284 078 läst · 1 041 svar
284k läst
1,0k svar
Fiskalsgatan - ett ständigt pågående projekt
Jo men, det är bra på Fiskalsgatan. Projekten är av lite mindre omfattning och ibland av mindre hus-karaktär också. Bjuder på ett klipp från helgen nedan. Har ett gäng bilder som kanske kan komma upp så småningom...
Kan du skicka PM om var du köpt denna om du inte vill outa här?AndersPS skrev:
Ismaskinen, är det en behållare man fyller på med vatten eller?
Den såg riktig nice ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När det man bygger inte riktigt följer standardmått får man anpassa grejorna...
Logga in
Skapa konto
En vanlig 60 brev låda blir lite smalare.
Logga in
Skapa konto
Men ser fortfarande ut som en vanlig låda!
Logga in
Skapa konto
Stängt, ingen konstigt att se!
Logga in
Skapa konto
Nämen, kolla vad som händer när man öppnar. En liten täckbit ska på plats till vänster i bild dock.
Smart gjort. Jag tycker många missar att lådor/luckor bör linjera... Inte alla köksbyggare som orkar göra sånt där åt kunden utan rekommenderar lösningar som blir snabba att göra men lite fulare.AndersPS skrev:[bild]
När det man bygger inte riktigt följer standardmått får man anpassa grejorna...
[bild]
En vanlig 60 brev låda blir lite smalare.
[bild]
Men ser fortfarande ut som en vanlig låda!
[bild]
Stängt, ingen konstigt att se!
[bild]
Nämen, kolla vad som händer när man öppnar. En liten täckbit ska på plats till vänster i bild dock.
Jag håller med, i många fall bortser man från lösningar som är mer estetiskt tilltalande och tar hänsyn till arbetstiden eller att det är enklare. Nu bygger jag ju det mesta själv så min arbetstid blir inte lika konkret en kostnad på fakturan, men den extra tiden att göra det snyggt hade oavsett vilket varit en bråkdel av den totala kostnaden för köket.Appendix skrev:
I detta fallet hade man nog bara blindat lådan, men det får ju plats massor av saker där!
Mina projekt har blivit märkbart mindre men tar plötsligt väldigt lång tid. Detta är jag inte ens klar med ännu, även om det gått flera månader sedan jag började. Det är fortfarande ett provisorium, men lite mer långsiktigt.
Missade att ta någon före-bild, men detta är i början. Gästtoaletten som det så vackert heter var lite av ett provisorium, den vänstra väggen fick rivas och byggas om i samband med att vardagsrummet byggdes, sen har det stått skåp framför fönstret.
Några av kakelplattorna var skadade och där badkaret tidigare stod, saknades de helt.
Hade inte exakt samma plattor tillgängliga, kommer ändå att sitta en list överst så det spelar inte så stor roll.
Vem gillar färgglada och tokiga taketer? Inte jag, i vart fall inte tidigare. Men så såg jag dessa och blev helt till mig!
Effekten av att tapetsera hela rummet i 100% madness och sen hänga in två speglar mitt emot varandra, den är total.
Inte klart, men skåp och blommor på plats igen. Ska bli skjutdörrar på skåpet och lite lister och annat ska sättas upp.
Logga in
Skapa konto
Missade att ta någon före-bild, men detta är i början. Gästtoaletten som det så vackert heter var lite av ett provisorium, den vänstra väggen fick rivas och byggas om i samband med att vardagsrummet byggdes, sen har det stått skåp framför fönstret.
Logga in
Skapa konto
Några av kakelplattorna var skadade och där badkaret tidigare stod, saknades de helt.
Logga in
Skapa konto
Hade inte exakt samma plattor tillgängliga, kommer ändå att sitta en list överst så det spelar inte så stor roll.
Logga in
Skapa konto
Vem gillar färgglada och tokiga taketer? Inte jag, i vart fall inte tidigare. Men så såg jag dessa och blev helt till mig!
Logga in
Skapa konto
Effekten av att tapetsera hela rummet i 100% madness och sen hänga in två speglar mitt emot varandra, den är total.
Logga in
Skapa konto
Inte klart, men skåp och blommor på plats igen. Ska bli skjutdörrar på skåpet och lite lister och annat ska sättas upp.
Logga in
Skapa konto
I taket har jag byggt en stor box som jag invändigt klätt med reflekterande folie. Inne i denna låda kommer jag att montera RGBW led-tejp, samma som jag har i takbelysningen i vardagsrummet. Framför detta sätter jag upp en opal plexiskiva. Nedan är några av mina experiment med hur det upplevs.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· stockholms län
· 262 inlägg
En sån plexiskiva, vad får man ge för en sån? Den väckte liv i tanken att bygga en påhängs-ljusorgel till tv:n som legat vilande i många år.AndersPS skrev:[bild]
I taket har jag byggt en stor box som jag invändigt klätt med reflekterande folie. Inne i denna låda kommer jag att montera RGBW led-tejp, samma som jag har i takbelysningen i vardagsrummet. Framför detta sätter jag upp en opal plexiskiva. Nedan är några av mina experiment med hur det upplevs.
[bild] [bild] [bild]