Jag vet inte om de är bra.
Men jag vet att de har diskuterats tidigare i denna tråden.
 
F
15/4 kommer minihylsnyckelsats med bitsfäste för 80 spänn. En eller två sådana är givna.
 
  • Gilla
Thullen och 1 till
  • Laddar…
Är det någon som testat teleskopröret till högtryckstvätt? Den ska komma in på torsdag, och jag har länge velat ha en sådan till min Kärscher för att kunna spola hängrännorna utan att behöva stå på stege.

Det står "Inkl. adapter för vanliga högtryckstvättar". Någon som vet ifall adaptern passar Kärschers tvättar?
 
Eftersom det är en avtryckare på teleskopsskaftet så bör det vara som så att man tar bort det vanliga handtaget från slangen och kopplar in slangen på teleskopshandtaget.
 
Så är det helt säkert...men det gäller ju att adaptern passar Kärscherslangen.
 
Idag testade jag teleskopröret med min Kärscher, och så vitt jag kunde se var det inga som helst problem. Vattnet kom ut i rätt ände, utan något läckage någon annanstans.

Jag tror inte att jag kommer använda denna grej så himla ofta, men det känns som det ändå är värt 400 spänn för att slippa klättra på stege och rensa hängrännorna inför vintern. Jag tror också att den kan vara smidig om man vill högtrycksspola något som stänker väldigt mycket, t ex spola bort jord runt en stubbe, eftersom man kan stå på behörigt avstånd och slippa bli översköljd av lera.
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Är borr/mejselhammaren något att ha?
 
  • Parksides borr/mejselhammare modell PBH 1050 B2 på en hylla i butik med tekniska specifikationer och pris.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är nog en uppdaterad version av den jag köpte för några år sedan, den har fungerat mycket bra för hemanvändande. Tror jag köpt något Hilti-borr som används för de flesta hål dock.
 
B badtastex skrev:
Det är nog en uppdaterad version av den jag köpte för några år sedan, den har fungerat mycket bra för hemanvändande. Tror jag köpt något Hilti-borr som används för de flesta hål dock.
Funkar den för att borra/hacka i större sten för att få ner snigeldynamit?
 
Jag har inte provat att borra i natursten men med rätt borr tror jag absolut att den fixar det.
 
The_Andy_Pandy Anders $ skrev:
Är borr/mejselhammaren något att ha?
Den funkar nog prima, har en gammal Cotechvariant och det är som att borra i smör där slagborrar går bet. Som någon skrev är bra borr viktigt, typ Hilti.
 
Jag har bara lågbudgetborrar till min lilla kombihammare. De fungerar prima. Dock lossnade skäret sist det borrades, men då borren kostade 59:- så fick den gå vidare. Dock kan man ju alltid löda fast det igen, tips för den snåle. Tror det var 24mm borr från Jula. Vad motsvarande Hilti kostar vågar jag inte tänka på. Säkert hundratusenmiljoner!
 
  • Gilla
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
Nackdelen med billigare borr är enligt min erfarenhet att hålen lättare vandrar iväg snett eller blir större.
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Nackdelen med billigare borr är enligt min erfarenhet att hålen lättare vandrar iväg snett eller blir större.
I mitt fall så är tanken att jag ska använda den till att försöka få bort ett gäng stenar på landet. Borra och köra i snigeldynamit är tanken.

Tror du denna duger till det?
 
The_Andy_Pandy Anders $ skrev:
I mitt fall så är tanken att jag ska använda den till att försöka få bort ett gäng stenar på landet. Borra och köra i snigeldynamit är tanken.

Tror du denna duger till det?
Det tror jag, men köp fler borr att växla med innan du börjar för granit är hårt och om borret går varmt smälter den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.