992 656 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Hmm sånt där vitt har jag inte sett på ett tag, dock kom en omgång minisnöbollar igår, men de smälte fort.
Idag kom svärfar och dumpade sin skit hos oss igen...
Två skopor hästgödsel.
Nu blir det att skyffla skit!
Idag kom svärfar och dumpade sin skit hos oss igen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två skopor hästgödsel.
Nu blir det att skyffla skit!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Grävde fram fibern för att avgöra hur djupt den ligger.
Var lite orolig att den skulle hamnat på 10cm då jag hört om folk som hittat sina där (1.5km bort, men jag tror det är gjort samtidigt).
Men 30cm är ju rätt, synd att det inte verkar ligga sökband eller varningsband bara.
Logga in
Skapa konto
Var lite orolig att den skulle hamnat på 10cm då jag hört om folk som hittat sina där (1.5km bort, men jag tror det är gjort samtidigt).
Men 30cm är ju rätt, synd att det inte verkar ligga sökband eller varningsband bara.
Byggnadsvårdare
· 3 372 inlägg
Jag har en vision baserat på dotterns studieresa i utlandet (då hon utbildade sig till landskapsarkitekt). Har en trädgårdshörna med två vägar. Kan inte utnyttja denna trädgårdsdel pga trafiksikt (maxhöjd 80 cm). Så jag fyller denna del med häck på häck på häck för att få estetisk "avslutning" på trädgården. Partiet ligger lägre än övriga trädgården. Vi tror att strukturen kan kan bli väldigt fin. Först satte jag avenbok. Den är såå ful på vintern. Plantorna såldes på rot till en byggare. Sedan satte jag bok. Många dog och hela partiet grävdes upp och omplanterades. Jag fyllde på igen förra våren ... 100 plantor dog pga den extrema torkan. Tredje gången gillt ... denna gång med bevattningsslang ...Sommartorparn skrev:
Redigerat:
Maken har fyllt på jord i olika pallkragar som det nu ska sås i.. trots all jord han pysslat med saknas nog en kubik
..då har vi inte ställt upp årets odlingsbäddar ens
Jaja.. en sak i taget.. blir bra det här! Nu kan iaf stoppa ut potatisen och så lite frön
Har grymt dåligt samvete för jag har typ legat pladask i sängen i helgen, fick migrän deluxe natten mot lördag, hängde över porslinstronen på förmiddagen.. blundandes under täcket resten.. och så får man ryggskott när man är på toa!
Så idag är migränen borta men fan för ryggen
Min helg var inte bokad på detta viset!
Jag skulle hinna med både lite ute och plantera om massa inne..
Det var ju äntligen fint väder..
..då har vi inte ställt upp årets odlingsbäddar ens
Jaja.. en sak i taget.. blir bra det här! Nu kan iaf stoppa ut potatisen och så lite frön
Har grymt dåligt samvete för jag har typ legat pladask i sängen i helgen, fick migrän deluxe natten mot lördag, hängde över porslinstronen på förmiddagen.. blundandes under täcket resten.. och så får man ryggskott när man är på toa!
Så idag är migränen borta men fan för ryggen
Min helg var inte bokad på detta viset!
Jag skulle hinna med både lite ute och plantera om massa inne..
Det var ju äntligen fint väder..
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Har under senaste veckan byggt på staketet.
Nu börjar det närma sig klart, har en liten bit överliggare kvar att sätta på plats, och så ska grindarnas ramar göras och grindarna sågas ut.
Nu börjar det närma sig klart, har en liten bit överliggare kvar att sätta på plats, och så ska grindarnas ramar göras och grindarna sågas ut.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Kom nu inte med fler idéer... Jag behöver ingen damm... Eller?
Hehe jag behöver minst en... (och jag tyckte inspirationsbilden var en mycket trevlig damm där på slutet..). Vatten tillhör trädgården!13th Marine skrev:
Jag har en ”vattensten”.. men nä tyvärr räcker inte.. vill ha mer.. vill ha en plats för en näckros typ! Och mer vattenstänk..
Bara vattenstänket inte LÅTER.
När jag besökte tomten/marken för första gången beklagade jag mig för barnen att (trafik)ljudet var för högt ... "det är vågorna, mamma, det är haavet som dånar".
Jag har vant mig nu. Tyst vattenblänk är annars Ok.
När jag besökte tomten/marken för första gången beklagade jag mig för barnen att (trafik)ljudet var för högt ... "det är vågorna, mamma, det är haavet som dånar".
Jag har vant mig nu. Tyst vattenblänk är annars Ok.
En annan försöker få vattnet att låta så mycket som möjligtyonna skrev: