om man zoomar in bilden där dom sågar metall så står det på klingan trä & plast :rofl:
 
  • Gilla
snowjim och 1 till
  • Laddar…
C cazet skrev:
om man zoomar in bilden där dom sågar metall så står det på klingan trä & plast :rofl:
Jag vet, jag kanske borde lagt till en ironisk smiley, så jag inte lurar nån att den faktiskt sågar metall ... :thinking:
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Med rätt val av garnityr så funkar det;)
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
A andy999 skrev:
Undrar om det är någon som vet om Lidl:s bandsåg är något att ha?
[länk]
Bara ett tips. Jag har en (dum) kompis. Denna (dumma) kompis blev nyfiken på den lilla sågen och åkte till Lidl för att titta på den. Nu är uppenbarligen min (dumma) kompis inte läskunnig för han fattade inte att den börjar säljas först 2019-04-04. Min (dumma) kompis fick därför åka hem utan att se på sågen.

Jag gissar att min (dumma) kompis säkert känner sig lite dum nu. :oops:
 
  • Haha
  • Gilla
Hennke85 och 3 till
  • Laddar…
Ser ju ut som ett riktigt monster. Praktiskt att kunna ta den på pakethållaren om man ska nånstans med cykeln iofs.

303408_06.jpg
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Ser ju ut som ett riktigt monster.
Min (dumma) kompis reagerade också på just den bilden och ville se hur "pjuttig" den egentligen är i verkligheten. Se verkligen leksaksstor ut men bilder kan ju luras.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Min (dumma) kompis reagerade också på just den bilden och ville se hur "pjuttig" den egentligen är i verkligheten. Se verkligen leksaksstor ut men bilder kan ju luras.
Det går nog att åka till Jula och kolla på den här;
 
  • En person använder en Meec Tools bågsvans i en verkstad, sågar i ett trästycke på arbetsbordet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Någon som har erfarenhet av Lidls häft/spikpistol för 599? Tänkte ha och ev spika lister och foder med hemma..
 
J jonjoh skrev:
Någon som har erfarenhet av Lidls häft/spikpistol för 599? Tänkte ha och ev spika lister och foder med hemma..
30 mm för spik/dyckert tycker jag är för kort till lister/foder, här vill jag köra med runt 50 mm när det gäller dyckertpistol utifrån att de är så tunna.
 
Min erfarenhet av kombipistoler är att dessa brukar göra fula märken när man använder dyckert p.g.a. att slagstiftet är brett för att kunna slå in klämmer.
 
Då struntar vi i den. :p
 
  • Gilla
Pfes
  • Laddar…
Jag har en kombimaskin från Jula och det räcker inte med å koppla in kompressorn på 8 bar å köra..

Det krävs lite justering för att den inte ska slå fula märken i listen.


Kom ihåg att en dålig snickare skyller på spiken, en ännu sämre på hammaren.. :rofl:
 
Tog en sväng inom Lidl igår och såg att de hade korslinje laser med stativ för hela 399kr(tror jag det var). Är det något att ha eller håller den inte måttet?
 
Vet inget om dessa klingor men billiga är de i all fall! 149 kronor för ett trepack borde vara svårslaget.

https://www.lidl.se/sv/erbjudanden.htm?articleId=19409

Gäller 2019-04-15 till 209-04-21.

Tre cirkelsågklingor från Parkside, överlappande och med teknisk information.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
chrd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.