992 736 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Äntligen börjar det bli en smula grönt i gräsmattan. Lika bra att ta ett tag och laga i det som inte tog sig när jag grävde ner fiber i höstas innan gräset går från fjolårsgult till uttorkat-gult. Jag tyckte den uppgrävda jorden verkade helt ok, men tydligen tyckte gräsfröna annorlunda.
Då krävs bättre grejer.
Väl multnad grovkompost brukar göra susen för gräsmattan. Billigt, lättillgängligt och innebär inte att användbar mark grävs upp någon annan stans.
Jag lär få vattna om det ska bli något grönt här. Ett litet dämme i diket ger tillräckligt med vatten för att pumpa upp till vattning. Risken att det snart blir bevattningsförbud med kommunalvattnet är väl sådär 100%.
Då krävs bättre grejer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väl multnad grovkompost brukar göra susen för gräsmattan. Billigt, lättillgängligt och innebär inte att användbar mark grävs upp någon annan stans.
Logga in
Skapa konto
Jag lär få vattna om det ska bli något grönt här. Ett litet dämme i diket ger tillräckligt med vatten för att pumpa upp till vattning. Risken att det snart blir bevattningsförbud med kommunalvattnet är väl sådär 100%.
Logga in
Skapa konto
Jag har anti-mossbehandlat gräsmattan med ferrogent idag. Höll på bli utan vatten på kuppen, måste verkligen byta vattenpumpen nu .
Passade på att stöds lite partier som dog av förra årets extrema torka och snömögel. Blir väl till att vattna det där misstänker jag .
Passade på att stöds lite partier som dog av förra årets extrema torka och snömögel. Blir väl till att vattna det där misstänker jag .
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
En odlingskrage till våra blåbär.. 4 plantor (2 sorter för bättre skörd/pollinering)
1200 l torv i.. men det räckte mystiskt nog inte
.. får köpa 2-3 150 l säckar till + ett par jordpåsar (jord har vi hemma dock)
Logga in
Skapa konto
1200 l torv i.. men det räckte mystiskt nog inte
.. får köpa 2-3 150 l säckar till + ett par jordpåsar (jord har vi hemma dock)
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Har du koll på att det inte är parkslide?Needas skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...foer-att-koepa-hus-tomt-med-parkslide.235412/
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 084 inlägg
Jag tror han försöker vara rolig