte skall dammsugas. Och den klarar hela heltäckningsmattan i sovrummet på 25kvm galant! Är riktigt imponerad av denna maskin...

Moppningsfunktionen är väl inte mycket att hänga i granen dock. :)

A
NEATO är kass
Usel programvara
Missar laddstationen hela tiden
kör fast mitt på golvet
Larmar inte för full behållare utan kan städa utan att suga upp nått.
En laddning räcker inte för 100 kvm
Mycket tidsödande rengöring efter varje damsugning,

• Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Tycker Neato är grymt bra, i alla fall jämfört med den Roomba jag hade tidigare.
Neato är intelligent jämfört med Roomban som irrade runt som ett fyllo.
Missar inte laddstationen oftare än vad roomban gjorde, snarare tvärtom. Kör bara fast när den fastnat i något eller något fastnat i den.

Roomba städar bra, den gamla Roomba vi hade var dåligt sug, samt virrade, den nya bra sug, och städar logiskt, samt inga borstar att rengöra från hår.

Vet 2st som har Neato, skit dålig kvalitet med flera maskiner utbytta, nu är garantin slut och maskinerna står! Är inne på min 2’a Roomba, städar många timmar/vecka, inga problem på 3år den gamla gick, den nya, har gått perfekt i 1.5år, men appen vad ska man med denna till.? Tramsigt

A
Min botvac har nu stått o juckat mot en golvlampsfot ett bra tag innan hon meddelar glatt att hon sitter fast.
Där efter körde hon vilse till laddstationen och hamnade under en säng längst in mot väggen och meddelade lika glatt att hon sitter fast. Inte denna gången heller fanns något hinder.
Det går inte att lämna botvacen ensam utan städningen måste övervakas minutiöst annars blir det anarki och något skit händer.

Appen är skitbra för att hitta helvetet när hon kört fast.
Ett våningsplan med ett antal stängda rum så är det ca 110 kvm att städa
Efter noggrann förstädning med upphängda fotsida gardiner och sladdar till telefoner och paddor hundplädar och allt annat så tar det två laddningar och minst lika många tömningar att utföra.
Därefter en omfattande rengöring av laser, sensorer, filter, dammkasett, borste mm.
Varför här lagret på borstaxlen ej demonterbart? Där fastnar ju hu mycket hår och skit som helat.

Enligt neato får man inte köra boten när solen skiner för det stör laseravkännaren....

Såvitt jag kan se så är
Neato botvac egentligen bara gjord för återvinningscentralerna!

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
Tur att jag inte köpte en Neato när jag läser allt detta. Var inne på att köpa en värsting för nästa 10.000kr men kände att det var alldeles för mycket pengar för en sådan pryl.

Så chansade på en Xiaomi efter att ha hört gott om denna och även hade en kompis som rekommenderade den. 4.500kr fick jag ist ge för kalaset.

Verkligen värd varenda krona! Enkel att tömma behållaren och den säger till när detta behövs. Den är väldigt försiktig när den navigerar runt i huset och kör inte på saker hårt och vårdslöst. Har bla tre ljusstakar (lite större dock) som står på golvet, dessa snuddar han bara vid och navigerar snyggt runt dom. Även under matbordet trixar han sig imellan alla stolsben som med 6st stolar är 24ben, inga som helst problem! När han kör in i sovrummet där vi har heltäckningsmatta så drar den igång ”matt” läget, då suger den mycket kraftigare för att få upp all smuts! Den städar hela huset på 170kvm utan problem på en laddning! Om jag lyfter upp dammsugaren o placerar den i ett annat rum, så kan den tom hitta tillbaka hem till laddstationen igen. Troligtvis genom att den scannar rummet och jämför med tidigare karta den skapat så kan den gissa var den befinner sig. Mycket imponerande liten maskin och som städar väldigt rent får jag säga... :)

• Gilla
jocke31 och 3 till
  • Laddar…
lopec
electroluxaren skrev:
NEATO är kass
Usel programvara
kör fast mitt på golvet
Törs man fråga vilken modell det gäller?

A
Connected.

electroluxaren skrev:
NEATO är kass
Usel programvara
kör fast mitt på golvet
Neato är kass, men Electrolux i9 är fullständigt värdelös.
Hade hem en sådan för ett par månader sedan.
Den klarar inte att städa alls, åker bara runt helt förvirrad, på 7h hade den städat 60kvm.
Xiomi ska det vara, helt grym.

Xiaomi sopar banan med sina konkurrenter faktiskt! Är sjukt nöjd med min lilla Xiaomi såhär snart två år efter inköp!

Löjligt intelligent, och bara tuffar och går.
Finns en grymt bra FB-grupp för denna också om man vill ha mer info om just Xiaomi:s modeller!

https://www.facebook.com/groups/310640992769645/?ref=share

Kan bara hålla med. Gillar att handla premium i normala fall. Xiaomin är verkligen en fantastisk mellanpris produkt som soppar nog banan med de flesta märkena.

Har en Irobot 875 och är sjukt nöjd. Fungerar klockrent överallt. Navigerar runt mina 32 stolsben vid köket, under soffan, över trösklar, på mattor och så vidare. Har använt den ett halvår och har inte gjort mer städning än att tömma soplådan och skakar rent filtret några gånger.

Verkar helt klart Xiaomi som gäller frågan är bara S5 eller S6 nån som har koll på skillnaden?

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Verkar helt klart Xiaomi som gäller frågan är bara S5 eller S6 nån som har koll på skillnaden?
S6 är tystare, inte jätteviktigt tycker jag då vi nästan aldrig är hemma när den städar.
Däremot kan S6 ha koll på flera våningar, och mappar automatiskt upp rum, då kan man schemalägga städningen i enskilda rum.
Vi har en S5 och har 2 våningar, den ställer till kartan om man startar den på "fel" våning, men det spelar inte någon roll för oss för vi har inga nogo-zoner.
Den här sidan har bra koll,
https://smartrobotreviews.com/reviews/roborock-s5-vs-roborock-t6-comparison.html

• Gilla
vitt_prio143 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.