1 734 153 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Min vänder mjukt när den kör emot slingan vid klippning, dvs den kör inte motorerna bara "start/stopp" utan ökar/minskar hastigheten långsamt.
Däremot när den ska köra hem så första gången den hittar slingan är det ett förfärligt ryckande start/stopp tills den kör längs slingan, då gör den mjuka svängar hela vägen hem sedan.
I början var den alltid ryckig har jag för mig.
Däremot när den ska köra hem så första gången den hittar slingan är det ett förfärligt ryckande start/stopp tills den kör längs slingan, då gör den mjuka svängar hela vägen hem sedan.
Hej
Har en Worx WG790E.
När den togs ut inför säsongen så var det fel på markkabeln. Har åtgärdat det och har bra signal hela vägen.
Men nu står det utanför arbetsområde på maskinen. Har startat om och gjort all grundläggande felsökning.
Har även dragit ur kabeln till laddstationen, allt utan framgång.
Maskinen har vi något tillfälle börjat klippa i 5 sek, men sedan återigen hamnat på "utanför arbetsområde.
Någon som har haft liknande problem?
En google-sökning gav att någon hade fel på kretskortet i laddstationen....men inte mycket mer.
Har en Worx WG790E.
När den togs ut inför säsongen så var det fel på markkabeln. Har åtgärdat det och har bra signal hela vägen.
Men nu står det utanför arbetsområde på maskinen. Har startat om och gjort all grundläggande felsökning.
Maskinen har vi något tillfälle börjat klippa i 5 sek, men sedan återigen hamnat på "utanför arbetsområde.
En google-sökning gav att någon hade fel på kretskortet i laddstationen....men inte mycket mer.
Testa ärligt att byta menyspråk till engelska
Nope testa flera buggar har löst på de viset
Hej,B baseman skrev:Hej
Har en Worx WG790E.
Hade precis samma problem. Hittade inte min multimeter så jag tog en bit kabel, ca 10 meter och gjorde ett ”nytt” klippområde och då funkade den perfekt igen! Jag och mina goda grannar la en dag på att slita upp den gamla för att sedan lägga en ny. Klart! Problemet löst för mig iallafall
Bra tips, ska prova!K Kapasu68 skrev:
Vilken modell och vilken version kör du?martin43 skrev:Min vänder mjukt när den kör emot slingan vid klippning, dvs den kör inte motorerna bara "start/stopp" utan ökar/minskar hastigheten långsamt.