Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Några framsteg i den barmhärtiga missionen?
Tro det eller ej men familjen grävling har minsann flyttat! Hundarna är lugna, gräsmattan gror och ingen har behövt dö på kuppen.

• Gilla
Bettan74 och 4 till
  • Laddar…
G Grävling15 skrev:
Tro det eller ej men familjen grävling har minsann flyttat! Hundarna är lugna, gräsmattan gror och ingen har behövt dö på kuppen.
Han läser också Byggahus...!

G Grävling15 skrev:
Jag hittar inte infon i tråden. Vilka åtgärder satte du in, som ledde till att grävlingarna flyttade? @Grävling15

mattiasp mattiasp skrev:
Jag hittar inte infon i tråden. Vilka åtgärder satte du in, som ledde till att grävlingarna flyttade? @Grävling15
Jag lät hundarna vara ute och skälla på altanen när de gick där under, stampade lite extra på altanen när vi gick ut och in samt hällde ut parfymerat bubbelbad runt altanen. Jag sprayade hårspray där jag tror att den rörde sig och vi satte igen alla nya in- och utgångar till altanen så att den bara hade den första vägen kvar. Jag satte alltså inte igen ingången till grytet utan bara alla gropar hål som den grävde för att gå in under altanen. Fyllde först med jord men det funkade inte, så då satte vi för med stora stenar istället.

Jag tror inte att det var en sak som gjorde tricket utan snarare att den tillslut tröttnade på att bli störd och kanske framför allt att vi satte igen hålen. Tror doften gjorde minst inverkan för den verkade bara gräva nya ingångar när jag hällde ut saker som doftade.

• Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Enda som funkat för mig är att skjuta dem tyvärr

wildeside
Skaffa en Östsibirisk laika!
Det fanns en gång i tiden grävlinggryt under gäststugan när jag köpte fastigheten.
Men nu för tiden finns det inte några levande grävlingar på tomten:surprised:

förmodligen billigare att anlita en jägare...

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
wildeside
Jag är jägare!
Har hunden till att jakt, så hon är lite inspirerad av att jaga på tomten med.:D
Slipper att skjuta på tomten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.